Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دمیتری پولیانسکی روز یکشنبه در توئیتی نوشت: به اصطلاح نشست دمکراسی که آمریکا می خواهد برگزار کند، ابتکاری تاسف آور است که می تواند به تلاش های سازمان ملل ضربه بزند. 

 معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل تصریح کرد: تاریخ به ما می آموزد که هر گاه کشوری با چشم پوشی در مورد مسائل دیگر کشورها رفتار می کند و سعی دارد اقدامات آنها را تنظیم کند، اینگونه اقدامات هیچ گونه نتیجه خوبی درپی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آمریکا میزبان اجلاس سران برای دموکراسی است که سران کشورها، فعالان حقوق بشر و تجار را از ۹ تا ۱۰ دسامبر (۱۸ تا ۱۹ آذرماه) از طریق ویدئو کنفرانس گرد هم می آورد. از نمایندگان ۱۱۰ کشور و منطقه برای این اجلاس دعوت شده است.

جمهوری اسلامی ایران، روسیه، مجارستان، چین، ترکیه، عربستان سعودی، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، کره شمالی، ونزوئلا، نیکاراگوئه، سودان و اتیوپی و همچنین تعدادی دیگر از کشورهای آفریقایی، آمریکای لاتین و آسیا در فهرست دعوت شدگان این اجلاس نیستند.

وزارت خارجه آمریکا درحالی در یک حرکت نمایشی قصد برگزاری نشست دموکراسی با دعوت از ۱۱۰ کشور جهان را دارد که خود دمکراسی در کشور میزبان با توجه به سرکوب خیزش های مدنی، رفتارهای نژادپرستانه و آنچه در ششم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۷ دی ماه ۱۳۹۹) و درحمله به کنگره آمریکا از سوی سفیدپوستان آمریکایی رخ داد، از سوی معتبرترین نهادها و موسسات بین المللی زیر سوال قرار گرفته است.

دیمیتری پسکوف»، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه پیشتر اعلام کرده بود که کرملین مخالف برگزاری «نشست دموکراسی» آمریکا بدون حضور همه کشورها است و این اقدام را تلاشی از سوی واشنگتن برای اختصاصی کردن دمکراسی می داند.

به گزارش ایرنا، پسکوف  به خبرنگاران گفت که تصمیم مقامات ایالات متحده برای دعوت نکردن برخی کشورها از جمله روسیه و چین به اجلاس سران کشورها برای دموکراسی، تلاشی برای «کشیدن خط جدایی و «خصوصی کردن دمکراسی» است.

پسکوف اظهار داشت: «ما نگرش منفی نسبت به این رویداد آتی داریم و متاسفانه، ایالات متحده ترجیح می دهد خطوط جداکننده جدیدی ایجاد کند؛ این به هیچ وجه با روحیه عمومی در جهان مرتبط نیست.»

سفرای روسیه و چین در آمریکا در مقاله ای با انتقاد از نشست دمکراسی که قرار است آمریکا برگزار کند، اعلام کردند که برگزاری این نشست رویارویی های ایدئولوژیکی را در سطح جهانی تشدید می کند.

به گزارش ایرنا، «آناتولی آنتونف» و «کین گانگ» سفرای روسیه و چین در واشنگتن در مقاله مشترکی در نشریه آمریکایی نشنال اینترست که بخشی از آن روز شنبه در خبرگزاری تاس روسیه منتشر شد، هشدار دادند که برگزاری نشست دمکراسی توسط آمریکا باعث تشدید رویارویی ایدئولوژیکی و ایجاد خطوط حائل جداکننده در جهان می شود.     

در این مقاله، نشست دمکراسی محصول روحیه دوره جنگ سرد خوانده شده است که برگزاری ان موجب تشدید رویارویی در سطح جهانی می شود و با گرایش به توسعه و پیشرفت در جهان مغایرت دارد. 

برچسب‌ها روسیه سازمان ملل متحد ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه سازمان ملل متحد ایالات متحده آمریکا روسیه سازمان ملل متحد ایالات متحده آمریکا نشست دمکراسی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی

جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران با برگزاری تجمعی مقابل سردر دانشگاه، سرکوب و بازداشت اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران در حمایت از جامعه دانشگاهی آزادیخواه و معترض آمریکا و اروپا به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و در محکومیت  موج سرکوب، بازداشت و هتک حرمت اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس و دولت این کشور، پس از برگزاری نماز ظهر و عصر با برگزاری راهپیمایی از محل مسجد دانشگاه تهران تا سردر این دانشگاه برای ساعاتی مقابل سردر دانشگاه تهران تجمع کردند.

حاضران در این تجمع که با حضور رئیس دانشگاه هیئت رئیسه و اساتید دانشکده‌های مختلف دانشگاه و دانشجویان همراه بود با در دست داشتن دست نوشته‌هایی در حمایت از مردم غزه و دانشگاهیان و پرچم ایران و فلسطین و با سر دادن شعارهایی نظیر مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت دولت آمریکا از این جنایات را محکوم کرده و از آزاد اندیشی جامعه دانشگاهی در سراسر دنیا حمایت کردند.

رئیس دانشگاه تهران نیز در این تجمع به بیان سخنانی پرداخت و برخورد دوگانه دولتهای غربی در مقوله آزادی بیان را مورد ارزیابی قرار داد.

حضور دانشجویان بین الملل دانشگاه تهران در این تجمع و حمایت از جامعه دانشگاهی معترض به جنایات رژیم صهیونیستی از دیگر نکات این مراسم بود.

به گزارش تسنیم، موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌ شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم