Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسای جمهور ایران و پاکستان بر ضرورت توسعه و ارتقای سطح روابط و هماهنگی های دو کشور در عرصه های دوجانبه و منطقه‌ای تاکید کردند.

به گزارش ایران آنلاین، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در جریان سفر به ترکمنستان در دیدار عارف علوی رئیس جمهور پاکستان با اشاره به اشتراکات و ظرفیت‌های گسترده توسعه همکاری های تهران - اسلام آباد، اظهارداشت: دو کشور نه تنها از رابطه همسایگی بلکه از ارتباط عمیق قلبی، تاریخی و فرهنگی برخوردار هستند و استفاده از این ظرفیت ها در مسیر توسعه روابط، به نفع دو ملت و پیشرفت و آبادانی منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با بیان اینکه اراده جمهوری اسلامی ایران توسعه و تعمیق روابط همه جانبه با پاکستان است، گفت: روابط و مناسبات دو کشور را با توجه به ظرفیت‌های گسترده موجود، ناکافی می‌دانیم و مصمم هستیم همه ظرفیت‌ها را در راستای منافع دو ملت و ملت‌های منطقه فعال کنیم.
آیت الله رئیسی با اشاره به زمینه‌ها و ظرفیت های همکاری تهران اسلام آباد در توسعه بازارچه‌های مرزی، ترانزیت، حمل و نقل، انرژی و گردشگری گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با پاکستان ندارد.
رئیس جمهور در ادامه بر لزوم حمایت از ملت های مظلوم به ویژه مردم افغانستان تاکید کرد و گفت: بیست سال حضور بیگانگان در افغانستان نه تنها مشکلات افغانستان را برطرف نکرده است بلکه نتیجه‌ای جز ظلم،کشتار غارت و ناامنی نداشته است.
آیت الله رئیسی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از تشکیل دولت فراگیر در افغانستان که همه مردم، اقوام و گروه‌های سیاسی افغان را نمایندگی کند، حمایت می‌کند و در این زمینه آماده همکاری با پاکستان هستیم.
رئیس جمهور با تاکید بر لزوم کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان اظهار داشت: حضور حدود ۴ میلیون مهاجر افغانستانی در ایران را ثمره ظلم آمریکایی‌ها به این مردم مظلوم می‌دانیم و علی‌رغم مشکلات و محدودیت ها همانند ایرانیان از آنها پذیرایی کرده‌ایم.
رئیس جمهور افزود: داعش دست ساخته آمریکایی‌ها است و با استفاده از آن به دنبال ایجاد ناامنی در افغانستان و منطقه هستند لذا باید در مقابل آن ایستادگی کنیم.
عارف علوی رئیس جمهور پاکستان نیز در این دیدار با بیان اینکه پاکستان به دنبال توسعه روابط اقتصادی تجاری با ایران است گفت: اسلام آباد برای افزایش سطح مناسبات و همکاری با جمهوری اسلامی ایران اهمیت قائل است.
عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در ادامه به اهمیت ٣ بازارچه مرزی در گسترش تبادلات دو کشور اشاره کرد و گفت: وزیر تجارت دولت پاکستان برای رونق این بازارچه ها به این مناطق سفر کرده و اماده ایم با همکاری ایران، ارزش مبادلات بین ایران و پاکستان را چند برابر افزایش دهیم.
عارف علوی گفت: پاکستان نیز همانند جمهوری اسلامی ایران خواهان تشکیل دولت فراگیر در افغانستان است و همکاری برای برقراری صلح در این کشور را ضروری می‌دانیم.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهور عارف علوی ظرفیت ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۲۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان

نشست مشترک اقتصادی مقامات جمهوری اسلامی ایران و کشور افغانستان در شهرستان مرزی زهک برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، نشست مشترک اقتصادی مقامات جمهوری اسلامی ایران و کشور افغانستان در شهرستان مرزی زهک برگزار شد.

در این نشست که با هدف تقویت روابط تجاری، فعال‌سازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی سیستان، بررسی مسیر اجرای خط آهن بین دو کشور و غیره با حضور استاندار سیستان و بلوچستان به عنوان رئیس هیئت ایرانی و سرپرست وزارت صنعت و تجارت کشور افغانستان به عنوان رئیس هیئت افغانستانی در سالن اجتماعات فرمانداری زهک برگزار شد بر روی مفاد تفاهم نامه پیشنهادی توافق شد.

همچنین مقرر شد با تشکیل کمیته ای متشکل از مسئولان مرتبط دو کشور مباحث مطرح شده به صورت فنی و کارشناسی شده در جلسات بعدی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد.

ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اقتصاد افغانستان برای جمهوری اسلامی بسیار مهم است و هر آنچه اقتصاد افغانستان قوی شود انگار اقتصاد جمهوری اسلامی قوی شده است.

محمد کرمی در نشست امکان سنجی و تسهیل روند همکاری های اقتصادی میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان که در محل فرمانداری شهرستان زهک برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم خداوند متعال به همه ما توفیق عنایت کند تا بتوانیم در سایه قرآن کریم و رهنمودهای اسلام روزبه روز در انسجام و وحدت امت اسلامی برای پیشبرد اهداف اسلام عزیز تلاش کنیم.

وی ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری همواره مبنی بر وحدت بین امت اسلام برای پیشرفت اسلام و اجرای فرمان الهی در کل دنیا است که این رسالت همه ما مسلمانان است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پیرو سفر معاون نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان به جمهوری اسلامی ایران توافقات خیلی خوبی انجام شده است، عنوان کرد: در راستای اجرایی شدن این توافقات جلسات و پیگیری های خوبی انجام شده است که باید دو کشور از توان یکدیگر برای پیشبرد اهدافشان بهره بگیرند.

کرمی خاطرنشان کرد: اقتصاد افغانستان برای جمهوری اسلامی بسیار مهم است و هر آنچه اقتصاد افغانستان قوی شود انگار اقتصاد جمهوری اسلامی قوی شده است بنابراین در کنار هم از موهبت های الهی که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده بهره می‌بریم.

وی با بیان اینکه توافقات خوبی در خصوص ترانزیت و راه آهن به دلیل انتقال بار به دلیل اهمیت موضوع تجارت انجام گرفته است، گفت: در خصوص روان و تسهیل شدن تجارت حقوق گمرکی و ... باید توافقاتی داشته باشیم که به راحتی تجارت شکل بگیرد تا هر 2 کشور از ظرفیت‌های خوبی که مرز دارد بهره مند شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تشکیل شرکت های مشترک و سرمایه گذاری های مشترک می‌تواند کمک کند تا 2 کشور از ظرفیت‌های یکدیگر بهره بگیرند.

وی ادامه داد: در سفرهای قبلی نیز توافقاتی صورت گرفته و بخشی از آن نیز انجام شده که نیاز است روند تجارت برای دو طرف تسهیل شود.

وی با بیان اینکه توسعه بخش پایانه‌ها بسیار مهم است، عنوان کرد: باید به شکلی عمل کنیم که ترانزیت راحت انجام شود تا بتوان از ظرفیت مرز به بهترین نحو استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری