Web Analytics Made Easy - Statcounter

« فرزاد مخلص الائمه» روز یکشنبه در نشست کارگروه بسیج سازندگی استان مرکزی که با حضور مسئول بسیج سازندگی کشور در اراک برگزار شد، افزود:  برای اجتناب از موازی‌کاری و هم‌افزایی و توجه به موضوعات اصلی، ستاد راهبری امور جهادی در استان ایجاد می‌شود و ساختمانی هم این مهم در نظر گرفته شده  و دستگاه‌های اجرایی باید نمایندگان جهادی و نیروهای متعهد و انقلابی خود را به این ستاد معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی ادامه داد: دولت سیزدهم با رشد اقتصادی نزدیک به صفر، سرمایه‌گذاری منفی، تورم بالا و بهره‌وری منفی  کارش را آغاز کرده اما، هنر مدیران و بدنه انقلابی دولت این است که معضلات را گره‌گشایی کنند و در شرایط کنونی راه را برای توسعه و التیام جراحات اقتصادی بگشایند.

مخلص الائمه عنوان کرد: خدمت صادقانه به مردم بالاترین عبادت است و اوج این خدمت در اقدامات جهادی است که تاکنون در راستای محرومیت‌زدایی اقدامات خوبی صورت گرفته و باید با تند کردن آهنگ برنامه‌ها به نتیجه مطلوب دست یافت.

وی عنوان کرد: برخی ناکارآمدی‌ها موجب بروز چهره زشت محرومیت  شده و باید علاوه بر تمرکز در حوزه محرومیت‌زدایی به دو ضلع مشکل‌آفرین دیگر یعنی فساد و ناکارآمدی نیز توجه داشت و زنگارها و مشکلات کشور را در سه موضوع اشاره شده پاک کرد.

استاندار مرکزی افزود: نظام اداری کشور باید لایه‌های زیرین پدیده فقر ومحرومیت را به خوبی مدیریت کند و تا زمانی‌که ابرمسئله ناکارآمدی در جامعه رفع نشود، راه به جایی نمی‌رسد.

مخلص‌الائمه گفت: محرومیت‌زدایی در کشور ریشه ۵۰ ساله دارد اما، رویکرد انقلاب اسلامی پدیده مهار فقر ومحرومیت بوده وهست و اکنون به‌دلیل ساختارهای مغلوب، بیمار و فرسوده موفقیت به شکل کامل حاصل نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: خسارات ناشی از بروز سیل بهار ۹۸ سنگین بود و اگر جهاد سازندگی در کنار دولت برای جبران اسیب‌ها قرار نمی‌گرفت، بخشی از بازسازی‌ها به‌هیچ عنوان ممکن نمی‌شد.

« مهدی زندیه‌وکیلی» افزود: شمار زیادی از آسیب‌دیدگان سیل مذکور آورده‌ای برای بازسازی سرپناه تخریب‌شده خود نداشتند و کمک بسیج سازندگی توانست دردهای عمیق بازماندگان سیل را التیام دهد.

وی عنوان کرد: باید در هر دستگاه اجرایی یک مسئول بسیج سازندگی داشته باشد تا طرح‌های سازندگی به شکل اصوای در درون دستگاه‌های اجرایی تعریف شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: در طرح‌های آبرسانی مناطق محروم موفقیت‌ خوبی  در استان حاصل شد و این امر به واسطه تعریف طرح‌ها از درون دستگاه‌های اجرایی بوده است.

زندیه‌وکیلی اظهار داشت: در بازسازی عتبات عالیات نیز طرح‌های اصولی و مفقی جریان دارد و در این راستا نیز نیروهای جهادی اعزام شدند.
وی گفت: بسیج نباید وارد طرح‌های پرهزینه دیربازده شود و انتخاب و تعریف طرح‌ها اهمیت زیادی دارد چرا که هدف خدمت به محرومان است.

در این نشست ۲۰۰ گروه جهادی موفق استان مرکزی تقدیر شدند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی وزارت کشور استانداری مرکزی سازمان بسیج سازندگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی وزارت کشور اراک استان مرکزی وزارت کشور استانداری مرکزی سازمان بسیج سازندگی بسیج سازندگی استان مرکزی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۲۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ اردیبهشت‌ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، نهاد ارزشمند بسیج سازندگی به فرمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) در هفدهم اردیبهشت سال ۱۳۷۹ شکل گرفت تا با استفاده از ظرفیت جوانان انقلابی و در قالب اردو‌های جهادی برای تحقق عدالت اجتماعی در جای جای میهن اسلامی مان گام بردارد.

کارآفرینی و اشتغال، محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی، حرکت‌های جهادی و انجام طرح‌های عمرانی و خدمات اجتماعی، کمک‌های مومنانه، مهارت‌آموزی، ارائه خدمات بهداشت و درمان و ده‌ها محور و مؤلفه معنادار دیگر مردم‌یاری از جمله فعالیت‌های صادقانه و خالصانه بسیج سازندگی است که هر کدام به سهم خود در زدودن غبار کاستی و محرومیت از جای جای ایران اسلامی، نقشی ارزنده داشته و دارد.

حضور جهادگران در عرصه‌های مختلف خدمت رسانی از برکات الهی است چنان که در قرآن آمده است:

الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَأُولَٰئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ

(آن‌ها که ایمان آوردند و هجرت کردند و با اموال و جانهایشان در راه خدا جهاد نمودند، مقامشان نزد خدا برتر است و آنها پیروز و رستگارند) توبه/ آیه ۲۰

به راستی چه اجری بالاتر از اینکه پروردگار، جهادگران را به مقام برتر نزد خودش وعده داده است.

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۷۰۰ گروه جهادی در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت بیش از ۱۵۰ گروه جهادی در آستارا
  • آبرسانی به ۳۰ روستا توسط بسیج سازندگی استان البرز
  • راه اندازی ۴۳۵ صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی در البرز
  • گسترش فرهنگ جهادی از کار جهادی مهم‌تر است
  • باقری: گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر کشور هستند
  • ۱۷ اردیبهشت‌ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی
  • گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • بسیج‌ سازندگی در عرصه‌های مورد نیاز کشور خوش درخشیده است