Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@13:41:00 GMT

نسل دوم به نفع نسل چهار و پنج کنار می‌رود

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۲۵۶۸

نسل دوم به نفع نسل چهار و پنج کنار می‌رود

معاون امور رادیویی رگولاتوری از کم شدن سهم فناوری‌های قدیمی موبایل و توسعه فناوری‌های جدید ملموس در جهان خبر داد، همانطور که تاکنون در کشورهایی مانند کره جنوبی و مالزی، 2G از سبد فناوری‌های موبایلی خارج شده و جای خود را به فناوری‌های بالاتر مثل 4G و 5G داده است.

به گزارش ایسنا، همانطور که مسوولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اذعان دارند، یکی از موضوعات کلیدی در برنامه ایران هوشمند، راه‌اندازی خدمات نسل پنج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه برای ورود نسل سوم و چهارم تلفن همراه به کشور، ۱۲ سال مقاومت شد و فرصت طلایی که برای هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با تکنولوژی روز آن زمان که با خودش فرهنگ و شیوه استفاده از تکنولوژی را می‌آورد، از دست رفت، اما نیاز و پیشرفت کشور به این فناوری‌ها وابسته بود.

در حال حاضر تلاش برای توسعه فناوری‌های موبایلی آغاز شده و در حالی که تا چند سال پیش، فناوری 2G در کشور مورد استفاده قرار می‌گرفت، اکنون سهم استفاده از نسل سه و چهار اینترنت همراه به ۸۹.۴۵ درصد رسیده است و در یک سال گذشته صحبت از 5G مطرح می‌شود و در عین حال اپراتورها در حال راه‌اندازی نسل پنجم تلفن همراه هستند.

در این راستا، نسترن محسنی -معاون امور رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- سال گذشته در توییتر نوشته بود: به موازات رشد 5G در کره جنوبی، 2G از سبد فناوری‌های موبایلی خارج شد و این تغییرات یعنی بهره‌وری چندین برابری از طیف فرکانس، افزایش کیفیت خدمات و امکان ارایه خدمات جدید. برابری تقریبی تعداد مشترکین 5G با تعداد مشترکین 3G درماههای اخیر و فقط بعد از یک سال از لانچ تجاری 5G در کره، قابل تامل است.

اکنون محسنی با انتشار یک خبر دیگر از توسعه فناوری‌های موبایلی، می‌گوید که حالا در مالزی، تا پایان سال ٢٠٢١ شبکه 3G از دایره شبکه های موبایل این کشور به نفع فناوری‌های بالاتر مثل 4G و 5G خارج می‌شود.

او همچنین خاطرنشان می‌کند: پیش‌بینی اخیر GSMA Intelligence سهم هرکدام از فناوری‌های موبایل را به تفکیک مناطق جغرافیایی، در چند سال آینده نشان می‌دهد که کم شدن سهم فناوری‌های قدیمی و بلعکس توسعه فناوری‌های جدید ملموس است. موضوعی که با خودش ظرفیت‌سازی و کیفیت بالاتر شبکه‌های موبایل را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اينترنت موبايل فناوری های موبایلی فناوری های موبایل توسعه فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۲۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان ظهر شنبه در نشست هماهنگی در اجرای طرح ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری در استان بوشهر، از همدلی و همکاری فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و واحدها در تحقق برنامه‌های وزارت متبوع، بخصوص پروژه ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری در استان اظهار تقدیر کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در پروژه ملی توسعه فیبرنوری FTTx در استان بوشهر به عنوان اولین استان شروع کننده در این بخش، عنوان کرد: توسعه شبکه فیبرنوری در سطح استان یک الزام است و باید با اهتمام ویژه، این مهم را در اسرع وقت اجرایی کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با توجه به چالش‌های ارائه شده از سمت اپراتورها، هدف از برگزاری این نشست را انجام هماهنگی و تسهیل امور بیان کرد.

سملیان گفت: تا کنون در شهر بوشهر ۴۲ کیلومتر، شهر برازجان ۲۷ کیلومتر، شهر گناوه ۱۸ کیلومتر، عالی شهر ۱۵ کیلومتر، شهر کنگان ۱۰ کیلومتر و شهر عسلویه ۳ کیلومتر فیبر نوری کار شده است.

وی در پایان به تکلیف شهرداری‌ها، طبق بند (پ) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی به منظور رعایت تعرفه و صدور مجوز حداکثر ۱۵ روز به پیمانکاران معرفی شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد.

کد خبر 6090087

دیگر خبرها

  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد