Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جشنواره رسانه و عدالت در حالی پیش از ظهر امروز برگزار شد که خبرگزاری فارس در کرمان که همواره در تلاش برای پوشش برنامه‌ها و سوژه‌های دستگاه قضایی‌ست در جشنواره رسانه و عدالت حائز رتبه برتر در بخش خبر و گزارش شد.

به‌دنبال شناسایی ظرفیت خبرنگاران کرمانی هستیم 

در ابتدای این نشست رئیس کل دادگستری استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره 11 شهید خبرنگار کرمانی و شهید سردار سلیمانی اظهار داشت: ابتکار برگزاری جشنواره رسانه و عدالت در سال 95 در هفته قوه قضاییه و ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه در استان کرمان کلید خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یدالله موحد ادامه داد: بنا بود با برگزاری جشنواره رسانه و عدالت از ظرفیت‌های رسانه‌های استان کرمان و نمایندگان رسانه‌های ملی در استان به نحو مطلوبی استفاده شود و همه اصحاب رسانه استان کرمان مشارکت جدی و همراهی موثری را برای اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی عمومی داشته باشند.

وی اضافه کرد: رقابت سالم و سازنده بین اصحاب رسانه در حوزه قضایی، ایجاد انگیزه بین اصحاب رسانه، کشف و شناسایی استعدادها، استفاده از فرصت‌های رسانه ای برای جلوگیری از ورودی پرونده‌ها به دادگستری و انتخاب خبرنگاران برتر ازجمله اهداف برگزاری جشنواره رسانه و عدالت است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان از برگزاری نخستین جشنواره رسانه و عدالت در سال 96 خبر داد و افزود: 57 رسانه در این جشنواره شرکت کردند و یک هزار و 929 اثر مورد ارزیابی داوران قرار گرفت.

رشد 70 درصدی آثار ارسالی به جشنواره رسانه و عدالت 

موحد همچنین با اشاره به برگزاری دومین جشنواره رسانه و عدالت در سال 97 عنوان کرد: 920 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و 59 رسانه و خبرنگار مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی ابراز داشت: سومین جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان در حالی به مرحله پایانی رسیده است که 6 هزار و 29 اثر از 70 رسانه استان به دبیرخانه واصل شده است که مشارکت رسانه‌ها 70 درصد رشد را نشان می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در پایان سخنان خود بیان داشت: یک هزار و 126 خبر از استان کرمان در خبرگزاری میزان منتشر شده است.

عدالت‌خواهی برای همه انسان‌ها خوشایند است

در همین حال امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه عدالت در مورد انسان دارای سه مرحله جدی است، اظهار کرد: عدالت‌خواهی در فطرت همه ما انسان‌ها نهادینه شده است و عدالت‌خواهی برای همه انسان‌ها خوشایند است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی اضافه کرد: عدل و عدالتخواهی از مستغلات عقل است و عقل تشخیص می‌دهد، عدالت خوب است و باید از آن دفاع کنیم.

وی ادامه داد: گفتمان‌سازی عدالت در سطوح مختلف جامعه باید نهادینه شود و از حاکمیت تا اعماق جامعه و در سطوح مختلف باید چنان قوی، منطقی و پر حجم باشد که همه خود را در این گفتمان تعریف کنند. 

رسانه‌ها پرچمدار گفتمان عدالت هستند

این در شرایطی‌ست که استاندار کرمان هم در این آیین با تاکید بر اینکه رسانه‌ها پرچمدار گفتمان عدالت هستند، تصریح کرد: گفتمان عدالت از رسالت‌های جمهرری اسلامی است.

علی زینی‌وند از اجرایی کردن عدالت سخن به میان آورد و عنوان کرد: دستگاه قضایی درخشش لازم را در حوزه عدالت نشان می‌دهد و همه سعی و تلاشش این است که در حوزه عدالت بدرخشد.

تاکید استاندار کرمان بر ترویج مکتب سلیمانی 

وی بیان داشت: رسانه، خبرنگار و شهروندخبرنگاران در سلامت‌سازی جامعه، جلوگیری از فساد، تقویت بنیان‌های صداقت و آرمان‌های نظام تاثیرگذار است.

استاندار کرمان ادامه داد: خبرنگاران و شهروندخبرنگاران با استفاده از فضای مجازی و رسالت، صداقت و شجاعت خبرنگاری موجب شده‌اند در این سال‌ها به اجرای عدالت و قوه قضاییه کمک شود و این نقش بسیار بالایی است.

زینی‌وند همچنین از همه مردم به عنوان رسانه نام برد و یادآور شد: گفتمان‌سازی در گسترش ارزش‌های واقعی و تفکرات مفید در جامعه موثر است و از آنجا که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در همه زمینه‌ها برگزیده است و رهبری بر ترویج مکتب سلیمانی تاکید دارند باید این مکتب گسترش یابد تا از جوانان با هویت تا کمی متزلزل شده بتوانیم یک نسل فرهیخته و شجاع و مرد تربیت کنیم.

خبرنگاران کرمانی «نجیب» هستند

وی با قدردانی از تلاش رسانه‌ها و خبرنگاران استان کرمان تصریح کرد: رسانه‌های رسمی ما در استان کرمان نجابت لازم را دارند و با شجاعت به واقعیت می‌پردازند. 

گوش قوه قضاییه شنواست 

معاون مطبوعات و فضای مجازی مرکز رسانه قوه قضاییه هم در سخنانی اظهار داشت: پنج ماه از مسؤولیت حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای در قوه قضاییه می‌گذرد و در این دوره در ادامه برنامه‌های آیت‌الله رئیسی رویکرد تخصصی و فنی به مسائل قوه قضاییه وجود دارد.

سعید یوسفی‌پور همچنین مستمع بودن را یکی دیگر از ویژگی‌های اژه‌ای برشمرد و ادامه داد: شاید به نظر برسد برخی از مسؤولان در جمهوری اسلامی گوش‌های شان قدری سنگین بود اما حجت‌الاسلم اژه‌ای یکی از کارویژه‌هایش دیدار و گفت‌و‌گو با طیف‌های مختلف است.

وی اضافه کرد: یکی از مسؤولیت‌های مرکز رسانه برگزاری جلسات هم‌اندیشی است تا طیف‌های مختلف بیایند و وی و مسؤولان ارشد برای این جلسات وقت می‌گذارد و این روند باید تقویت شود.

یوسفی‌پور با اشاره به اینکه رسانه‌ها در رساندن نقطه‌نظرات نخبگان و مردم به مسؤولان قوه نقش اساسی دارند و ما این توقع را از رسانه‌ها نداریم که فقط عملکرد قوه را منعکس کنند، تصریح کرد: مهمتر از آن انتقال مطالبات جامعه و نخبگان و توده‌های مردم به قوه قضاییه است و این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وی متذکر شد: پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان نباید سقوط کند و رسانه‌هایی که دغدغه کشور، انقلاب و مردم را دارند نباید اجازه دهند این پل سقوط کند و وسعت آن باید تقویت شود تا به نتایج مطلوبی برسد و قوه قضاییه در تراز جمهوری اسلامی داشته باشیم.

یوسفی‌پور ابراز داشت: اگر عدالت را یک امر نسبی تا ظهور امام زمان (عج) بدانیم بر اساس آنچه رهبری فرمودند و درک عمومی در جامعه دچار عقب‌ماندگی‌هایی هستیم.

برگزاری جشنواره نقدهای برتر نسبت به قوه قضاییه 

وی با بیان اینکه رویکرد دادگستری استان کرمان در برگزاری جشنواره رسانه و عدالت الگو برای سایر دادگستری‌هاست و باید تقویت شود، ادامه داد: جشنواره تقدبر از نقدهای برتر نسبت به قوه قضاییه برگزار می‌شود.

معاون مطبوعات و فضای مجازی مرکز رسانه قوه قضاییه در پایان سخنان خود بیان داشت: قوه قضاییه به بلوغ اجتماعی رسیده و متوجه نقش رسانه ها شده است و گوش شنوا دارد و مستمع نسبت به نظرات مردم و نخبگان است.

انتهای پیام/80019/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: درخشش خبرگزاری فارس دادگستری کرمان برگزاری جشنواره رسانه و عدالت جشنواره رسانه و عدالت دادگستری استان کرمان استان کرمان قوه قضاییه رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۲۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهران سحرابی نیک، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان با طراحی و ساخت دستگاهی در زمینه تصفیه آب و هوا رتبه نخست جایزه ملی محیط زیست کشور در بخش اختراعات را از آن خود کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • رسانه‌ها نقش خود را در انتخابات به خوبی ایفا کردند
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • بابک زنجانی عفو شد
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • درخشش خبرنگار خبر خورستان در جشنواره ره آورد سرزمین نور
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود