Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت گفت: ما مدافع سلامت مردم هستیم و از همه ظرفیت ها استفاده می کنیم و سلامت مردم را فدای هیچ چیزی نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار برنا؛ بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش صد روز توفیق خدمت صد میلیون دوز تزریق سلامت گفت: ما فکر می‌کردیم واکسن مانند باران  بیاید اما مانند سیل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت با بیان اینکه شعار ما ایران قوی است چرا که نام ایران در مجامع جهانی درخشان است، افزود: ایران یعنی امام، مقام معظم رهبری، شهدا و مردم مقاوم در برابر تحریم چرا که مردم هر کشوری بودند در برابر ۴٠ سال تحریم تاب نمی‌آورند و برای همین شعار ما ایران قوی است.

وی تصریح کرد: ما روزانه ۵٠ هزار مبتلا و بیش از ٧٠٠ فوتی داشتیم و ٧٠٠ خانواده روزانه عزادار می‌شدند و این برای همه ما ناراحت کننده بود.

عین اللهی با اشاره به اینکه با تجربیات دفاع مقدس و تلاش جمعیکرونا مدیریت شد، گفت: در بازدید میدانی دیدیم که جوانان در مراکز واکسیناسیون حتی در نیمه‌های شب خسته نشده بودند و از خدمت به مردم خرسند بودند و امروز سازمان‌های جهانی قدرت مردم ایران را درک کرده اند.

وزیر بهداشت ادامه داد: در آیین صد روز توفیق خدمت صد میلیون دوز تزریق سلامت باید از کادر سلامت از نگهبان و راننده آمبولانس و همه قدردانی کنیم.

عین اللهی افزود: ما در برخی استان‌ها ٩٣ درصد مردم دوز اول و تا بیش از ٧٠ درصد دوز دوم و حدود یک میلیون نفر دوز سوم را تزریق کرده اند.

وزیر بهداشت بیان کرد: ١۵٠ میلیون دوز واکسن وارد کشور شد و اکنون واکسن از هر پلتفرمی در کشور داریم و حدود ٢٠ میلیون دوز واکسن تولید داخل وجود دارد.

وی با بیان اینکه ١٠۵ میلیون دوز واکسن تزریق شده است و این همه نتیجه حمایت و همراهی مردم است، گفت: واکسیناسیون راهکار مقابله با کروناست اما به انتهای مسیر نرسیده ایم و باید با زندگی با کرونا عادت کنیم.

عین الهی گفت: فکر نکنیم که کرونا تمام شده است. هفته پیش جلسه ای با مدیریت بیماری ها در آلمان داشتیم و اعلام کردند که وقتی به درصد بالایی از واکسیناسیون رسیدند مردم رعایت نکردند و امروز با پیک جدید مواجه شده اند.

وی تصریح کرد: آن ها الان روزانه ۵٠ هزار مبتلا دارند و ما باید مراقب کنیم تا با پیک جدید مواجه نشویم.

وزیر بهداشت گفت: ما در حوزه کرونا کمیته علمی بسیار قوی از رشته‌های مختلف ایجاد کردیم و این کمیته انواع و اقسام درمان ها در حوزه طب رایج و سنتی را رصد می‌کند.

وی با بیان اینکه این کمیته در رابطه با ویروس رصد و پایش انجام می‌دهند، تصریح کرد: باید توجه داشت که دو ویژگی انتقال بالا و جهش های زیاد از ویژگی های ویروس جدید است و ما با شرایطی که هیچ شهر قرمزی نداریم باید مراقب ویروس باشیم.

عین اللهی بیان کرد: دیشب بازدیدی از فرودگاه امام خمینی داشتیم همچنین باید مراقبت‌ها را دقیق انجام دهیم چراکه با همه ی مراقبت ها احتمال ورود ویروس جدید به کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه البته در آفریقای جنوبی درصد کمی از مردم واکسینه شده بودند و این در جهش ویروس موثر بوده است، افزود: ما مدافع سلامت مردم هستیم و از همه ظرفیت ها استفاده می کنیم و سلامت مردم را فدای هیچ چیزی نمی‌کنیم.

//انتهای پیام: 5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: درمان و آموزش پزشکی سلامت سیل ایران خانواده دفاع مقدس واکسیناسیون مردم ایران آلمان درمان طب ویروس فرودگاه امام آفریقای جنوبی وزیر بهداشت تزریق واکسن وزیر بهداشت سلامت مردم میلیون دوز عین اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۳۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان کودک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ زهرا سیدمعلمی گفت: پویش سلامت دهان و دندان با هدف آگاهی رسانی در خصوص­ اهمیت و نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه مردم برگزار شده است.
او افزود: در طی این پویش با انجام آگاهی رسانه‌ای، مردم در ارتباط با سلامت دهان و دندان با وظایف خود آشنا می‌شوند، افزایش سواد سلامت مردم در این زمینه هدف ما است.
سیدمعلمی ادامه داد: این پویش سه روزه است و روز نخست سلامت دهان دریچه سلامت نامیده شده چراکه ناحیه دهان می‌تواند یک دریچه‌ای برای سلامتی کل بدن و حتی سلامت روح و روان مشخص شود و ایفای نقش کند.
روز دوم پویش اختصاص دارد به کودکان، عموماً در مدارس حضور پیدا می‌کنیم و این آگاهی‌ها برای دانش آموزان انجام می‌شود و روز سوم آگاهی رسانی برای مسئولان و سایر سازمان‌های دولتی و نهاد‌های مردمی است که وظیفه و مسئولیت خود را در رابطه با سلامت دهان و دندان بدانند.
دانشگاه‌های کل کشور در قسمت معاونت‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت، دندانپزشکان و دانشکده‌های دندانپزشکی حتی بخشی از دندانپزشکان بخش خصوصی در این آگاهی رسانی همراه شدند و در طی این سه روز قرار است از طریق برنامه‌ها و پوستر‌ها و مطالبی که تهیه شده به مردم اطلاع رسانی شود.
۳ هزار و ۴۰۰ مر کز خدمات جامع سلامتی در سطح کشور آماده پذیرایی و خدمت رسانی به مردم در زمینه خدمات دندانپزشکی هستند.

دیگر خبرها

  • وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان کودک
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • تمام عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رأی مردم باشند
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • نتانیاهو: جنگ را تمام نمی‌کنم
  • ترکیه: از تمام ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • حق‌آبۀ لرستان فدای بازی‌ سیاسی شد/ کشاورزان ‌مهاجرت کرده‌اند