Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر قائدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هیات انتخاب پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران سینما حقیقت اسامی فیلم‌های راه یافته به بخش‌های مسابقه مستند نیمه بلند، فیلم بلند و بخش شهید آوینی را اعلام کرد که در این میان نام ۲ اثر ساخته شده توسط جعفر نجفی و سید صفی‌الله حسینی از فیلمسازان استان دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: فیلم مستند «شاهمراد» اثر سید صفی الله حسینی در همراهی با ۲۷ فیلم مستند دیگر در بخش مسابقه شهید آوینی جشنواره سینما حقیقت، نمایش داده خواهد شد.

قائدی با اشاره به حضور فیلم «چهره‌پرداز» اثر جعفر نجفی در بخش فیلم‌های بلند این دوره از جشنواره گفت: هیات انتخاب جشنواره علاوه بر مستند چهره‌پرداز، ۲۲ فیلم مستند بلند دیگر را برای رقابت در این بخش معرفی کرده است.

رییس انجمن سینمای جوانان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه  چهره‌پرداز دومین ساخته جعفر نجفی مستندساز جوان چهارمحال و بختیاری است که آذرماه امسال در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی ایدفا هلند، به عنوان معتبرترین رویداد سالانه سینمای مستند جهان و مورد تایید آکادمی اسکار، توانست جایزه انجمن بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) را نیز از آن خود کند، یادآور شد: این فیلم روایت زندگی زنی بختیاری به نام مینا است که می‌کوشد در رشته دانشگاهی چهره‌پردازی مشغول به تحصیل شود.

وی درباره فیلم شاهمراد ساخته دیگر هنرمند فیلمساز استان نیز اظهار داشت: این مستند داستانی به بازسازی زندگی‌نامه شهید محمدعلی شاهمرادی جانشین فرمانده تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم پرداخته است و زندگی این شهید را از دوران کودکی تا زمان شهادت روایت می‌کند.

به گزارش ایرنا، پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران سینما حقیقت ۱۸ تا ۲۵ آذر برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها شهید آوینی چهارمحال وبختیاری فیلم مستند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهید آوینی چهارمحال وبختیاری فیلم شهید آوینی چهارمحال وبختیاری فیلم مستند بین المللی فیلم مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۳۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد

به گزارش قدس آنلاین، «ایساتیس» پیش از این در جشنواره سینماحقیقت و جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، جشنواره جهانی فیلم فجر و جشن مستقل سینمای مستند ایران به نمایش درآمده است و موفق به کسب جایزه ویژه دبیر جشنواره سینماحقیقت، تندیس بهترین مستند بلند در بخش بین‌الملل جشنواره شهر و تندیس موسیقی از جشن مستقل سینمای مستند شده است. این فیلم همچنین در جشنواره‌های خارجی از جمله جشنواره فیلم مستند مسکو، جشنواره اوشن سیتی امریکا، کازان روسیه، جشنواره سبز مونتنگرو، جشنواره مستند ازمیر و... شرکت کرده و جوایزی از جمله جایزه بهترین فیلم جشنواره اوشن سیتی، جایزه بهترین فیلم جشنواره مونته نگرو را کسب کرده است.

موفقیت مهم و ارزشمند این فیلم اکران موفق و پرمخاطب در شهرستان‌هاست که بعد از موفقیت مستندهایی مانند «در جستجوی فریده» به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی، «کاپیتان من» به کارگردانی سیاوش صفاریان‌پور و همچنین فیلم‌های سینمایی «مقیمان ناکجا» به کارگردانی شهاب حسینی، «پوست» به کارگردانی بهمن و بهرام ارک و مجموعه فیلم‌های کوتاه «اتاق فرار»، «یک سانس چند رویا» و «فیلم کوتاه ژانر وحشت» نوید موفقیت و گسترش سینمای متفکر ایران را در سراسر کشور و برای مخاطبان گسترده‌ای در شهرهای مختلف به ارمغان می‌آورد.

داستان فیلم مستند «ایساتیس» به معرفی قنات‌ها و تاریخچه آن در استان یزد است و به این بهانه قسمت مهمی از تاریخ این استان کهن ایران را بازگو می‌کند و صدایی است شاعرانه و قصه‌گو که تا به حال ناشنیده مانده است. تدوین این فیلم توسط «بهمن کیارستمی» و «پویا پارسامقام» صورت گرفته و فیلمبرداری آن به عهده «مهدی آزادی» از فیلمبرداران نام آشنا و برنده جایزه معتبر و مهم «قورباغه طلایی» جشنواره کمرایمیج بوده است. داستان فیلم با صدای روان و آشنای «ابوالحسن تهامی‌نژاد»، «نصرالله مدقالچی»، «زهره شکوفنده» و «مریم شیرزاد» روایت می‌شود.

«مسعود فروتن» این فیلم را با فیلم «باد صبا» مقایسه کرد و کارگردانی این فیلم را ستود. «دکتر اصغر دادبه» چهره ماندگار ادبیات و فلسفه محتوای مطرح شده از فیلم را از جمله موارد مهم در لیست نجات فرهنگ ایران در طول تاریخ دانستند. «دکتر جوادیان» رییس مرکز بین‌المللی قنات و سازه‌های تاریخی آبی به عنوان مرجع معتبر در موضوع روایت شده در فیلم از تحقیق این فیلم و مستندات آن اعلام رضایت کردند. «رضا صائمی» منتقد سینما و فعال فرهنگی در فصلنامه سینما حقیقت به بررسی نوع روایت فیلم پرداخته و به استفاده از المان‌های آب، باد، خاک و آتش برای روایت داستان اشاره کرده است و تلاش فیلمساز را در معرفی یک شهر توسط این فیلم را پلی برای معرفی جهان دانسته است. مجله فیلم در یادداشتی به ترکیب تیم سازنده فیلم اشاره کرده است و نویسنده، اعتبار، سابقه و تبحر این گروه و انتخاب صحیح کارگردان و تهیه‌کننده فیلم را از نکات مهم و قابل توجه این مستند دانسته است.

دیگر خبرها

  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال وبختیاری
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • تقویت بارش‌ها در چهارمحال‌ و بختیاری
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • معلمان چهارمحال‌وبختیاری در جمع معلمان نمونه کشور
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری