Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حامد تقوایی، دبیرکل نخستین کنگره جهانی محمد (ص) پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر گفت: پارسال که نشریه فرانسوی به پیامبر اکرم توهین کرد و دوسالی است که شروع کار کلید خورده و با توجه به اینکه خودجوش بود ابتدا ۶ ماه به نوشتن طرح کنگره اختصاص یافت.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز افزود: نهاد‌های مختلف را تلاش کردمی پای این کار بزرگ آوردیم و اهداف متعددی دارد بزرگترین هدف معرفی شخصیت واقعی پیامبر و مقابه با جریان‌هایی است که قصد اسلام هراسی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او عنوان کرد: از دانشگاه‌های مختف که حدود ۲۰ دانشگاه کشور است در این کنگره همکاری دارند و هدف دیگر ایجاد شبکه بین المللی است و شناسایی همکاران در نقاط مختلف دنیاست.

تقوایی تاکید کرد: در شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) سعی داریم این جایگاه را تثبیت کنیم و الگوی کشور قرار گیرد و کار از ۲۱ اسفندماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) رونمایی شد و حدود ۷ ماه هنرمندان مهلت داشتند آثار رابرای دبیرخانه ارسال کنند در این مدت اقدامات جمعی متعددی انجام داد.

او ادامه داد: آثار در ۷ زبان مختلف و در ۲۵ رشته ادبی هنری گردآوری شد و در ۷ محور متعدد که تمام جنبه‌های زندگی پیامبر گنجانده شده است.

تقوایی اضافه کرد: مهلت فراخوان تا ۲ آبان مصادف با میلاد ادامه داشت و ۴۰ کشور مختلف و ۵۷۰۰ اثر هنری و ادبی جمع آوری شد و از ۲ آبان وارد مرحله داوری آثار شدیم و ۵۵ داور در این کنگره همکاری دارند که برجستگان ادبی و هنری کشور هستند و ۱۰ اسفندماه مصادف با بعثت مراسم اختتامیه در صورت فراهم بودن شرایط برگزار می‌شود.

او اعلام کرد: یکسال نشر آثار را پس از جشنواره خواهیم داشت و نشر از ریق نمایشگاه مجازی حضوری به تناسب رشته‌ها در شهر‌های مختلف و رایزنی برای دیگر کشور‌های شروع شده است. اگرچه شرایط مساعد باشد دور دوم را در بعثت ۱۴۰۱ رونمایی کنیم و این کار امروز به جرئت بزرگترین اتفاق ادبی و هنری کشور است و به این وسعت رویدادی به آیت شکل نداریم.

تقوایی افزود: این گنگره توانست یک نیروی شوق و انگیزه جدیدی در هنرمندان پیرامون پیامبر ایجاد کند و از نظر تعدد برنامه جنبی و تولید محتوا هم می‌شود کنگره را یک رویداد منحصر به فرد قلمداد کرد و هر رشته سه برگزیده دارد که به تناسب رشته‌ها بین ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان جوایز تعیین شده است و از ۵ تا ۱۰ اثر شایسته تقدیر خواهیم داشت.

او تاکید کرد: این کنگره جهت تعدد برنامه‌های جنبی و تولید محتوا یکی از بطرگترین حرکت‌های ادبی و انری است که ۷ پیش کنگره را برگزار کردیم که از این تعداد ۲ پیش کنگره در گشور الجزایر، تونس و عراق برگزار کردیم و در مجموع دست کم ۱۰۰ شاعر شعرخوانی کردند.

تقوایی ادامه داد: در برنامه‌های هنری بسیار فعال عمل کردیم و ۶ برنامه را با حصور هنرمندان در شیراز برگزار کردیم. رویداد‌های زنده هنری با حصور اساتید در اماکن تاریخی و فرهنگی شیراز برگزار شد. اثار فاخری تولید شد که در نمایشگاه کنگره به نمایش درخواهد آمد.

او اظهار کرد: یکسال هدف کنگره برای انتشار آثار در حوزه ادبی هم است. یک مورد ویزه چاپ کتاب است. در برگزاری موکب هنر قصه‌های گفته شده را کودکان نقاشی کردند انتشار آثار حتما خلا نبود آثار در این زمینه جبران خواهد کرد و نقاشی‌ها تصویرگری‌ها نقاشی‌های دیجیتال وانتشار کتاب منتخب آثار را دستور کار خواهیم داشت.

دبیر این کنگره گفت: در هفته وحدت یک برنامه مفصل و میدانی را برگزار کردیم با عنوان موکب هنر با مخاطب ۱۰۰ هزار نفر با حضور ۲۰۰ هنرمند برگزار شد و دهم اسفند ماه اختتامیه اولین کنگره جهانی محمد پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر بر گزارش می‌شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنگره جهانی محمد پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر برگزار کردیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۳۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری هشتمین کنگره علمی جشنواره خوارزمی در کاشان

هشتمین کنگره علمی‌پژوهشی دانش‌آموزی جشنواره خوارزمی با ارائه دستاوردهای پژوهشی در کاشان برگزار شد.

به گزارش، خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حمزه چاوشی، دبیر علمی کنگره ملی خوارزمی، اظهار کرد: هشتمین کنگره علمی-پژوهشی دانش آموزی جشنواره خوارزمی با ارائه دستاوردهای پژوهشی در کاشان برگزار شد.

وی افزود: این کنگره علمی-پژوهشی با حضور بیش از ۱۲۰ دانش‌آموز پسر برگزار شد و از بین ۵۵ طرح ارائه شده، پس از ۲ نوبت داوری، ۳۵ طرح پژوهشی در زمینه‌های مختلف علوم ریاضی-علوم تجربی و علوم انسانی برای حضور در کنگره انتخاب شد.

دبیر علمی کنگره ملی خوارزمی خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف شناسایی علایق و استعدادهای دانش‌آموزان و تقویت روحیه خود باوری و اعتماد به نفس و کار گروهی برگزار شد

چاوشی تصریح کرد: ساخت گلخانه هوشمند، ساخت دستگاه تولید نخ پلاستیکی، ساخت و بررسی دهان‌شویه گیاهی بر ضد باکتری استرپتوکوکوس موتانس، رنگ بری از پساب‌های کارخانجات نساجی کاشان، بررسی گیاه خارمریم بر شاخص‌های کبد چرب، ساخت ماشین هوشمند، تأثیر آموزش تفکر انتقادی بر خودکار آمدی تحصیلی و انگیزشی تحصیلی دانش آموزان متوسطه اول کاشان از جمله طرح‌های ارائه شده در این کنگره است.

وی اضافه کرد: طرح‌های بر گزیده این جشنواره به جشنواره طرح‌های پژوهشی مدارس سمپاد کشور معرفی می‌شوند.

به گزارش ایمنا؛ هشتمین کنگره علمی-پژوهشی خوارزمی با هدف شناسایی علایق و استعدادهای دانش آموزان در دوره اول متوسطه در دانشگاه آزاد اسلامی در دو قسمت سخنرانی و ارائه پوستر برگزار شد.

کد خبر 751106

دیگر خبرها

  • برگزاری هشتمین کنگره علمی جشنواره خوارزمی در کاشان
  • روایت زندگی محمد دبیر سیاقی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • ۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازی‌آرا رسید/ معرفی ظرفیت‌های خوب بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار
  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • «احوال و آثار محمد دبیر سیاقی» به نمایشگاه کتاب خواهد آمد
  • اختتامیه دومین دوره لیگ فوتسال مهاجرین + فیلم