Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:42:02 GMT

نیروی دریایی ارتش در دل تحرها به خودکفایی رسید

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۳۴۳۴

نیروی دریایی ارتش در دل تحرها به خودکفایی رسید

امیر دریادار دوم مهدی شعبانزاده روز یکشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان با تبریک فرا رسیدن هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: نیروی دریایی یک نیروی تجهیزات محور است و با خودکفایی در تجهیزات ماموریت‌های خود را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه نقطه عطف در حوزه های سطحی و زیر سطحی جماران بود، افزود: این ناو قادر به حمل موشک و بالگرد است که قبل از آن فناوری ساخت ان فقط در حوزه چند کشور بود اما این انحصار بدست جوانان مان شکسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت با بیان اینکه درحوزه نظامی کاملا تحریم هستیم، افزود : در دل تحریم ها به خودکفایی رسیده ایم و تهدید تحریم‌ها به یک فرصت برای ساخت تمامی قطعات و تجهیزات و شناورها در داخل تبدیل شده است.

امیر دریادار شعبانزاده با بیان اینکه ۹۳ درصد واردات و صادرات کشور از طریق دریا انجام می شود، ادامه داد: پشتیبانی از کشتی ها و تامین امنیت خطوط مواصلاتی برعهده نیروی دریایی است که تا کنون قریب به ۱۰ هزار کشتی اسکورت شدند.

وی با یادآوری اینکه نیروی راهبردی دریایی ارتش علاوه بر تامین امنیت شناورهای داخلی به کشتی های تجاری دیگر کشورها هم کمک می‌کنند، گفت: تاکنون ۷۹ ناوگروه به دریاهای آزاد اعزام شده‌اند که در همین راستا، ناو بندر مکران طی ۵۰ روز ، ۴۰ هزار کیلومتر دریانوردی کردند.

 فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت با بیان اینکه نیروی دریایی نیرویی علمی ، سیاسی ، بین المللی و نظامی است ، اظهار داشت: ناوگروهها علاوه بر تامین امنیت کشتی ها و ناو ها و خطوط مواصلاتی ؛ عزت ، صیانت و سیادت دریایی را برای ما به ارمغان اورده اند.

امیر دریادار دوم شعبانزاده اقتدار و آمادگی رزمی را از مولفه های نیروی دریایی ارتش ذکر کرد و گفت: رزمایش ذوالفقار مصداق این آمادگی های رزمی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش هفتم‌آذر سال ۵۹ را نقطه عطفی برای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: در زمانی که دشمن تا دندان مسلح به میهن اسلامی‌ تجاوز کرده بود نیروی دریایی در عملیات مروارید به جنگ با نیروی دریایی عراق رفت.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت اظهار داشت: سرفصل‌های آموزشی متناسب با شرایط روز دنیا و تهدیدات برنامه‌ریزی می شود اگر تهدید نوظهوری به وجود بیاید یا شرایطی پیش بیاید که باید آمادگی داشته باشیم نیروها را به روز می کنیم تا بتوانند متناسب با آن تهدیدات مقابله کنند .

وی با بیان اینکه مرکز آموزش‌های تخصصی مسئولیت تربیت نیروهای نظامی را دارد ، گفت: تمام‌آموزش‌های تخصصی دریایی بجز تکاوری در این‌مرکز انجام‌می شود  که ۷۰ درصد آموزش در این مرکز  انجام می شود.

برچسب‌ها رشت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گیلان رشت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گیلان نیروی دریایی ارتش مرکز آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۳۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی هوایی ارتش به علت مسائل آموزشی هیچ وقت زمین‌گیر نشد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امیر سرتیپ طالب‌زاده به مناسبت فرارسیدن روز معلم در جمع معلمان و اساتید نیروی هوایی ارتش با اشاره به نقش مهم معلم در آموزش و تربیت نسل جوان در کشور با بیان اینکه نگاه کردن به معلمی به عنوان یک شغل، کاملا اشتباه است اظهار داشت: کار و حرفه معلمی شغلی آینده ساز و انسان ساز است، چنانچه بعد از جنگ جهانی دوم دولت‌های غربی، اساتید و علم آن‌ها را در راستای اهداف خود به کار گرفتند و در بخش‌های مختلف از جمله صنعت به موفقیت‌های بسیاری دست یافتند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش با اشاره به نقش معلم در طول تاریخ ایران اسلامی گفت: ما در طول تاریخ معلمان و اساتید بزرگی در حوزه دین و اخلاق داشتیم که اگر به آن‌ها رجوع کنیم بی شک در زمینه‌های مختلف به موفقیت‌های زیادی خواهیم رسید.

امیر سرتیپ طالب‌زاده با تاکید بر نقش آموزش در ۸ سال دفاع مقدس و موفقیت در عملیات‌های مختلف جنگ با بیان اینکه در زمان جنگ تجهیزات ما به دلیل تحریم و نبود قطعه زمین‌گیر بود، اما به دلیل مسائل آموزشی هیچ وقت زمین‌گیر نشد گفت: در زمان جنگ نیروی هوایی و خلبانان ما بسیار عالی جنگیدند و این رزم زیبا و شجاعانه خلبانان نیروی هوایی ارتش در زمان جنگ به این دلیل بود که آن‌ها بسیار دقیق توسط اساتید خود آموزش دیده بودند.  

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش با اشاره به لزوم آموزش‌های اخلاقی بعد از آموزش‌های تخصصی در نیروی هوایی ارتش گفت: آموزش تخصصی هوایی در کنار آموزش اخلاق، معرفت و نحوه رزم آوری از مهمترین نکاتی است که در مراکز آموزشی به دانشجویان و کارکنان در حین خدمت آموزش و یادآوری می‌شود تا اخلاق را همواره در اولویت و سرلوحه کار‌های خود قرار دهند و این اهداف جزئی جدا ناپذیر از اهداف آموزشی این نیرو است.

دیگر خبرها

  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • نیروی هوایی ارتش به علت مسائل آموزشی هیچ وقت زمین‌گیر نشد
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان