Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین گفت: توجه به امور تربیتی در مدارس و تحقق عدالت آموزشی بایستی در اولویت شورای آموزش و پرورش قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان به ریاست محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین و با حضور حبیبی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، نانگیر معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار، اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان، اعضای شورا و جمعی از مسئولان و مدیران استانی در محل سالن اجتماعات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در این جلسه اظهار داشت: افزایش هم افزایی دستگاه ها برای پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی بایستی در دستور کار قرار گیرد تا به اهداف تعیین شده دست یابیم.

وی افزود: حاکمیت وظیفه دارد به آموزش و پرورش توجه جدی داشته اشد زیرا بخشی از مشکلات این بخش متاثر از مسائل اجتماعی و بخشی ناشی از رفتارها و تصمیمات نادرست مدیریتی است.

استاندار یادآورشد: مغفول ماندن از مسائل پرورشی عاملی برای افزایش آسیب های اجتماعی است که در این راستا تصمیمات نادرستی در حوزه آموزش و پرورش اتخاذ شده که آسیب رسان بوده است.

اعلایی بیان کرد: مردم برای اصلاح اساسی در برخی کارها به آقای رئیسی رای دادند و ما باید در این دوره با تصمیمات درست و اصولی و اصلاح اشتباهات گذشته به این امیدها پاسخ دهیم.

وی گفت: توجه به امور تربیتی و پرورشی در نهاد آموزش و پرورش و تحقق عدالت آموزشی و برخورداری همه مناطق از شرایط تحصیل مناسب از مطالبات مردم است که باید در این دولت عملی شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: اگر از ظرفیت های مردمی در عرصه پرورش استفاده نکنیم شاهد بروز آسیب های اجتماعی بیشتری خواهیم بود لذا آگاه کردن خانواده ها و مشارکت دادن آنها در امور می تواند راهگشای بخشی از مشکلات این عرصه باشد.

اعلایی بیان کرد: با انتخاب مدیران آموزشی متعهد و کاربلد در سیستم های آموزشی و سپردن مسئولیت مدیریت مدارس به نیروهای جوان، با انرژِی ، مسلط، می توانیم به دستاوردهای بهتری برسیم.

استاندارقزوین اضافه کرد: در جنگ نرم که دشمنان با همه ابزارهای خود به راه انداخته اند بایستی  با هماهنگی بیشتر در حوزه آسیب های اجتماعی با دستگاه های اجرایی به نتایج مطلوب تری برسیم.

در این جلسه بررسی مصوبات و عملکرد شورای آموزش و پرورش استان در سال ۱۴۰۰ و پیشگیری از آسیب ها و نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان به عنوان دستور جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا شورای آموزش و پرورش معاون سیاسی امنیتی معاون مدیرکل آموزش و پرورش سالن اجتماعات آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش مشکلات دولت خانواده جنگ دستگاه های اجرایی آموزش و پرورش استان دانش آموزان استانداری قزوین محمد مهدی اعلایی شورای آموزش و پرورش استاندار قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۳۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری املاک آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش ۶ هزار سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادر شده است. بیشترین اسناد صادر شده برای املاک استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کردستان بوده است که هر سه استان هم از استان‌های مرزی ما هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش در پیگیری ۶۰۰۰ سند مالکیت بیشتر به استان‌های مرزی و کمتر برخوردار توجه داشته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۳ بسیاری از چالش‌هایی که به واسطه کمبود معلم داشتیم برطرف خواهد شد و مهر ۰۳ مهر ماه آرامی خواهیم داشت و به جای دغدغه کمبود معلم باید از این پس به دنبال رشد کیفیت معلم باشیم.

فرهادی با بیان اینکه به افزایش تعداد کلاس‌های درس و کاهش تراکم کلاس‌ها هم وزارت آموزش و پرورش توجه زیادی داشته است؛ گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات جهادی سازمان نوسازی مدارس، ۸۰ درصد مدارس کشور تراکم کمتر از ۳۵ نفر و ۴۷ درصد مدارس تراکمی کمتر از ۲۶ نفر دارند؛ همچنین ۴۷ درصد از کلاس‌های مقطع ابتدایی کمتر از ۲۶ نفر دانش آموز دارند و این نشان می‌دهد در خصوص کاهش کلاس‌های با تراکم بالا وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به خوبی عمل کرده است.

فرهادی تاکید کرد: کمتر از ۲ درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفره هستند که امیدواریم با ادامه نهضت مدرسه سازی دیگر شاهد کلاس‌های درس بالای ۳۵ نفر نباشیم.

وی با اشاره به نهضت مدرسه سازی در مناطق کمتر برخوردار گفت ۲۴ هزار دانش آموز داریم که در مدارس عشایری درس می‌خوانند که با پیگیری دولت و شخص وزیر هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

در حال تکمیل..

کد خبر 6090788 علی قدمی

دیگر خبرها

  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی