Web Analytics Made Easy - Statcounter

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که گونه جدید ویروس کرونا به نام اومیکرون در بعضی کشورهای اروپایی از جمله آلمان، بریتانیا و بلژیک شیوع پیدا کرده است و مواردی مشکوک نیز در هلند و جمهوری چک مشاهده شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در حالی که موج چهارم و پنجم کرونا در اروپا در حال گسترش بود، ظهور گونه جدید ویروس کرونا که اومیکرون نام دارد نگرانی جدی را برای مقامات اتحادیه اروپا ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصصان نگران این موضوع هستند که سویه جدید کرونا در این قاره به سرعت گسترش پیدا کند. سازمان جهانی بهداشت (WHO) این سویه جدید را بسیار نگران کننده در نظر گرفته است، زیرا میزان انتقال و سرایت‌پذیری آن بسیار بالا است.

بلژیک اولین کشور اروپایی است که چندین مورد از ابتلاء به گونه اومیکرون ویروس کرونا را گزارش کرده است، یک زن در ۱۱ نوامبر از مصر به کشور بلژیک بازگشته است و اولین علائم خود را ۲۲ نوامبر بروز داده است. نتایج تست کرونای این شخص واکسینه نشده مثبت بوده است و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که وی به گونه جدید ویروس کرونا مبتلا شده است. چندین مسافر نیز که روز جمعه از آفریقای جنوبی وارد فرودگاه آمستردام هلند شده‌اند به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند، البته هنوز به صورت قطعی مشخص نشده است که این افراد به گونه جدید ویروس کرونا مبتلا شده‌اند یا خیر؟

به نظر می‌رسد که یک مورد ابتلاء به گونه جدید ویروس کرونا در ایالت هسن آلمان نیز گزارش شده است، در مونیخ آلمان نیز دو مورد به این گونه خطرناک مبتلا شده‌اند. گزارشات ارائه شده نشان می‌دهد که این دو نفر ۲۴ نوامبر با یک پرواز از آفریقای جنوبی به آلمان وارد شدند. وزیر بهداشت انگلستان نیز اعلام کرده است که دو نفر که از پروازهای آفریقای جنوبی وارد این کشور شده‌اند به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند و در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند. متخصصان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا به گونه اومیکرون ویروس کرونا مبتلا شده‌اند یا خیر؟ یک مورد مشکوک نیز در جهموری چک شناسایی شده است که احتمال به گونه اومیکرون ویروس کرونا آلوده شده است.

https://www.nytimes.com/live/2021/11/27/world/covid-omicron-variant-news

کد خبر 538345

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس ابتلا به کرونا شیوع کرونا پیشگیری از کرونا کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ اومیکرون جهش جدید کرونا کرونا و اومیکرون کرونا و جهش اومیکرون اومیکرون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق گونه جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۳۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک همه‌گیری دیگر در راه است!

آفتاب‌‌نیوز :

بحران شیوع آنفلوآنزای پرندگان- که به عنوان H۵N۱ شناخته می‌شود- در مزارع لبنی نشان از این واقعیت دارد که سازمان‌های سلامتی و بهداشت عمومی از همه‌گیری کرونا درس نگرفته‌اند- یا حداقل این که نتوانسته‌اند درس‌های کووید را جذب و هضم کنند.

شیوع آنفولانزای پرندگان در مزارع، مرغداری‌ها و گاوداری‌های ایالات متحده هم‌چنان با سرعت ادامه دارد و به گفته دانشمندانی که از سرعت و روند این شیوع شگفت‌زده شده‌اند، این روز‌ها این موضوع به مرحله هشداردهنده رسیده است.

هفته گذشته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا بالاخره تأیید کرد که H۵N۱ نه تنها از پرندگان به پرندگان یا از پرندگان به گله‌های دام سرایت می‌کند، بلکه در بین گاو‌ها نیز شروع به انتقال کرده است. این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ها حکایت از این می‌کند که در تعداد بسیاری از گاو‌ها انتقال و ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان بدون علامت خاصی روی می‌دهد.

اگرچه هنوز خطر ابتلا به این بیماری برای انسان‌ها زیاد نیست، اما واضح است که برای این که مسیر و شیوه انتقال این ویروس کنترل شود، کار‌های بسیار بیشتری باید انجام گیرد.

این امر مستلزم آن است که سازمان غذا و داروی آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از لاک خود بیرون آمده و مسیر درستی پیش بگیرند. در واقع این روز‌ها ناامیدی محسوسی در میان متخصصان بیماری‌های عفونی وجود دارد که آژانس‌های بهداشتی و سلامتی بیش از حد لازم از اطلاعات مهم محافظت می‌کنند و در نظارت بر ویروس و روش‌های انتقال آن بسیار محافظه‌کار و ترسو هستند. به عنوان مثال، تاکنون در زمینه مقابله با آنفلوآنزای پرندگان تعداد و روند آزمایش‌ها محدود بوده است و تا همین روز‌های اخیر به رغم شیوع محسوس بیماری در بین پرندگان و دام‌ها، اما، تنها تعداد انگشت‌شماری از توالی‌های ویروسی به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده بود- که می‌تواند رویکردی نگران‌کننده و هشدارآمیز به شمار آید.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • خیزش دانشجویی در کشورهای مختلف جهان برای حمایت از فلسطین
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • مقامات آرژانتینی از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!