Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در نوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای جان برکف نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، روز نیروی دریایی را نیز تبریک گفت و با توجه به در پیش داشتن سالروز شهادت شهید مدرس اظهار کرد: شهید مدرس، نمونه یک نماینده مردمی و انقلابی برای مردم بود که لازم است تمامی نمایندگان مردم از روش، منش، اخلاق و رفتار این شخصیت برجسته درس بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر این اساس و به واسطه نامگذاری دهم آذر ماه به نام روز مجلس، این روز را به همه نمایندگان مردم در خانه ملت تبریک گفته و نصرت الهی را برای گام برداشتن در مسیر مطالبات به حق مردم، آرزو می‌کنیم.

نورصالحی در ادامه به اتفاقات دو جمعه اخیر در ارتباط با مسأله آب در اصفهان نیز پرداخت و گفت: پس از حضور نجیبانه، خردمندانه و مطالبه‌گرانه مردم در روز جمعه بیست و هشتم آبان ماه که مطالبات به حق خود را براساس قانون از مدیران مطالبه کردند، این نوع بیان دغدغه‌مندی و مطالبه‌گری، تحسین همگان را در پی داشت، اما در روز جمعه ۵ آذرماه عده‌ای با ایجاد رخنه در این حرکت عظیم و مردمی، حق‌طلبانه و نجیبانه سعی در بهره‌برداری از این حرکت داشتند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در پایان تجمع مردم در تاریخ بیستم و هشتم آبان ماه مشخصاً برای رفع معضلات و احقاق حقوق از طرف دولت وعده داده شد، مطرح کرد: از صدا و سیما و استاندار اصفهان و همه کسانی که با مدارا و هماهنگی و همراهی با مردم و کشاورزان مطالبات مردم و کشاورزان را در دستورکار دولت قرار دادند، تشکر می‌کنیم.

وی در ادامه تأکید کرد: جا دارد در مدت مشخصی وعده‌های داده شده محقق شود تا اعتماد از دست رفته مردم به واسطه اینکه در سال‌های قبل اقدامی نمی‌شد یا اگر وعده‌ای داده می‌شد، عملی نمی‌شد بازیابی شود، البته بدیهی است که مشکلات انباشته شده از سال‌ها مدیریت سوء در حوزه آبریز زاینده‌رود است.

نورصالحی تصریح کرد: نماینده کشاورزان در صدا و سیما اعلام کرد دولت از سال ۱۳۶۱ یک و نیم میلیارد مترمکعب آب فروخته و تخصیص داده است، از گذشته هم عده‌ای سهم و حقابه در زمینه کشاورزی، شرب و محیط زیست داشته‌اند و این نمونه سومدیریت و بدرفتاری است که آب وجود نداشته را تخصیص داده و بفروشند و مردم با مشکلات روبرو شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه ابراز امیدواری کرد: همان طور که عموم مردم صف خود را از کسانی که می‌خواستند سوار بر موج مطالبات مردم شوند جدا کردند، همه مسؤولان دخیل از استاندار، رئیس جمهور و وزیر نیرو نیز باید در راستای پیگیری مطالبات پذیرفته شده و مصوب تلاش کنند و ستادی که تحت عنوان پایداری آب زاینده‌رود مطرح شد بتواند به نتایج خوبی برسد.

وی خاطرنشان کرد: مردم اصفهان چشم‌داشتی به حق و حقوق سایر استان‌ها نداشته و مخالفت و مقاومتی هم در این رابطه ندارند.

طرح جامع شهر اصفهان

نورصالحی در ادامه به تهیه طرح جامع شهر اصفهان اشاره و بیان کرد: از حدود ۲ الی ۳ سال قبل تهیه طرح جامع در دستورکار قرار گرفته است، نخستین طرح جامع شهر اصفهان سال ۱۳۶۷ تدوین شده و از آن موقع اصفهان طرح جامع نداشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در دوره گذشته مرحله اول این طرح یعنی گزاره شناخت آماده شد، اما اصل مرحله دوم است، اتفاقاً مقطع تاریخی خوبی برای تدوین این طرح انتخاب شده است چراکه واقعیت‌های گذشته به خصوص مشکل آب، فرونشست زمین، محیط زیست و آلودگی هوا شاید به ما دیکته بکند که در آینده اصفهان باید به چه سمتی برود و آیا اصفهان امکان توسعه فضایی و افزایش جمعیت دارد و مهاجرت نخبگان به اصفهان به چه نحو باید باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اصفهان یکی از ۱۰ شهر تاریخی جهان محسوب می‌شود باید بر اساس ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها و آنچه که به عنوان یک شهر تاریخی و یک مادرشهر و شهر جهانی مطرح است، طرح جامع تهیه شود؛ توجه به گردشگری، صنایع دانش بنیان که آب‌بر و آلوده‌کننده نباشند و ارزش افزوده بالا داشته باشند باید در طرح جامع شهر اصفهان مدنظر قرار گیرد.

نورصالحی در ادامه مطرح کرد: مرکز پژوهش‌های شورا، کمیسیون شهرسازی و معماری، معاونت شهرسازی و برنامه‌ریزی، وزارت راه و شهرسازی و اداره‌کل راه و شهرسازی استان نیز دست به دست هم دهند تا طرح جامع اجرایی و در خور شهر اصفهان و متناسب با محدودیت‌ها و ظرفیت‌ها آماده شود و راه توسعه کیفی آینده شهر فراهم شود.

مبارزه با فساد از اهداف اصلی شهرداری جدید است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه موضوع مبارزه با فساد جزو اهداف و شعارهای اصلی شورا و شهرداری جدید است، گفت: فساد ناشی از ناکارآمدی و پیچیدگی سیستم، عدم نظارت بر ساختار سیستم، عدم برخورد با مظاهر اولیه، بی‌تعهدی و بی‌مسؤولیتی برخی از مدیران و... بوده است، با اهتمام مدیریت شهری و کمک دستگاه‌های نظارتی و امنیتی به مبارزه با فساد برخواسته‌ایم. 

وی همچنین بیان کرد: بابت بروز چنین پدیده‌ای متأسف هستیم اما باید بگوییم علی‌رغم اینکه اکثر کارکنان شهرداری خدوم و سالم هستند اما هستند معدود افرادی که انجام امور مردم را در مسیر انحرافی قرار می‌دهند، ما با این روند مبارزه می‌کنیم تا مردم به بهبود اجرای امور مطمئن شوند. 

نورصالحی تصریح کرد: شهرسازی الکترونیک از جمله اقداماتی است که در راستای مبارزه با فساد انجام می‌شود، انجام غیرحضوری و برنامه‌دار و زمان‌دار اموری که شهرداری متکفل آن است از موضوعات اصلی مدنظر مدیریت جدید شهری است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ق/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان آب اصفهان تجمعات اخیر مطالبات به حق مردم طرح جامع اصفهان رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان طرح جامع شهر اصفهان مبارزه با فساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۳۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های تاثیرگذاری برای رفع مشکل آب اصفهان در حال انجام است

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان گفت: فعالیت‌های بزرگ و تاثیرگذاری در راستای حل معضلات استان، به‌ویژه مسئله آب صورت گرفته است و اعتباراتی از سمت شهرداری برای رفع این مشکل اختصاص داده شده است و امیدواریم این مشکل زودتر از زمان مقرر رفع شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید نادرالاصلی امروز_ پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جلسه همایش شورای اسلامی شهری و روستایی شهرستان اصفهان با بیان اینکه برای برگزاری این همایش و دورهمی بیش از یک‌ماه تلاش شده است، اظهار کرد: در طول سال تلاش اعضای شوراها بر این است که در حوزه‌های مربوط به اصفهان بتوانیم در خصوص مشکلات مختلف، طرح موضوع انجام شده و مصوبه‌ها پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین افتخار اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، نمایندگی مردم است، افزود: سعی داشتیم با استفاده از حیات طیبه‌ای که خدا اهدا کرده است، با فشار، سختی‌ها و موانع موجود غلبه کرده و به رفع مشکلات و حل مسائل مردم بپردازیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان در خصوص چالش آب در اصفهان با بیان اینکه به‌دنبال پیگیری مسائل مربوط به آب اصفهان هستیم، عنوان کرد: نزدیک ۲۵ سال است که آب اصفهان را به بهانه‌های مختلف از شهرستان خارج کردند و با ارائه طرح تونل سوم قصد جبران آن را داشتند، با این وجود تونل تأسیس شد، اما سدی برای آن ساخته نشد.

نادرالاصلی با بیان اینکه آب دریاها مناسب استفاده عموم مردم نیست، چراکه بهره‌برداری آن برای صنایع خواهد بود، ادامه داد: ۱۷۰ میلیون متر مکعب آب مورد انتقال قرار گرفت که فاز نخست آن، ۷۰ میلیون متر مکعب است، همچنین بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان توسط صنایع برای این آب هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه مشکل آب در اصفهان به حدی رسید که مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در سخنان خود مشکل اصلی استان را مشکل آب بیان کردند، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های بزرگ و تأثیرگذاری در راستای حل معضلات استان به ویژه مسئله آب صورت گرفته است و اعتباراتی از سمت شهرداری برای رفع این مشکل اختصاص داده شده و امیدواریم زودتر از زمان مقرر این مشکل رفع شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان با تاکید بر اینکه مردم دغدغه‌مند اصفهان نسبت به مسئله آب نگران هستند، اضافه کرد: زیرساخت‌های سامانه تأمین آب شرب حلقه اصفهان بزرگ که علاوه بر انتقال آب، آن را تصفیه می‌کند، انجام شده است، اما در فاز اول نیمه‌کاره ماند، همچنین لوله‌گذاری ۵۳۰ کیلومتر لوله ۲۰۰۰ از دو مسیر کمشچه و ورزنه به سمت سیرجان در ۱۸ ماه انجام شده که در دنیای فنی بی‌سابقه است.

کد خبر 750159

دیگر خبرها

  • (عکس) زاینده رود، سی و سه پل و پل خواجو؛ سال ۱۹۲۷
  • سیلاب‌های خوزستان با مدیریت سدها مهار شد/ ذخیره سدها به 81 درصد رسید
  • ۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز
  • واریز ۲هزار و ۳۰۰میلیارد تومانی به دهیاری‌ها
  • یک سد مهم کشور پُر شد؛ مردم مراقبت کنند
  • بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد
  • فعالیت‌های تاثیرگذاری برای رفع مشکل آب اصفهان در حال انجام است
  • مشکلات شهرستان‌های استان روی میز وزیر کشور
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی