Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرانجام نام علیرضا بیرانوند در گینس ثبت شد. در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ او با پرتاب‌های بلندش، همه را متحیر کرده بود. دستان توانمند او ارتفاع بلندی به توپ می‌داد و مسافت زیادی طی می‌کرد. بیرانوند چندی قبل در مصاحبه با روزنامه جام‌جم گفت اگر به جای او یک گلر خارجی از این پرتاب‌ها می‌کرد، اسمش در گینس ثبت می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظاهرا این جمله او به گوش مسؤولان این کتاب جهانی رسید و تصمیم گرفتند سرانجام سراغ این گلر بیایند. البته پیشتر نام بیرانوند در جهان بعد از مهار پنالتی کریستیانو رونالدو مطرح شد. از آن روز به بعد رسانه‌های خارجی روی این بازیکن بیشتر زوم کردند و در تازه‌ترین اتفاق، نامش هم در گینس ثبت شد. علیرضا در بازی مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ مقابل کره که با برد یک بر صفر تیم‌ملی همراه شد، پرتاب دستی به مسافت ۶۱ متر و ۶۶ سانت داشت. در این زمینه با علیرضا گفت‌وگویی داشتیم.

بیشتربخوانید

آوازه جهانی آقای اوت‌انداز

بالاخره نامت در گینس ثبت شد. خیلی‌ها می‌گویند فقط خودت می‌توانی این رکورد را بشکنی.
من پرتاب بلندتر از این هم انداخته‌ام منتها این پرتاب را لحاظ کردند که مربوط به مقدماتی ۲۰۱۸ است. در یک صحنه مدافعان کره‌جلو آمده‌بودند و من هم با تمام توان و قدرت توپ را انداختم که اتفاقا تبدیل به یک موقعیت خوب برای وحید امیری شد. خوشحالم رکوردم سرانجام در کتاب گینس ثبت شد. این به دلیل حمایت تمام ایرانی‌ها بود. اما این‌که رکورد را دوباره خودم بشکنم، خیلی دنبال چنین موضوعی نیستم.

اخیرا پرتاب‌های کمتری هم داری. این دلیل خاصی دارد؟
الان همه از پرتاب‌های من با خبر شده‌اند. می‌دانند اگر موقعیت باشد، خیلی سریع و با مسافت زیاد توپ را پشت مدافعان می‌اندازم. به خاطر همین زیاد پرتاب‌هایم را خرج نمی‌کنم. از سویی آدمی نیستم که اگر خدا توانایی خاصی داده‌باشد، بخواهم مدام آن را به رخ بکشم یا الکی خرجش کنم. دوست دارم پرتابم برای تیم فایده داشته‌باشد و درنهایت نتیجه‌بخش باشد. وگرنه می‌توانم هر بار که توپ را گرفتم به جای پا با دست این کار را کنم. منتظر می‌مانم تا موقعیت خوبی نصیب تیم شود و من از این قدرتی که خدا هدیه داده، استفاده کنم.

یک‌جور‌هایی برای توی چشم بودن این کار را نمی‌کنی.
راستش من دوست دارم پرتاب‌های بهتر و بلندتر بیندازم، فقط می‌خواهم به نحو احسنت باشد. چیزی که گفتید دقیقا حرف خودم هست. برای توی چشم بودن توپ را بلند پرتاب نمی‌کنم. قبلا پرتاب زیاد می‌انداختم، ولی خیلی از آن‌ها به مقصد نمی‌رسید و نتیجه نداشت. الان دوست دارم در شرایطی این کار را کنم که حتما توپم به مقصد برسد. همین‌طور انداختن که فایده‌ای ندارد. دفاع‌ها برمی‌گردند و خلاصه نتیجه‌ای ‎ندارد.

یعنی وضعیت‌دفاعی حریف خیلی در تصمیم‌گیری تو اثرگذار است.
دقیقا. همان‌طور که ما روی بازیکنان حریف شناخت کافی داریم، آن‌ها هم قطعا روی ما تحقیق می‌کنند. اوایل که در تیم‌ملی این کار را می‌کردم، شرایط بهتر بود. به این دلیل که رقبا زیاد شناخت نداشتند، ولی الان بیشتر تیم‌های آسیایی شناخت کامل دارند. مدافعان زیاد جلو نمی‌آیند تا پشت سرشان فضا خالی باشد. هر وقت هم جلو بیایند من سریع اقدام می‌کنم.

در پرتغال چطور؟ به شناخت کافی درباره تو رسیده‌اند؟
در پرتغال هم همین اتفاق افتاد. در بازی‌های اول که زیاد روی بازی من شناخت نداشتند، جلو می‌آمدند. من هم دو سه هفته اولی که برای تیم بازی می‌کردم، پرتاب‌های بلندم را می‌انداختم. الان شناخت پیدا کرده‌اند. سعی می‌کنند این فضا را به پرتاب‌های من ندهند.

چه تبلیغ خوبی هم برای بواویستا شد.
بله. مدرک را در تمرین بواویستا به من دادند. راستش دوست داشتم در تمرین تیم‌ملی این اتفاق می‌افتاد، چون رکوردم را برای ایران زدم. ولی چون در اروپا فاصله‌ها کمتر بود و می‌خواستند زودتر این کار را کنند، به تمرین تیم باشگاهی‌ام آمدند.

چقدر پیام تبریک داشتی؛ از بازیکنان تیم‌ملی گرفته تا پیشکسوتان و هواداران.
از همه تشکر می‌کنم. تعداد پیام‌ها زیاد بود. خوشحالم که دل مردم با این رکورد شاد شد. این حرفم شعاری نیست و کاملا جدی آن را می‌گویم. در این سال‌ها مردم آنقدر از من حمایت کرده‌اند که از این حمایت‌شان انرژی گرفته‌ام. وقتی توپ دستم می‌افتد این انرژی را به خوبی احساس می‌کنم. از همه کسانی که پیام دادند تشکر می‌کنم. همین‌طور از تمام بازیکنان، همبازی‌هایم و چهره‌هایی که برایم پیام گذاشتند و تبریک گفتند. امیدوارم دوباره بتوانم دل مردم کشورم را شاد کنم.

منبع: روزنامه جام جم 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیرانوند رکورد گینس گینس ثبت گینس ثبت شد پرتاب ها تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۳۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس

حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران  در همايش نقشه برداری گفت: سازمان فضایی کشور از دهه ۸۰ با توسعه سنجش از دور و موارد دیگر فعالیت خود را آغاز کرد که خوشبختانه در ساخت ماهواره و پرتاب‌گر در مسیر درستی قرار گرفته است.

او افزود: همچنين اقدامات خوبی در حوزه قضایی برداشته شده است به طوری که حوزه فضایی امکان دسترسی به بازده نقشه های زمینی را در مدت کوتاه تر در اختیار قرار می دهد،ماهواره خیام در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفته اطلاعات نقشه ای را به صورت کامل در اختیار قرار داد.

سالاریه  اظهار کرد: تصاویر ماهواره‌ای قابل ارائه شامل تصاویر ماهواره خیام با قدرت تفکیک مکانی یک متر به منظور تولید و به‌روزرسانی نقشه‌های پوششی کشور و نیز سایر داده‌های ماهواره‌ای مورد نیاز سازمان نقشه‌برداری کشور است که در ایستگاه‌های زمینی سازمان فضایی ایران دریافت می‌شود.

رئیس سازمان فضایی کشور  با بیان اینکه  سال گذشته با برخی از مجموعه های کشور تفاهم نامه ای منعقد شد به طوری که از تصاویر نقشه های فضایی می توان به راحتی استفاده کرد گفت: ماهواره‌ای دیکر در سازمان فضایی در حال تکمیل و آماده پرتاب است،در کنار ماهواره خیام ماهواره‌ای دیگر اعم از پارس یک است و همچنین امسال دو پرتاب ماهواره دیگر را داریم.

وی افزود: محموله‌های تصویربرداری ماهواره پارس ۱ می‌تواند در کمتر از ۱۰۰ روز ۹۵ درصد از اراضی کشور را تصویربرداری کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند
  • ببینید | ناگفته‌های فردیون جیرانی از خدمت بزرگ عباس کیارستمی به سینما
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • کنایه سرمربی فانوس‌به‌دست به لوئیز انریکه: سکوتم پر از ناگفته‌هاست!
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • جزییات ناگفته از سرقت بانک ملی توسط کاراگاه پرونده
  • کنایه سنگین یک استقلالی؛ رکورد پرسپولیس را در گینس ثبت کنید | سه بار کامبک خوردن کار هر تیمی نیست
  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم
  • فوتبال کلمبیا دنیا را شگفت زده کرد