Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - حدود دو دهه از مطرح شدن پروژه تله کابین ناهارخوران گرگان می‌گذرد ولی هنوز اما و اگرهای مربوط به آن به قوت خود باقی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ماجرای احداث تله کابین در گرگان، نقل امروز و دیروز نیست؛ بلکه کلاف سردرگمی است که حدود دو دهه از طرح آن می‌گذرد اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند در برخی دوره‌ها مانند دوره پنجم شورای شهر و همراهی شهردار سابق، تلاش زیادی برای دریافت مجوزها و آغاز عملیات اجرایی این پروژه انجام شد اما در برخی دوره‌ها هم توجهی به این درخواست شهروندان که حالا تقریبا تبدیل شده به یک مطالبه عمومی، نشده است.

گلستان و شهر گرگان از جمله مناطق گردشگرپذیر شمال کشور است که متأسفانه به علت فراهم نبودن برخی زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری، به جای اینکه شهر مقصد باشد، بیشتر معبری برای مسافران و گردشگران است.

موضوعی که در دوره گذشته مدیریت شهری گرگان با طراحی و اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، تلاش زیادی برای رفع آن شد. پروژه‌هایی مانند شهربازی مدرن گرگان در تپه‌های هزارپیچ، بازار موزه هفت شهر در بلوار غدیر و غیره در دوره پنجم شورای شهر و زمان حضور دادبود در شهرداری گرگان آغاز شد. هرچند با تغییراتی که در ترکیب اعضای شورا و انتخاب شهردار جدید اتفاق افتاد، برخی از این پروژه‌ها مورد بی مهری قرار گرفت، اما آنچه واقعیت دارد این است که مدیران گذشته در شهر گرگان، یادگارهای خوبی از خود برجای گذاشته‌اند.

در دوره قبلی شورای شهر، اعضای شورا و شهردار تلاش زیادی کردند تا بتوانند تله کابین گرگان را کلنگ زنی کنند اما بروکراسی اداری زاید و پیچیده، مخالفت عده‌ای به نام محیط زیست و غیره سبب شد این اتفاق رخ ندهد. پس از استقرار اعضای جدید شورا و شهردار کنونی، برخی اظهارنظرها درباره پروژه‌های سرمایه گذاری بزرگ در گرگان مایه دلسردی شهروندان را فراهم کرد؛ یکی از همین موضوعات مربوط به تله کابین گرگان بود. برخی اعضای شورا بدون آنکه نسبت به آنچه در رسانه‌ها بازگو می‌کنند دقت داشته باشند از باطل شدن مجوزهای تله کابین و مخالفت شورای عالی معماری و شهرسازی با این پروژه خبر داده بود؛ موضوعی که با توجه به حساسیت شهروندان گرگانی نسبت به آن خیلی زود تکذیب شد.

حالا اما شورای شهر و شهرداری گرگان در دوره ششم نیز به صف حامیان این پروژه پیوستند و در تلاش هستند موانع موجود را برطرف کنند تا هرچه زودتر عملیات اجرایی آن آغاز شود.

محمدرضا سبطی، شهردار گرگان در این باره به خبرنگار ما گفت: از سال 85 مکان یابی پروژه تله کابین در گرگان انجام شد، البته آن زمان 40 مکان از سوی مشاور مورد مطالعه قرار گرفت که همین موضوع گویای اهمیت مسئله و دغدغه شورای وقت و دوره‌های پس از آن در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی است.

تله کابین گرگان تأییدیه شورای عالی معماری و شهرسازی را دریافت کردایجاد تله کابین شهری در پایتختپروژه تله کابین بر فراز آبشار یاسوج متوقف شد

وی تله کابین را یکی از مولفه‌های توسعه پایدار دانست و گفت: احداث این پروژه وجه ملی و بین المللی دارد و می‌تواند نه فقط گرگان بلکه استان گلستان را از انزوای اقتصادی خارج کند.

شهردار گرگان با تأکید براینکه باید مطالبات مردم در این زمینه پیگیری شده و پاسخ داده شود، بیان داشت: تله کابین گرگان 14 مجوز قانونی دارد، مجوز محیط زیست استان را در سال 97 گرفته و سال گذشته نیز سازمان جنگل‌ها با اجرای آن موافقت کرده است.

وی توضیح داد که مجوزهای مربوط به این پروژه کامل است، سازمان جنگل‌ها با اجرای پروژه مشابه، در کبودوال مخالفت کرد اما در ناهارخوران اجرای پروژه مورد تأیید قرار گرفت.

سبطی ادامه داد: موضوع بعدی این است که قسمت مکان سنجی شده جزو جنگ‌ های هیرکانی ثبت شده در میراث جهانی یونسکو نیست و یکی از دلایل صدور مجوزها برای این پروژه، همین موضوع بوده است.

شهردار گرگان گفت: در مسیر 3 هزار و 61 متری تله کابین ناهارخوران هر 180 متر یک پایه قرار گرفته است با اینکه این کار هزینه‌های تله کابین را به شدت افزایش می‌دهد اما برای جلوگیری از قطع درختان و حفظ منابع طبیعی، هزینه اجرای پروژه را افزایش دادیم.

وی درباره مخالفت عده‌ای با تله کابین ناهارخوران به علت افزایش بار ترافیکی در این محور گفت: ازدحام ترافیک در ناهارخوران در ساعات بعداز ظهر رو به شب است اما ساعات کارکرد تله کابین از صبح تا 5 عصر خواهد بود، بنابراین یک ظرفیت سازی و پخش کننده ترافیک است. ضمن اینکه پارکینگ با ظرفیت 460 خودرو نیز در طرح پیش بینی شده است.

سبطی اضافه کرد: ترافیک ناهارخوران به خاطر بارگذاری نیست بلکه در عدم تشویق مدیریت شهری در ارتقای سیستم حمل و نقل شهری است. ما باید سیستم‌های نوین حمل و نقل از جمله بی آر تی را در گرگان اجرا کنیم.

وی با اشاره به پیش بینی سرمایه گذاری 300 میلیارد تومانی در این پروژه گفت: شهرداری‌ها در این گونه پروژه‌ها شخصا ورود نمی‌کنند بلکه طرح باید به گونه‌ای باشد که برای سرمایه گذار جاذبه داشته باشد.

انتهای پیام/582

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تله کابین گرگان اجرای پروژه شورای شهر پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۴۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران گفت: وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی را با اعتبار ۲۰ همت در سطح کشور در دست اجرا دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ بابک دارابی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت _در جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت اظهار کرد: در دولت سیزدهم سه هزار و ۲۰۰ پروژه با اعتبار ۱۰ همت در کشور تکمیل و به بهره برداری رسیده‌است.

وی با بیان اینکه تاکنون براساس ارسال صورت حساب‌ها تمام تعهدات خود را درخصوص تکمیل پروژه‌ها در سطح کشور پرداخت کردیم افزود: برای تکمیل مابقی طرح‌ها هم این آمادگی را داریم که پرداخت اعتبارات را نسبت به پیشرفت فیزیکی داشته باشیم.

مشاور اجتماعی وزیر نفت عنوان کرد: اولویت ما در تکمیل طرح‌ها با استان‌های نفت خیز کشور است که البته در دولت سیزدهم استان‌های کم برخوردار هم در اولویت‌های شرکت نفت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت در دوره اول رئیس جمهور در خراسان جنوبی پیشرفت ۸۵ درصدی دارد، افزود: در دوره اول رئیس جمهور به استان ۸۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های عمرانی استان تعهد داشتیم که تاکنون ۶۱۰ میلیارد آن تخصیص یافته است.

دارابی ادامه داد: برای ۲۴۰ میلیارد ریال باقی مانده هم اگر اسناد متناسب با پیشرفت فیزیکی ارائه شود، مابقی اعتبارات تعهدی پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۸۵ درصد تعهدات ما در خراسان جنوبی در دوره اول محقق شده و ظرف سه ما آینده با توجه به قراردادهایی که منعقد شده، طرح‌های دوره اول سفر رئیس جمهور تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تأکید کرد: در دوره دوم سفر رئیس جمهور هم ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال تعهد داریم که در زمینه آبرسانی، آموزشی، بهداشتی و زیرساختی است و تلاش ما بر این است که تا پایان سال جاری پرداخت ۱۰۰ درصدی تعهدات خود را داشته باشیم.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران با اشاره به شعار سال؛ جهش تولید با مشارکت مردم هم گفت: باید بیش از گذشته از ظرفیت مردم در تکمیل طرح‌های عمرانی استان استفاده شود چرا که هرکجا که مردم پای کار باشند روند کارها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

کد خبر 747633

دیگر خبرها

  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • هونگچی ئی اچ7 کانورتیبل؛ شروعی برای کوپه های چینی! (+تصاویر)
  • وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد
  • محدودیت وزن وسایل در پرواز
  • این مرد با چنگ و دندان شغلش را حفظ کرده است | در کوچه درختی چه می گذرد؟
  • کابینی برای استراحت در فرودگاه ترکیه!
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد