Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نوید دانایی روز یکشنبه در آیین تکریم خود و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به فعالیت های این دانشگاه از زمان شیوع ویروس کرونا ابراز داشت: استان سمنان پنج پیک بلند شیوع ویروس کرونا را سپری کرد و در این مدت ١٠ هزار و ۵١۴ بیمار بستری و یکهزار و ٨١ نفر فوت کردند. 

وی افزود: بیماریابی گسترده و قرار گرفتن در مسیر عبور مسافران سبب ثبت حجم بالای بستری در استان سمنان شد که با اقدام های موثر کشندگی این ویروس در استان به حداقل رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانایی در خصوص فعالیت های سه سال و نیم مدیریت اش در این دانشگاه علوم پزشکی سمنان عنوان کرد: اکنون ۱۰ دانشکده پزشکی و یک پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حدود سه هزار دانشجو و حضور ۲۵۰ دانشجوی بین المللی در سه رشته داروسازی،پزشکی و دنداپزشکی از پنج کشور دنیا در حال فعالیت است. 

وی افزود: دانشکده علوم و فناوری نوین با نگاه به آینده علوم‌پزشکی نیز در آستانه تاسیس است و تعداد رشته های پزشکی در این مدت به ۵۴ رشته رسید. 

دانایی تصریح کرد: تحصیل حدود ۳۰ هزار دانشجو و فعالیت ۲۵۰ عضو هیات علمی نسبت دانشجو به استاد را در دانشگاه علوم پزشکی سمنان از ١۵ به ١٢ رسانده است. 

وی اضافه کرد: ساخت سه خوابگاه دانشجویی در دامغان، سرخه و خوابگاه دانشجویان بین المللی، ساخت و تجهیز ٢۵٠ تخت بیمارستانی در مجموعه دانشگاهی، تجهیز ٣۶ تخت دیالیز، بهسازی اتاق های عمل و تجهیز آزمایشگاه ها از جمله طرح های انجام شده است. 

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی سمنان اظهار داشت: ساخت و بهره برداری از سه بخش vip با ٣٢ تخت در راستای جذب بیماران بین المللی، اخذ مجوز پذیرش بیماران خارجی و بین المللی، استقرار اورژانس، تاسیس هفت پایگاه اورژانس جاده ای،  راه اندازی سامانه های متمرکز و انجام ۴۷ طرح بهداشتی از دیگر فعالیت های صورت گرفته است. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در این آیین بیان کرد: منشور حرکت دانشگاه علوم پزشکی سمنان فرمایش های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تاکید بر ارتقای علمی، حرکت جهادی و ایجاد حرکت علمی و معنوی در جامعه است. 

کامران قدس ادامه داد: ارتقای شاخص های سلامت و افزایش امید به زندگی در استان سمنان با کاهش نقاط ضعف و افزایش نقاط قدرت در دستور کار است. 

وی افزود: حدود ۴٠ درصد فعالیت بهداشتی و درمانی بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است و در حوزه سلامت و بهداشت و هماهنگی و برنامه ریزی ها صورت گرفته است. 

قدس ابرازداشت: با استفاده از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی و همیاری و همکاری دیگر دستگاه های اجرایی در پیشبرد اهداف خود گام برمی‌داریم./

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی سمنان واکسن کووید 19

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی سمنان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی سمنان واکسن کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی سمنان استان سمنان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۴۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: دکتر فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. 

او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 
در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود