Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرنس ۲۴، تیم مذاکره کننده ایران به رهبری علی باقری کنی امروز و در آستانه از سرگیری مذاکرات هسته‌ای در وین نشست‌های دوجانبه و سه جانبه برگزار می‌کند؛ این دیدارها در سطح کارشناسی و با روسای تیم‌های مذاکره‌کننده روسیه و چین و همچنین انریکه مورا هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست‌ها در مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در وین، و پیش از از سرگیری مذاکرات برای نجات توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، برجام، پس از خروج دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، از این توافق برگزار می‌شود.

خبرگزاری‌های انگلیسی زبان از سطح پایین انتظارات برای موفقیت این مذاکرات خبر دادند و گفتند تیم ایران خواسته‌هایی «غیرواقعی» مطرح کرده است: «آنها اصرار دارند که تمام تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا که از سال ۲۰۱۷ اعمال شده‌، از جمله تحریم‌هایی که مرتبط با برنامه هسته‌ای این کشور نیست، لغو شود.»

با خروج ترامپ از برجام، تحریم‌هایی را که بر اساس مفاد این توافق لغو شده بود، مجددا علیه ایران اعمال شد. یک دیپلمات غربی درگیر در این مذاکرات گفت: «آنها (ایران) از لحاظ فنی به اندازه کافی کار می‌کنند تا بتوانند روابط اساسی خود با غرب را تغییر دهند و بتوانند در آینده گفتگوی برابرتری داشته باشند».

«گفتگوهای وین ۵ ماه و ۹ روز پس از پایان دور قبلی، از سر گرفته خواهد شد و پس از این توقف بسیار طولانی، عامل زمان نقش مهمتری خواهد داشت چرا که گفتگوها نمی‌تواند برای همیشه ادامه داشته باشد.» این را نماینده ویژه روسیه، میخائیل اولیانوف توئیت کرد.

دیپلمات‌های غربی می‌گویند مذاکرات را از همان جایی که در تابستان متوقف شده از سر می‌گیرند. آنها همچنین مدعی گزینه‌های دیگری شده‌اند که در صورت عدم همکاری ایران با آژانس و حفظ مواضع «حداکثری» بررسی خواهند کرد.

با این حال، وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هر دو بر لغو کامل تحریم‌ها تاکید دارند و آن را تنها مورد روی میز در وین می‌دانند. از دیگر سو، قدرت‌های غربی می‌خواهند روسیه را که روابط سیاسی نزدیک‌تری با تهران دارد، و چین را که با ایران روابط اقتصادی خوبی دارد، حفظ کنند، تا به عنوان گزینه‌های دیپلماتیک جایگزین به کار گیرند.

واشنگتن پیشنهاد کرده تا زمانی که یک توافق دائمی به دست نیامده بر سر یک توافق موقت با تهران مذاکره کنند.

نگرانی اسرائیل درباره از سرگیری مذاکرات | آمریکا ما را تنها گذاشت کد خبر 639960 برچسب‌ها هسته‌ای - برجام هسته‌ای - مذاکرات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هسته ای برجام هسته ای مذاکرات هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۴۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات

روزنامه های عبری زبان امروز، سه شنبه ۱۱ اردیبهشت، به آخرین تحولات در رابطه با مذاکرات حماس و تیم مذاکره کننده صهیونیست پرداختند.

یدیعوت آحارانوت به شرایط مبهم در داخل سرزمین های اشغالی پرداخت:

تهدیدات امنیتی و آشفتگی سیاسی

روزهای سرنوشت ساز

این روزنامه به افزایش قیمت ها در اسرائیل نیز اشاره کرد:

عید تمام شد، قیمت ها رفت بالا: قیمت تولیدات لبنی و سوخت افزایش یافت

اسرائیل هیوم به میانجیگری قطر در مذاکرات اشاره کرد:

منابع آگاه از مذاکرات با انتقاد از دولت قطر به عنوان دولت میانجی: قطر به جمع بندی هایی که قبلا اعلام کرده بود، عمل نکرده است

قطر اعلام کرده بود که اگر مقامات حماس به سمت توافق و تبادل اسرا نروند، رهبران آنها از دوحه اخراج و برخی از حساب های بانکی آنها مسدود خواهد شد

معاریو به فشار سنگین برای توافق در مذاکرات اشاره کرد:

فشار سنگین برای توافق

جامعه بین المللی فشار زیادی برای رسیدن به توافق اعمال میکند

از سوی دیگر، اسموتریچ و بن گویر تهدید می کنند: بدون ادامه عملیات و اشغال رفح، دولتی نخواهد بود

هاآرتص نیز به مسئله مذاکرات پرداخت:

انتظار می رود یک هیئت اسرائیلی برای گفتگو در مورد پیشنهاد مصر برای رسیدن به توافق با حماس، به قاهره برود

بایدن: پیشرفت هایی وجود داشته است

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره
  • منتظر پاسخ هستیم و در عین حال دستمان روی ماشه است
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • دانشگاه براون آمریکا سرانجام به خواسته دانشجویان تن داد
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود