Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ رامین پورنجف اظهار داشت: هر ساله و از ابتدای آذرماه در فصل پاییز عشایر کوچ رو مناطق گرمسیری جنوب استان ایلام را برای قشلاق گذرانی انتخاب می‌کنند.
وی افزود: هر ساله با شروع فصل سرما مناطق گرمسیری استان ایلام میزبان حدود بیش از یک هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری از استان‌های همدان، کرمانشاه و لرستان است که تا اردیبهشت ماه در این مناطق سکونت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این راستا با هماهنگی ادارات دامپزشکی استان‌های مبدای هماهنگی‌ها و مکاتباتی در خصوص بیماری دام‌ها برای جلوگیری از سرایت آن در سایر استان‌های از جمله استان ایلام به عنوان استان مقصد انجام گرفته است.
مدیرکل دامپزشکی ایلام اضافه کرد: عمده دام‌ها مورد ایمن سازی قرار گرفته‌اند و واکسیناسیون قبل از کوچ برای دام‌های آنها انجام گرفته است.
پورنجف عنوان کرد: با توجه به اینکه عشایر کوچ رو از استان‌های مختلف عبور می‌کنند ممکن است حین عبور هم دام‌های آنها به بیماری مبتلا شوند.
وی ادامه داد: در این راستا ایمن سازی لازم از مناطق مرزی و عشایری استان شروع شده و دام‌هایی که مایه کوبی آنها صورت نگرفته با اعزام اکیپ‌های دامپزشکی به مناطق استقرار عشایر کوچ رو این کار انجام می‌شود.
وی گفت: دامپزشکی استان همه ساله با همکاری و هماهنگی سازمان عشایری استان با اعزام اکیپ‌های سیار و ثابت در شهرستان‌هایی که دامداران و عشایر مستقر می‌شوند، خدمات لازم را به آنها ارائه می‌دهند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مدیرکل دامپزشکی ایلام عشایر عشایر کوچ رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۴۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است

حجت الاسلام والمسلمین مهدی ولایی برحق در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح نور که به همت نیروی انتظامی در حال اجراست، مایه قوت قلب و امید مردم به ویژه مؤمنان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز بیان کرد: مردم توقع داشتند با مظاهر بی عفتی و بی حیایی و اینکه بعضاً در کوچه‌ها و خیابان‌ها عده‌ای بسیار هنجارشکنانه رفت و آمد می‌کنند برخورد شود.

وی تصریح کرد: این طرح ثابت کرد که نظام قصد دارد بسیار با تدبیر و حکیمانه این برخورد را انجام دهد اما قوای سه گانه باید در اسرع وقت یک قانون دقیق و کامل در حوزه عفاف و حجاب تصویب و اجرا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ولایی برحق مطرح کرد: اجرای طرح نور به صورت موقتی است تا آن قانون موردنیاز تصویب و اجرا شود و به نظر می‌رسد که تمام نهادهای فرهنگی در این امر در حال کمک هستند.

وی با بیان اینکه هجمه بسیاری از سوی دشمن وارد می‌شود اما نهادهای فرهنگی نیز با تمام توان در حال فعالیت هستند، گفت: با این کار خط ما از دشمن به ویژه مواجب بگیران که مأمور ایجاد ابتذال در ایران هستند جدا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: دشمنان در این عرصه هم سیلی محکمی از مردم خواهند خورد و این ملت با اتکا به فرهنگ ایرانی و اسلامی خود پاسخ هجمه‌های فرهنگی ابتذال را خواهند داد.

کد خبر 6088415

دیگر خبرها

  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • کارگران مایه رشد و شکوفایی کشور هستند
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰۰۰۰ مشترک جدید گاز در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • خسارت باد شدید به برخی از مناطق استان ایلام