Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@17:08:09 GMT

باتری مناسب انواع خودرو

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۵۰۸۷

باتری مناسب انواع خودرو

ایسنا/قزوین انتخاب صحیح باتری برای خودرو، کیفیت و عملکرد کارآمد خودرو را تضمین می‌کند. باتری خودرو برای عمر وسیله نقلیه شما ضروری است و اگر از آن غفلت کنید، از زمان تعویض آن مطلع نمی‌شوید و ممکن است در یک روز کاری سخت شما را دچار مشکل روشن نشدن خودرو کند.

به گزارش ایسنا بنا بر اعلام امداد باتری، دلایل زیادی برای اهمیت باتری سوناتا وجود دارد، اولین مورد این است که باتری با قطعات بیشتری در وسیله نقلیه شما از آنچه فکر می‌کنید یا می‌دانید تعامل برقرار می‌کند و در صورت خراب شدن و تعویض نکردن آن ممکن است به قطعات ماشین آسیب برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باتری خودروی شما، در صورت نگهداری ضعیف، این توانایی را دارد که خودروی شما را به طور کامل خاموش کند، البته تا زمانی که آن را تعویض نکنید زیرا وظیفه باتری ماشین است که انرژی لازم برای راه‌اندازی را تأمین کند.

باتری سوزوکی می‌تواند به‌راحتی و به صحیح‌ترین شکل، برق مورد نیاز خودرو شما را برای راه‌اندازی ماشین، فراهم سازد.

باتری ماشین شما مرکز برق وسیله نقلیه شما برای همه قطعات الکتریکی است. الکتریسیته را ذخیره می‌کند و سپس انرژی را به تک تک اجزای الکتریکی خودروی شما ارسال می‌کند. نه‌تنها اجزای الکتریکی را تغذیه می‌کند، بلکه جریان الکتریکی را در ماشین شما ثابت نگه می‌دارد، به این معنی که مطمئن می‌شود ماشین شما روشن می‌شود و برق کافی برای کار کردن دارد.

این یک مسئولیت بسیار بزرگ برای چنین جعبه کوچکی است و حتی ممکن است یک شاهکار غیرممکن به نظر برسد. اما این‌طور نیست. بنابراین، بیایید نگاهی به نحوه عملکرد آن بیندازیم.

باتری سانتافه، دو هدف را دنبال می‌کند: برق را برای راه‌اندازی و روشن نگه‌داشتن ماشین شما ذخیره می‌کند و همچنین قطعات الکتریکی را تأمین می‌کند. نحوه عملکرد آن در واقع بسیار ساده است:

اتری انرژی شیمیایی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند، که برای تأمین انرژی ماشین شما، مورد نیاز است. به‌طور خلاصه، ولتاژ (انرژی الکتریکی) را به استارت (جزئی که باعث کارکرد ماشین می‌شود) می‌رساند.

به‌عنوان‌مثال، ماشین ال ۹۰ که یکی از پرطرفدارترین ماشین‌های موجود در ایران است، دارای باتری‌ای است که برق مورد نیاز راه‌اندازی این خودرو را تأمین می‌کند و اگر در کاپوت خودرو حضور نداشته باشد، هرگز آل ۹۰ روشن نمی‌شود؛ بنابراین متوجه شدیم که باتری ال ۹۰ برای راه‌اندازی آن، مهم‌ترین قطعه‌ای است که حضورش الزامی است.

راه‌اندازی ماشین از وظایف اصلی باتری ماشین است، بنابراین اگر بامشکل روشن نشدن خودرو مواجه شده‌اید، باید به سراغ باتری بروید، اما لازم است بدانید که روشن نشدن ماشین فقط و فقط به دلیل خرابی باتری نمی‌باشد و ممکن است قطعات دیگر مشکل داشته باشند، به‌عنوان‌مثال ممکن است ماشین سوخت کافی نداشته باشد و یا اتصالات باتری شل و یا دچار مشکل شده باشند. به همین دلایل است که کارشناسان توصیه می‌کنند که علاوه بر چک کردن ماهیانه باتری، اتصالات و دینام ماشین نیز بررسی شوند.

با توجه به اهمیت وظیفه‌ای که باتری ماشین دارد، کارخانه صبا باتری تلاش داشته است تا با کیفیت‌ترین باتری را برای خودروها تولیدکند تا هم‌وطنان عزیز بتوانند با خیال راحت از خودرو خود استفاده کنند و دچار مشکلات راه‌اندازی خودرو نشوند.

اگر بخواهیم برای ماشین شما، بهترین برند را معرفی کنیم، می‌توانیم از برند باتری برنا نام ببریم، زیرا این برند باتری از مناسب‌ترین و با کیفیت‌ترین باتری‌های موجود در بازار ایران و خاورمیانه است.

برای اینکه سیستم الکتریکی وسیله نقلیه شما به درستی کار کند، یک باتری سالم ضروری است. هدف اصلی باتری، روشن کردن موتور است. اما همچنین برای تثبیت نیرو و تأمین نیروی اضافی برای احتراق، روشنایی و سایر لوازم جانبی استفاده می‌شود که در صورت ترکیب بار از توانایی سیستم شارژ فراتر می‌رود. ازآنجایی‌که امروزه وسایل نقلیه ما توسط کامپیوتر کنترل می‌شوند و به لوازم جانبی الکترونیکی بسیار زیادی مجهز هستند، در صورت بروز مشکل در سیستم شارژ وسیله نقلیه شما، علائم متفاوتی وجود دارد.

با توجه به توضیحات داده شده بهتر است برای باتری پراید خود از برترین باتری موجود در بازار استفاده کنید تا بتواند به راحتی و به درستی وظایف خود را انجام دهد.

بیشتر باتری‌های جدید برای دوام بین ۲ تا ۳ سال طراحی شده‌اند. عملکرد خوب باتری می‌تواند به نوع رانندگی و استفاده از وسیله نقلیه بستگی داشته باشد، بنابراین می‌تواند تا حدودی متفاوت باشد. مزیت تعویض باتری در وضعیت خراب یا حاشیه‌ای، کاهش احتمال خرابی یا عدم استارت است. باتری ضعیف یا خراب همچنین باعث فشار بیشتر بر سایر اجزای سیستم الکتریکی خودرو مانند استارت و یا دینام می‌شود. استارت به یک باتری کاملاً شارژ شده برای تأمین آمپر مورد نیاز برای راه‌اندازی خودرو متکی است. دینام به‌گونه‌ای طراحی شده است که باتری را در حالت شارژ کامل نگه دارد، برای شارژ مداوم باتری از حالت تخلیه کامل طراحی نشده است. نگه‌داشتن باتری سالم در وسیله نقلیه شما می‌تواند مقرون به‌صرفه‌تر از انتظار برای از کار افتادن یا تمام شدن کامل باتری باشد. تعویض یک استارت و یا دینام با کیفیت خوب ممکن است گران باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خرید اینترنتی فروش اینترنتی وسیله نقلیه شما برای راه اندازی باتری ماشین مورد نیاز ماشین شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۵۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر

هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۲۴ با شعار «عصر جدید، خودروهای جدید»، در شهر پکن امروز آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا ، این نمایشگاه از امروز تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل جدید نمایشگاه بین المللی چین در حال برگزاری است .

موضوع نمایشگاه اتوکِینای چین ۲۰۲۴ “عصر جدید، خودروهای جدید” است که با حمایت فدراسیون صنایع ماشین سازی چین، شرکت ملی صنایع ماشین سازی چین، شورای چین برای ترویج تجارت بین المللی و انجمن تولیدکنندگان خودرو چین  برگزار شد.

این نمایشگاه به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاه های خودرو در آسیا، میزبان طیف گسترده ای از خودروسازان، قطعه سازان، تامین کنندگان و شرکت های مرتبط از سراسر جهان است.

در نمایشگاه بین المللی خودرو پکن 2024، شاهد رونمایی از جدیدترین مدل های خودرو، پیشرفته ترین فناوری ها و نوآوری های صنعت خودرو خواهیم بود. خودروهای برقی، هیبریدی، خودران و متصل در صدر توجه بازدیدکنندگان و رسانه ها قرار خواهند داشت.  

برندهای مطرحی مانند ب‌ام‌و، بنز، شورولت، هوندا، هیوندای، جگوار، جیپ، کیا، لکسوس، مرسدس بنز، نیسان، پژو، پورشه، رولز رویس، تویوتا، ولوو و فولکس واگن در این نمایشگاه حضور دارند.

گزارش تصویری خبرنگار ایسنا از اولین روز برگزاری نمایشگاه پکن

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شاسی بلند Exlantix با قیمت ۲۷ هزار دلاری وارد بازار می شود
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • گاک آیون وی ؛ الگو طراحی این خودرو چینی یک دایناسور بوده است! (+تصاویر)
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا
  • کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل
  • تصاویری جذاب از معرفی تسلا مدل ٣ پرفورمنس ٢٠٢۴
  • انواع درب ساختمان