Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، "علیرضا قاسمی فرزاد" روز یکشنبه در جلسه بررسی عملکرد برنامه‌های سازگاری با کم‌آبی استان همدان که به‌ صورت ویدئو کنفرانس با مدیریت منابع آب کشور برگزار شد، افزود: سند صرفه‌جویی آب، تامین و امنیت غذایی بخش‌های مختلف کشاورزی و همچنین گردشگری باید همواره مورد توجه مسئولان استان باشد. 

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشترین مصرف آب مربوط به بخش کشاورزی است، اجرای یک برنامه گسترده و موثر در راستای افزایش بهره‌وری آب در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: صرفه‌جویی سهمیه آب مورد استفاده استان همدان با برنامه‌ریزی در راستای آبیاری‌ مکانیزه امکان‌پذیر است. 

استاندار همدان تصریح کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای و استفاده از روش‌های نوین کشت همچنین موجب کاهش آسیب‌های محیط زیست می شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه کشت گلخانه‌ای موجب افزایش میزان بهره‌وری آب و خاک می شود، تصریح کرد: برهمین اساس باید برای ترویج و گسترش کشت گلخانه‌ای در سطح استان، برنامه ریزی و تلاش موثر شود. 

قاسمی‌فرزاد گفت: تغییر الگوی کشت یکی از راه‌های افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی در سهمیه آب استان است و گسترش کشت‌های گلخانه‌ای موجب کاهش مصرف آب و افزایش میزان بهره‌وری می شود.

نماینده عالی دولت در استان همدان اظهار داشت: کشت‌های گلخانه‌ای علاوه بر افزایش بازدهی و بهره‌وری آب و خاک، زمینه ایجاد اشتغال و رونق تولید را نیز فراهم می کند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از سیاست‌های مدیریت منابع آب کشور در استان همدان، افزود: با توجه به سیاست دولت برای حمایت از تولید، ایجاد اشتغال و  ارتقای معیشت، ضروری است که دستگاه‌های اجرایی کشوری و استانی در صدور مجوزهای لازم نهایت همکاری را با متقاضیان داشته باشند. 

مقام ارشد اجرایی استان همدان با اشاره به اینکه سیاست‌های وزارت‌ نیرو در حوزه آب حمایت و اجرا می‌شود، گفت: سیاست‌ دولت افزایش کشت‌های گلخانه‌ای است که باید در استان همدان نیز مورد توجه قرار گیرد.

قاسمی فرزاد اظهار داست: با توجه به رویارویی استان همدان با تنش آبی، استفاده بهینه از پساب در صنایع مختلف نیز می‌تواند نقش مهمی در  مسیر رفع مشکل و توسعه استان ایفا کند.

به گفته وی، با داشتن نگاهی فرابخشی و در اختیار قرار دادن آب مورد نیاز صنایع، توامان زمینه اشتغال فراهم و تولید نیز رونق پیدا می‌کند.

استاندار همدان افزود: مقاومت‌هایی در راستای تامینِ آب صنایع جدید انجام می‌شود که برای رفع آن به همکاری و نگاهی فرابخشی نیاز است.  

برچسب‌ها کشت گلخانه ای علیرضا قاسمی فرزاد کشاورزی استانداری همدان شرکت آب منطقه ای بهینه سازی مصرف انرژی سرانه مصرف آب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشت گلخانه ای علیرضا قاسمی فرزاد کشاورزی کشت گلخانه ای علیرضا قاسمی فرزاد کشاورزی استانداری همدان شرکت آب منطقه ای بهینه سازی مصرف انرژی سرانه مصرف آب استاندار همدان کشت گلخانه ای استان همدان قاسمی فرزاد صرفه جویی بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۵۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ در این گلخانه ها، انواع صیفی جات، درخت و گل و گیاه پرورش داده و نهال، بوته و محصول آن عرضه می‌شود.

محصولات این گلخانه ها، مشتری‌های مشتاق و ثابت خود را هم دارد.

اکنون در استان گلستان بیش از ۱۰۰ هکتار گلخانه در حال بهره برداری است که ۴ هکتار آن با ۲۱۰ بهره بردار، کوچک مقیاس و خانگی است.

در گلخانه‌های استان گلستان سالانه ۱۳ هزار و ۲۰۰ تُن سبزی، صیفی و میوه، ۱۱ میلیون گلدان گل و ۱۸ میلیون نشا تولید می‌شود.

برنامه ریزی شده است که تا سال ۱۴۰۵ وسعت گلخانه‌ها در استان به ۲۲۰ هکتار برسد و میزان تولید، تا ۲ و نیم برابر افزایش یابد.

افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی، صرفه جویی در مصرف آب، ایجاد اشتغال پایدار و تحقق ارزش افزوده در بخش کشاورزی، از مزایای کشت گلخانه‌ای است.

تسریع و تسهیل در روند صدور مجوز‌ها و پرداخت تسهیلات بانکی تا ۸۰ درصد هزینه‌های طرح، از اقدامات حمایتی و تشویقی جهادکشاورزی برای توسعه کشت گلخانه‌ای است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طرح‌های توسعه و تجهیز مدارس امسال با جدیت دنبال می‌شود
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی