Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@18:40:15 GMT

رکورد پیرترین فرد جهان به یک خراسانی رسید

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۵۲۷۶

رکورد پیرترین فرد جهان به یک خراسانی رسید

فاطمه نوروزی که ساکن تربت جام است با ۱۲۲ سال سن پیرترین زن و فرد جهان است.

به گزارش تسنیم، پیش از این، کین تاناکا ژاپنی با ۱۱۸ سال سن به‌عنوان پیرترین شخص زنده جهان به‌صورت رسمی معرفی شده بود و ژان کالمان فرانسوی با ۱۲۲ سال و ۱۶۴ روز پیرترین فرد تاریخ محسوب می‌شد که در سال ۱۹۹۷ میلادی فوت کرده است. فاطمه نوروزی متولد ۱۲۷۸/۷/۱ هجری شمسی در شهرستان تربت جام است و ۱۲۲ سال و ۲ ماه و ۴ روز سن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: ۲۵ ساله بودم که ازدواج کردم؛ سواد ندارم و از حساب و کتاب دنیا چیزی متوجه نمی‌شوم.

فاطمه نوروزی که یکی از مسن‌ترین افراد ایران و جهان است، با کمک عصا راه می‌رود و وضو می‌گیرد و نماز‌های پنجگانه خود را می‌خواند؛ او مبتلا به بیماری‌های قلبی، فشار خون و چربی خون بوده و شنوایی و بینایی‌اش ضعیف است.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۵۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یاد مرحوم هادی نوروزی در بازی پرسپولیس - سپاهان زنده شد +فیلم

هواداران تیم فوتبال پرسپولیس تهران در دقیقه ۲۴ بازی مقابل سپاهان نام مرحوم هادی نوروزی را فریاد زدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در چارچوب هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند و الکلاسیکوی فوتبال ایران را در حضور تماشاگران برگزار کرده‌اند که تا دقیقه ۴۴ با تساوی بدون‌گل دنبال می‌شود.

در دقیقه ۲۴ این مسابقه هواداران پرتعداد تیم فوتبال پرسپولیس تهران روی سکوهای ورزشگاه آزادی همانند همه بازی‌های خانگی این تیم طی سال‌های گذشته یک‌صدا نام مرحوم هادی نوروزی را فریاد زده و زنده کردند.

هادی نوروزی که سال‌ها در تیم فوتبال پرسپولیس تهران توپ می‌زد و چندسال پیاپی بازوبند کاپیتانی قرمزهای پایتخت را بر تن می‌کرد نزدیک به ۸ سال است که به دیار باقی شتافته است و هواداران پرسپولیس طی این مدت همواره از وی به نیکی یاد کرده‌اند.

کد خبر 749861

دیگر خبرها

  • یاد مرحوم هادی نوروزی در بازی پرسپولیس - سپاهان زنده شد +فیلم
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد / معرفی جوان‌ترین و پیرترین استاد
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد/معرفی جوان ترین و پیرترین استاد
  • یادواره ۴۵ شهید کارگر در تربت جام برگزار شد
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد