Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از پرکاربردترین کفپوش‌ها برای هتل، موکت است که احتمالا تا به امروز در هتل‌های متعددی آن‌ها را دیده‌اید. در این مطلب به اهمیت موکت هتلی و نحوه انتخاب و خرید آن اشاره خواهیم کرد.

استفاده از موکت به عنوان کفپوش چه اهمیتی دارد؟

خانه محلی برای استراحت و آرامش است. هتل نیز خانه دوم مسافران در سفرهایشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایی که پس از یک روز طولانی به آن برگشته و می‌خواهند استراحت کنند، پس این محیط باید همانند خانه خودشان، ساکت، با دمای متناسب و زیبا باشد. انتخاب موکت بعنوان کفپوش هتل این امر را بیش از هر چیزی ممکن می‌سازد.

انتخاب موکت در هتل ها چه مزایایی دارد؟ جلوگیری از پخش شدن سر و صدا داخل اتاق هتل

سر و صدا یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی است که میهمانان هتل گزارش می‌دهند. یکی از روش‌های کاهش این مشکل، استفاده از موکت در هتل است. موکت‌ها عایق قدرتمندی در مقابل سر و صدا هستند. بنابراین می‌توانند آسایش میهمانان هتل را از این لحاظ فراهم کنند.

کنترل دمای اتاق و صرفه جویی در انرژی

الیاف به کار رفته در موکت هتلی بعنوان عایق‌های حرارتی طبیعی عمل می‌کنند. این بدین معناست که موکت‌ها احساس گرمای بیشتری به فضا می‌بخشند و راه رفتن روی آن‌ها موجب سرد شدن بدن نمی‌شود. بخصوص اگر در فصول سرد سال مسافران به هتل مراجعه کنند، گرمای داخل اتاق به بیرون درز نکرده و نیاز به افزایش دائمی دما در اتاق وجود ندارد. به طور تقریبی دمای اتاق موکت شده را می‌توان ۲ الی ۳ درجه سانتیگراد کاهش داد بدون اینکه اتاق سردتر شود. موکت ها موجب صرفه جویی در مصرف انرژی نیز میشوند، که این مساله به نفع هزینه های هتل خواهد بود.

امنیت بالای موکت

موکت را یک گزینه ایمن در مقابل کفپوش‌های سخت همانند سنگ یا پارکت می‌دانند بخصوص برای مسافرانی که به طور خانوادگی و با فرزند کوچکشان به هتل مراجعه می‌کنند. زمین خوردن بچه‌ها امری طبیعی است و آن‌ها ممکن است در هتل حین راه رفتن زمین بخورند. وجود موکت، آسیب های ناشی از این اتفاق را کاهش می‌دهند و راه رفتن را برای افراد داخل هتل راحت‌تر سازند.

تنوع در طرح و رنگ

یکی دیگر از مزایای موکت هتلی تنوعی است که طرح‌ها و رنگ‌های آن دارند. همین امر می‌تواند به دیزاین بهتر و خلاقانه محیط کمک کند. رنگ‌ها، طرح‌ها و بافت‌های مختلف موکت می‌توانند حس و حال‌های متفاوتی را در فضا ایجاد کنند.

مقاومت بالا

در حالیکه برخی تصور می‌کنند مقاومت موکت‌ها پایین است و ممکن است زود آسیب ببینند، یک موکت هتلی باکیفیت با نصب صحیح می‌تواند بین ۱۰ تا ۳۰ سال دوام داشته باشد. علاوه بر اینها، تمیزکردن موکت نیز با جاروبرقی و شامپو های مخصوص ممکن است. بنابراین مشکلی از این بابت نیز وجود نخواهد داشت.

سازگاری با محیط زیست

این روزها موضوع پایداری و سازگاری با محیط زیست به مساله مهمی در هر صنعتی تبدیل شده است. هر روز افراد بیشتری به سمت طراحی‌های پایدار حرکت می‌کنند. این بدین معناست که در تلاشند در طراحی دکوراسیون فضاهای داخلی شرکت، خانه و هتل خود از اقلام سازگار با محیط زیست استفاده کنند که یکی از شاخص ترین آن‌ها موکت است.

اگر مساله محیط زیست برایتان اهمیت ویژه‌ای دارد حتما هنگام سفارش موکت هتلی خود از تولید کننده درباره مواد به کار رفته در تولید موکت سوالاتی بپرسید تا مطمئن شوید از مواد مضر نظیر بیتومن و PVC استفاده نکرده باشند و تا جای ممکن الیاف طبیعی و سازگار با محیط زیست در فرآیند تولید موکت به کار رفته باشد. خوب است بدانید که اواع دیگر موکت ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. شما هنگام خرید موکت اداری نیست باید به این موارد توجه کافی داشته باشید.

انواع مختلف موکت هتل

موکت های هتلی نیز در انواع مختلفی در بازار موجود هستند که هریک بافت و الیاف متفاوتی دارند. هر کدام از این موکت ها ویژگی‌های خاص خودشان را دارند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

موکت‌های تافتینگ

موکت‌های تافتینگ به موکت‌هایی گفته می‌شود که پرزهای بلندتری دارند و با چهار لایه که شامل آستر رو، آستر زیر، چسب و پرز می‌شود شکل می‌گیرند. تقریبا ۹۵% از موکت‌های هتلی موجود در بازار از این نوع هستند. هرچند باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اگر مقاومت بسیار بالایی مد نظرتان است، شاید موکت تافتینگ انتخاب مناسبی برایتان نباشد.  

موکت بافته شده یا کبریتی

این نوع موکت یکی از قدیمی‌ترین موکت‌ها است که تقریبا تا اواسط سال ۱۹۵۰ تنها گزینه موجود در بازار بود. با وجود روی کار آمدن موکت‌های متنوع و جدیدتر، این موکت هنوز یکی از گزینه‌های پرکاربرد موجود در بازار است که همچنان گزینه مناسبی برای بسیاری از مکان‌ها است که آن را مدیون کیفیت بالا، مقاومت و مواد اولیه طبیعی که در آن استفاده میشود، است. بنابراین برای پروژه‌های سنگین که به دنبال موکت هتلی باکیفیت بالا هستید، این نوع موکت می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

موکت نمدی یا نیدل پانچ

موکت نمدی که آن را با نام‌های موکت نیدل پانچ یا بافته نشده نیز می‌شناسند از جمله موکت‌هایی هستند که رنگ شده و پس از خشک شدن مورد استفاده قرار میگیرند. این نوع موکت‌ها در برابر نور خورشید مقاومت بالایی دارند و تغییر رنگ نمی‌دهند و علیرغم سایر مدل‌های معرفی شده، خیلی پرکاربرد نیستند و معمولا برای مکان‌های عمومی توصیه نمی‌شوند. این موکت ها می‌توانند گزینه مناسبی برای راهروی ورودی اتاق‌ها باشند.

در هنگام خرید موکت هتلی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

· توجه به قسمتی از هتل که موکت قرار است در آن استفاده شود.

· به شرایط نگهداری، نحوه تمیز کردن و رسیدگی به موکت هتلی

· سازگاری موکت با محیط زیست

· شرایط نصب و مدت زمان لازم برای آن

· شرایط گارانتی موکت

قیمت موکت هتلی متاثر از چه عواملی است؟

همانند دیگر انواع موکت، قیمت موکت هتلی نیز به چند فاکتور مختلف بستگی دارد. قیمت موکت هتلی به نوع موکت، بافت آن، عمق پرزها، مواد به کار رفته در آن (بعنوان مثال پنبه، کتان، پلی استر یا پلی پروپیلن و...)، رنگ و برند تولید کننده آن بستگی دارد. بنابراین تا زمانیکه مدل مورد نظرتان را از برند خاصی انتخاب نکرده باشید نمی‌توانید قیاس قیمتی بین آن و سایر موکت‌ها داشته باشید.

سخن پایانی

خرید موکت هتلی این روزها بیش از پیش حائز اهمیت شده است. جلوگیری از سر و صدا، ایجاد محیطی امن و راحت برای میهمانان هتل و صرفه جویی در مصرف انرژی، از جمله مواردی هستند که موجب می‌شوند موکت‌ها به یک گزینه پرکاربرد برای کفپوش هتل‌ها بدل شوند.

اگر قصد خرید موکت دارید، زت کارپت با سالها تجربه در خصوص طراحی و اجرای انواع موکت هتلی و اداری آماده است تا در این مسیر شما را همراهی کند. متخصصان در موکت زت با دانش تخصصی خود در زمینه دکوراسیون داخلی بهترین مشاوران برای انتخاب موکت مناسب برای فضای شما هستند. همچنین شما می‌توانید طرح و رنگ مورد نظر خود را نیز به تیم زت بسپارید تا متناسب با ماهیت و طبیعت محیط شما آن را طراحی کنند. با ما در تماس باشید.

کد خبر 639890

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محیط زیست کار رفته خرید موکت نوع موکت سر و صدا موکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۵۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکزمهاباد؛ کارشناس مسئول سلامت محیط مرکز بهداشت شهرستان بوکان گفت: کارشناسان واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت این شهرستان یکهزار و ۶۱ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد را کشف و امحاء کردند.

مسگری افزود: در جریان بازرسی از مراکز و اماکن سطح شهر پیرو تشدید اقدامات بهداشت محیط، بیش از یک تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته شامل نوشیدنی های گازدار، نبات بدون مشخصات بهداشتی، آبلیموهای دست ساز کپک زده و روغن های سوخته و غیر قابل مصرف شناسایی و غیر قابل مصرف تشخیص داده شد که نسبت به جمع آوری و امحاء این اقلام  برابر مقررات اقدام شد.

مسگری، از شهروندان خواست از خرید مواد غذایی بدون مشخصات بهداشتی خودداری نموده و هنگام خرید به مشخصاتی نظیر ( تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و شماره پروانه ساخت) توجه داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه بهداشت ۱۹۰ و یا شماره تماس ۴۶۲۳۴۰۶۶-۰۴۴ مرکز فوریت سلامت محیط و کار مرکز بهداشت بوکان اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • راهنمای خرید پارتیشن اداری و کاربرد های آن
  • هزار و ۶۱ کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان امحاء شد
  • هنگام خرید ورق آلومینیوم کامپوزیت به چه نکاتی توجه کنیم؟
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان