Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا موضوعات متنوع شهری و شهرستانی و حتی فراشهرستانی در این جلسه مطرح شد که بی‌شک از روحیه خدمتگزاری اعضای شورای ششم و نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر نشان دارد اما اینکه چه میزان از این دغدغه‌ها در عمل به نفع مردم حل و فصل خواهد شد، سوالی است که باید در مورد آن بر اساس عملکردها قضاوت شود.

بیشتر اعضای شورا در این جلسه به نقش مسئولان شهرستانی، تامین زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری و جذب اعتبارات ملی در توسعه مراغه تاکید کردند و توسعه روزافزون شهرستان را در گرو هم‌افزایی و همگرایی مسئولان امر دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسفالت معابر مطالبه عمومی است

ناصر رحمتی، رئیس شورای اسلامی شهر مراغه با اشاره به اینکه آسفالت معابر از مطالبه‌های اولویت‌دار مردم از مجموعه مدیریت شهری است، بیان کرد: تامین هزینه‌های آسفالت از عهده مجموعه مدیریت شهری خارج است و انتظار می‌رود تا «علی علیزاده» نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی، تخصیص قیر برای شهرستان را پیگیری کند. 

وی با قدردانی از «علیزاده» به خاطر پیگیری‌هایش در مورد احداث کمربندی جنوبی مراغه، بیان کرد: نبود کمربندی موجب شده است تا آسفالت در مسیر میدان بسیج تا میدان مجلس به دلیل عبور و مرور خودروهای سنگین تخریب شود و احداث آن کمک بزرگی به مجموعه مدیریت شهری مراغه است. 

وی بیان کرد: تعامل مورد انتظار بین اعضای شورا و نماینده مردم باید در جهت توسعه روزافزون شهرستان برقرار شود و این تعامل به نفع مردم شهر خواهد بود. 

«رحمتی» همچنین از سخنان «علیزاده» در شورای اداری شهرستان که به بسترسازی برای سرمایه‌گذاری اختصاص داشت، تمجید کرد و اظهار داشت: بیکاری معضل اصلی مردم شهرستان به شمار می‌رود و دغدغه‌های نماینده مردم در مورد بسترسازی برای سرمایه‌گذاری به حق است. 

وی با بیان اینکه مسئولان مراغه در گذشته سرمایه‌گذاران را فراری داده‌اند، بیان کرد: مردم شهرستان جبران کاستی‌های گذشته را انتظار دارند و مسئولان فعلی نیز باید در این زمینه جوابگو باشند.

گزارش فنی آقای شهردار از درآمدها و فرصت‌ها

«محمد مقتومی» شهردار جدید مراغه نیز با بیان اینکه ۷۰ درصد جمعیت مراغه شهرنشین هستند، ضرورت توجه به آنان را یادآوری کرد و اظهار داشت: باید بیش از پیش به مسایل شهری توجه شود تا سرمایه اجتماعی در این شهرستان تقویت گردد.

وی اضافه کرد: بودجه امسال شهرداری مراغه ۱۵۰ میلیارد تومان است که ۴۷ میلیارد تومان آن از محل ارزش افزوده و ۱۰۳ میلیارد تومان نیز از محل منابع داخلی تامین خواهد شد اما تاکنون نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان آن تحقق یافته است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری مراغه را حدود یک ماه قبل با ۴۰ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفته است، افزود: طی این مدت کوتاه ۱۲ میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری پرداخت شده است و امیدواریم با پرداخت همه بدهی‌ها، اعتماد شهروندان به شهرداری بیش از پیش افزایش یابد. 

شهردار مراغه هم بر ضرورت تامین قیر از طریق پیگیری‌های ملی تاکید و اعلام کرد: آسفالت خیابان‌ها یکی از مطالبه‌های به حق مردم به شمار می‌رود اما بالغ بر ۲ میلیون مترمربع آسفالت‌ریزی در سطح شهر نیاز است که هزینه آن اکنون حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

«مقتومی» با بیان اینکه شهرداری توان تامین این میزان اعتبار را ندارد، اضافه کرد: زیرساخت‌های شهر فرسوده است و حفاری در خیابان‌ها به دلیل تعمیر شبکه آب و فاضلاب و سایر تاسیسات همچنان ادامه دارد؛ بر همین اساس دولت باید نسبت به تامین قیر برای مراغه توجه ویژه داشته باشد. 

وی به تردد ماشین‌آلات سنگین از مسیر حدفاصل میدان بسیج تا میدان مجلس مراغه نیز اشاره کرد و افزود: تنها راه چاره، احداث کمربندی جنوبی مراغه بوده و پیگیری‌های نماینده مردم در این زمینه قابل قدردانی است زیرا این کمربندی بسیاری از مشکلات حوزه حمل و نقل و ترافیک شهر را مرتفع خواهد کرد. 

شهردار جدید مراغه تاکید کرد: جذب اعتبار از محل جرایم رانندگی، آلایندگی صنایع و بازآفرینی شهری، فرصتی برای افزایش درآمدهای شهرداری مراغه  

شهردار مراغه با بیان اینکه تاکنون از اعتبارات مربوط به جرایم رانندگی در توسعه شهر مراغه به خوبی استفاده نشده است، بیان کرد: تامین اعتبار برای خرید چراغ‌های راهنمایی و رانندگی هم از ایجاد بسیاری از زیرساحت‌ها از جمله پل هوایی جلوگیری خواهد کرد و این موضوع نیز به پیگیری ملی نیاز دارد. 

«مقتومی» افزود: تاکنون شهرداری مراغه حتی از جرایم آلایندگی صنایع موجود در منطقه هم بهره‌مند نشده و علاوه بر آن از منابع طرح بازآفرینی شهری نیز به صورت ناچیز استفاده کرده است.

وی همچنین وجود بافت ناکارآمد در شهر مراغه را بستری برای جلوگیری از توسعه بی‌رویه شهر عنوان کرد و اظهار داشت: بیش از ۸۰۰ هکتار بافت ناکارآمد در شهر وجود دارد که اگر در این مناطق سرمایه‌گذاری شود، از توسعه بی‌رویه شهر جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: توسعه محدوده شهری به اعتبار زیادی برای تامین زیرساخت‌ها نیاز دارد اما این بافت از امکانات شهری برخوردار است و باید برای جذب سرمایه بخش خصوصی در جهت اصلاح این مناطق بهره‌برداری شود.

وی همچنین تامین اعتبار ملی برای خرید ماشین‌آلات شهرداری و حمل و نقل درون‌شهری را ضروری خواند و اظهار داشت: ماشین‌آلات به شدت فرسوده و دارای هزینه‌های نگهداری بالاست و اکنون چشم امید به وزارت کشور داریم. 

شهردار مراغه خاطرنشان کرد: ماشین‌آلات سازمان آتش‌نشانی مراغه نیز فرسوده بوده و در این سازمان امکانات اطفای حریق در ارتفاع وجود ندارد. 

«مقتومی» ایجاد اتاق فکر در شهرداری با حضور نخبگان شهری را بسترسازی برای استفاده از خرد جمعی عنوان کرد و تعامل مسئولان شهرستان با شهرداری در جهت توسعه روزافزون این کهن‌شهر را مورد تاکید قرار داد. 

مراغه از مزیت‌های شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر بهره‌مند شود

«حسین شیخ‌فرجی»، عضو دیگر شورای ششم مراغه بیان کرد: جمعیت شهر مراغه به ۲۰۰ هزار نفر نزدیک شده است و این موضوع باید بر اساس اطلاعات برخی از وزارتخانه‌ها از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بررسی شود تا در صورت تحقق آن، درجه شهرداری نیز ارتقا یابد و مردم نیز از سایر مزیت‌های آن برخوردار شوند.    

به گفته وی در صورتی که جمعیت شهر مراغه به بالای ۲۰۰ هزار نفر برسد، میزان تسهیلات اعطایی در قالب طرح اقدام ملی مسکن نیز به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

رئیس کمیسیون عمران، توسعه و تحقیق شورای ششم مراغه همچنین سهم مراغه از طرح اقدام ملی مسکن را نیز نیازمند پیگیری از مسئولان استانی و ملی دانست و افزود: تامین بودجه برای بهسازی مسیل‌های میکائیل‌آباد و همچنین دو خیابان جدید مراغه از جمله شهید سردار سلیمانی از محل اعتبارات ملی نیز به پیگیری‌های ملی نیاز دارد.

«شیخ‌فرجی» اضافه کرد: به ظاهر تامین زیرساخت‌های مراغه برای سرمایه‌گذاری به کندی پیش می‌رود و برگزاری همایش سرمایه‌گذاری و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر که برای روز مراغه سال آینه (۱۶ اردیبهشت) برنامه‌ریزی شده بود، در گرو فراهم شدن بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری است. 

وی نبود آب را یکی از اساسی‌ترین موانع پیش‌روی جذب سرمایه در مراغه عنوان کرد و افزود: مصرف آب روز به روز افزایش و منابع آبی روز به روز کاهش می‌یابد و بر همین اساس نمایندگان مجلس و مسئولان ملی باید به فکر تامین آب باشند.

مسئولان شهرستان گویا به زنده‌ها چندان اهمیت نمی‌دهند

«بهمن محمودی» عضو دیگر شورای ششم مراغه گفت: برخی از مسئولان فعلی مراغه گویا به زنده‌ها زیاد اهمیت نمی‌دهند اما حداقل باید به خاطر خون شهدا به دنبال رفع مشکلات همین مردم باشند.

وی بیان کرد: نبود همگرایی و اختلاف‌نظر بین مسئولان شهری در گذشته موجب شده است تا روند توسعه در این شهرستان کند شود اما ما سرباز جبهه خدمتگزاری هستیم و همسو با ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت خواهیم کرد.

ومحمودی ابراز امیدواری کرد که مسئولان دستگاه‌های خدمات‌رسان شهرستان در دولت جدید با حساسیت زیاد و مشورت با اعضای شورا انتخاب شوند تا همسویی و همگرایی آنان زمینه توسعه روزافزون شهرستان را فراهم کند.

وی این موضوع را هم یادآوری کرد که دستگاه‌های خدمات‌رسان اقدامی در مسیر فراهم‌سازی زیرساخت‌ها انجام نمی‌دهند و شهرداری نیز در گذشته به دلیل برخوردار نبودن از اعتبارات استانی و ملی نتوانسته است در مسیر توسعه شهرستان چندان موثر باشد.

وی تاکید کرد: شهرها نباید از اعتبارات استانی و ملی بی‌بهره بماند و این موضع به قانونگذاری و اصلاح فرآیندها نیاز دارد. 

مردم مهمترین سرمایه نظام هستند

«رضا عکسری» عضو دیگر شورای اسلامی شهر مراغه بیان کرد: مردم مهمترین سرمایه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و اعضای شورای ششم مراغه در مسیر خدمت‌گزاری با تمام توان حضور دارند.

وی اظهار داشت: تمام تلاش ما توسعه شهر به نفع مردم و رفع دغدغه‌های آنان است و در این مسیر به تعامل بیشتر مسئولان شهرستانی نیاز داریم. 

وی با تاکید بر اینکه تعامل باید در عمل نشان داده شود، بیان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر در یکی از ارکان مهم تصمیم‌گیری حضور دارند اما مسئولان فعلی شهرستان به جایگاه آنان نگاه درستی ندارند.

سخنگوی شورای ششم مراغه افزود: اعضای شورای اسلامی شهر در برخی از رویدادها از جمله کلنگ‌زنی یک طرح عمرانی مهم نیز حضور ندارند و دعوت نمی‌شوند.

عسکری تاکید کرد: در بحث مدیریت شهری باید گرایش‌ها و اختلاف‌نظرها به نفع مردم شهر کنار گذاشته شود تا زمینه برای توسعه روزافزون فراهم گردد.

وی با اشاره به اینکه اصلاح بافت فرسوده مراغه به اعتبار ملی نیاز دارد، بیان کرد: درآمد شهردداری مراغه از محل آلایندگی صنایع منطقه نیز باید تحقق یابد تا بستر لازم برای توسعه روزافزون مراغه فراهم شود. 

وی اضافه کرد: تا سال ۱۳۹۷ شیشه‌سازی مراغه به دلایل نامعلوم آلاینده اعلام نشده اما از آن زمان تاکنون نیز جرایم آلایندگی این واحد به شهرداری پرداخت نشده است؛ همچنین در سال ۱۳۹۰ حدود ۱۲ درصد از جرایم آلایندگی نیروگاه سهند بناب به شهرداری مراغه اختصاص یافته اما از آن زمان تاکنون سهم مراغه پرداخت نشده است. 

رئیس کمیسیون خدمات شهری و فضای سبز شورای ششم مراغه اضافه کرد: بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر مراغه در مناطق حاشیه‌شهر زندگی می‌کنند اما این تعداد از امکانات عادلانه شهری برخوردار نیستند. 

ادارات شهرستان از شهرداری انتظار مساعدت مالی دارند

«الناز پاکرو» رئیس کمیسیون اداری مالی شورای ششم مراغه گفت: اگرچه ادارات شهرستان از منابع دولتی استفاده می‌کنند اما همچنان از شهرداری که خودگران است، انتظار مساعدت مالی دارند.

وی با تاکید بر اینکه زاویه نگاه به جایگاه شورا در سطح شهرستان باید اصلاح شود، اظهار داشت: نحوه تعامل و همگرایی مسئولان شهرستان با مجموعه مدیریت شهری نیز باید اصلاح شود.  

برای خدمتگزاری آمده‌ایم

رقیه سعیدی، رئیس کمیسیون گردشگری، سرمایه‌گذاری و بهداشت شورای ششم مراغه گفت: اعضای شورای ششم برای خدمتگزاری آمده‌اند اما بسترهای لازم برای کار و توسعه مراغه فراهم نیست.

وی ادامه داد: این بسترها به ویژه در بخش سرمایه‌گذاری با توسعه شهرک صنعتی و تامین زیرساخت‌ها تحقق می‌یابد و انتظار اعضای شورای ششم از مسئولان حرکت در این مسیر است.

به گفته وی میراث فرهنگی شهرستان فقط انتظار دارد تا شهرداری هزینه احیای آثار تاریخی را پرداخت کند و اعضای شورای ششم نیز در این زمینه همراه هستند اما باید از اعتبار ملی نیز در این زمینه بهره گرفته شود.

وی تاکید کرد: مسئولان کشوری با توجه به پیشینه مراغه باید عنایت ویژه به آثار تاریخی این شهر داشته باشند و رصدخانه مراغه که الگوی بسیاری از رصدخانه‌های دنیاست، نباید به عامل یاس و ناامیدی بازدیدکنندگانش تبدیل شود.

تداوم جلسات شورا با نماینده مردم به نفع مردم است

«ابراهیم خوش‌رفتار»، عضو دیگر شورای ششم مراغه بیان کرد: تداوم جلسات اعضای شورا با نماینده مردم در مجلس به نفع مردم و توسعه شهر است زیرا اعضای شورای شهر نیز همچون نماینده مردم به دنبال کار و تلاش جهادی می‌باشد.

وی برگزاری جلسه مشترک برای مشخص کردن محل هزینه‌های «روز مراغه» را ضروری خواند و افزود: انتخاب روز ۱۶ اردیبهشت به عنوان روز مراغه اقدام فرهنگی و به یادگارمانده از دوره‌های قبلی مدیریت شهری است اما راه‌اندازی دبیرخانه دائمی آن به همگرایی نیاز دارد.

خوش رفتار همچنین عامل وقوع سوانح مختلف رانندگی در جاده مراغه – هشترود را کم‌کاری‌های گذشته برخی از مسئولان شهرستان خواند و اظهار داشت: وقوع سوانح رانندگی در این مسیر همچنان ادامه دارد و مردم چشم امید به پیگیری‌های مسئولان دوخته‌اند. 

وی تامین قیر از طریق پیگیری‌های ملی را ضروری خواند و اظهار داشت: شیشه‌سازی مراغه باید آسفالت مسیرهایی که خودروهای سنگین خودشان باعث تخریب شده است را برعهده بگیرد. 

«خوش‌رفتار» با بیان اینکه کم‌کاری مسئولان شهرستان به همه و از جمله اعضای شورا فشار وارد می‌کند، ابراز امیدواری کرد که در مورد انتصاب‌های جدید با اعضای شورا هم مشورت شود. 

به گفته وی آسفالت خیابان‌ها مطالبه عمومی بوده و تامین هنزیه آن از عهده شهرداری خارج است؛ از سوی دیگر ماشین‌آلات آتش‌نشانی به نوسازی نیاز دارد و همه این موارد نیازمند اعتبار ملی است. 

نمایندگان مردم در شوراها و خانه ملت باید مطالبه‌گر باشند

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه تاکید کرد که نمایندگان مردم در شوراها و خانه ملت باید نقش مطالبه‌گری داشته باشند و مسئولان محلی را به تحرک وادار کنند.

«علی علیزاده» افزود: بسیاری از مسائل مربوط به شهرستان با سیاست خارجی و تحریم‌ها ارتباط مستقیم ندارد و حل آنها بیش از همه‌چیز به همت و نگاه عالمانه مسئولان وابسته است.

وی همچنین به تداوم دیدارهای اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری مراغه با وی تاکید کرد و اظهار داشت: مسائل شهری را از این پس به صورت پروژه‌محور جلو ببریم و هر جلسه دستور کار مشخصی داشته باشد تا مسائل را به صورت موردی و عملیاتی پیگیری کنیم.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی یاداوری کرد که حوزه زیرساخت‌ها در مراغه به شکل عجیبی با مشکلات بنیادین روبروست؛ به نحوی که وقتی یک سرمایه‌گذار برای احداث یک واحد صنعتی بزرگ در مراغه متقاعد می‌شود، موانعی همچون نبود آب، زمین، راه مناسب، کافی نبودن گاز و برق و موانع زیست محیطی، سرمایه‌گذار را از این شهرستان فراری می‌دهد.

وی البته از پیگیری‌هایش هم سخن گفت و بیان کرد: روزی که به مجلس وارد شدم، گاز شهری مراغه به نقطه سربه‌سر رسیده بود، آزادراه در عمل تعطیل شده بود، برق صنعتی با مشکل مواجه بود، شهرک صنعتی جایی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید نداشت، آبی برای صنعت تخصیص نیافته بود، کاوه سودا با موانع زیست محیطی دست به تعدیل نیرو زده بود و ده‌ها پروژه و طرح عمرانی نیمه‌کاره در شهر وجود داشت که رفع هرکدام از این موانع با وجود این برکرواسی اداری فرصت زیادی از ما گرفت.

وی ادامه داد: ما آستین همت را بالا زدیم و ظرفیت گاز مراغه و شهرک صنعتی را ۲ برابر کردیم و ۶۰ میلیارد تومان یعنی ۵۰ درصد بودجه استانی را به مراغه آوردیم؛ کاوه سودا نیز یک نیروگاه اختصاصی ۲۵ مگاواتی احداث می‌کند تا نیاز برق خود را از شهر تامین نکند.

وی اضافه کرد: برای ایجاد شهرک صنعتی دوم و منطقه ویژه اقتصادی سرمایه‌گذار پیدا کردیم، از تک‌تک پروژه‌های عمرانی و صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل بازدید، و پرونده همه را فعال کردیم.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اقدامات بسیار بزرگی برای رفع موانع زیست محیطی کاوه سودا انجام شده و در نهایت راهکار عملیاتی برای فعال‌سازی و تکمیل پروژه آزادراه مراغه - هشترود به کار گرفته شده است.

علیزاده با بیان اینکه از مسائل مدیریت شهری نیز غافل نبوده است، اظهار داشت: طرح کنارگذر جنوبی مراغه را نیز به تصویب رساندیم و مطالعات آن انجام شد.

به گزارش ایرنا این جلسه نویدبخش پیگیری و رفع بسیاری از مشکلات شهری مراغه است و هم اعضای شورا و هم نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بر تداوم این دیدارها و برگزاری جلسه‌ها تاکید دارند؛ دیدارهایی که اگر پروژه‌محور باشد، می‌تواند به نتیجه مطلوب منجر شود. 

برچسب‌ها شورای شهر شهرداری مراغه نماینده مجلس شورای اسلامی مراغه برنامه توسعه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری مراغه نماینده مجلس شورای اسلامی شورای شهر شهرداری مراغه نماینده مجلس شورای اسلامی مراغه برنامه توسعه مجموعه مدیریت شهری برای سرمایه گذاری تامین زیرساخت ها شورای اسلامی شهر مسئولان شهرستان شورای ششم مراغه نماینده مردم اعضای شورای ششم توسعه روزافزون عضو دیگر شورای شهرداری مراغه میلیارد تومان رئیس کمیسیون نفع مردم ماشین آلات اعضای شورا اعتبار ملی شهرک صنعتی شهر مراغه توسعه شهر مردم شهر هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۵۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان

یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شهر شیراز به مناسبت روز شوراها میزبان مدیریت ارشد استان و شهری بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شهر شیراز امروز_ یکشنبه نهم اردیبهشت _ به مناسبت روز شوراها میزبان مدیریت ارشد استان و شهری بود؛ محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت روز شوراها، اظهار کرد: با اهل تقوا و پرهیزکار مشورت کنید و با متقین مشورت کنید که آن‌ها کسانی هستند که آخرت را بر دنیا ترجیح می‌دهند و کارهای شما را بر امور خویش مقدم می‌دارند.

وی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، افزود: مشورت کنید، اراده کنید و به نتیجه خوبی برسید.

استاندار فارس با بیان اینکه کسانی که منتخب مردم هستند در شورای اسلامی شهر شیراز وظیفه سنگینی را بر عهده دارند، اضافه کرد: اعضای شورای اسلامی باید شکر این مسئولیت را با حل مشکلات مطالبات مردم بپردازند.

ایمانیه ابراز امیدواری کرد: اعضای شورای اسلامی شهر اولویت‌ها را در نظر بگیرند و تقسیم‌بندی وظایف را بر اساس حل مشکلات مردم در اولویت قرار دهند.

وی با بیان اینکه اکثر مشکلات مردم موضوع معیشت است، تصریح کرد: رفع مشکلات معیشتی تنها وظیفه چند نهاد نیست و سایر نهادها از جمله شورا بر حسب توان در این موضوع مهم و مردمی وظیفه دارند.

استاندار فارس تاکید کرد: اختلاف سلیقه زیر چتر اصیل تفکرات انقلاب اسلامی باعث برکت می‌شود.

ایمانیه از اعلام آمادگی خود برای کلید زدن شورای راهبردی مدیریت شهری در شهر شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان خبر داد.

لطف اله شیبانی فرماندار شهرستان شیراز همچنین در این مراسم با تبریک روز شوراها به اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و قدردانی از تلاش و خدمات آن‌ها در خدمت‌رسانی به مردم، تصریح کرد: طی مدت باقیمانده از عمر شورا باید خدمت رسانی صادقانه به مردم شهید پرور شهر شیراز سر لوحه کار باشد.

مدیریت واحد و یکپارچه شهری ایجاد شود

در ادامه این مراسم همچنین محمد حسن اسدی شهردار کلان شهر شیراز در سخنانی اظهار کرد: امروزه به دلیل حضور شوراها در شهر و روستا شاهد پیشرفت مناطق هستیم.

وی افزود: شورای اسلامی شهر شیراز در جایگاهی قرار دارد که به دنبال مسائل سیاسی نیست بلکه به‌دنبال رفع مسائل و مشکلات و خدمت‌رسانی مطلوب و شایسته به مردم هستند.

شهردار شیراز از پنج برابر شدن بودجه شهرداری شیراز با حمایت شورای اسلامی شهر خبر داد و اضافه کرد: اگر دولت می‌خواهد از تصدی‌گری به حاکمیت برسد باید مدیریت واحد و یکپارچه شهری را تشکیل بدهد.

اسدی تصریح کرد: نقش شوراها در پیشبرد امور شهری بسیار با اهمیت است و هرچه به سمت تقویت شوراها برویم رضایت مردم افزایش می‌یابد.

خاطر نشان می‌شود، در ادامه یکصد و پنجاه و یکمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز لایحه دو فوریتی شهرداری شیراز، در خصوص اصلاح مصوبه اولین اجلاسیه رسانه‌ای جبهه مقاومت با حضور ۱۳ نفر از اعضای شورا بررسی و به تصویب رسید. بر اساس ماده واحده این طرح به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود اولین اجلاسیه رسانه‌ای جبهه مقاومت را با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال برگزار کند.

مصوبه دیگر شورای اسلامی شهر شیراز ارسالی از کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورا بود و به تصویب رسید. در ماده واحده این مصوبه شهرداری شیراز مکلف شد موضوع استفاده از ظرفیت‌های مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه سرمایه گذاری را بررسی و گزارش اقدامات را هر شش ماه یک بار به شورای اسلامی شهر شیراز ارائه نماید.

در این جلسه همچنین لایحه شهرداری شیراز در خصوص کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ارسالی از کمیسیون مشترک برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک و شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورا، بررسی شد و به تصویب رسید.

بر اساس ماده واحده این طرح شهرداری مکلف شد هزینه صدور پروانه و عوارض ساختمانی را صرفاً جهت کاربری مسکونی به میزان ده درصد (۱۰%) برای خانواده‌های دارای حداقل سه فرزند زیر بیست سال تخفیف دهد.

در تبصره ۱ این طرح آمده است؛ معافیت‌های فوق فقط یک بار و تا متراژ ۲۰۰ متر مربع زیر بنای مفید در شهر شیراز قابل اعمال است.

در این جلسه همچنین طرح کمیسیون تلفیق شورا، در خصوص اساسنامه مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز بررسی و به تصویب رسید. بر اساس ماده واحده این طرح اساسنامه مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز شامل ۱۸ ماده و ۱۶ تبصره به شرح پیوست ممهور به مهر شورا به تصویب رسید.

کد خبر 748884

دیگر خبرها

  • تبریک شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به معلمان و کارگران
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • نماینده تبریز: شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • خدمتگزاری به مردم سرلوحه اقدامات بانک توسعه تعاون است
  • فرصت خدمتگزاری به مردم بسیار محدود است
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان