Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند کریم حاج باباعلی عصر امروز در شورای زراعت شهرستان نهاوند اظهار کرد: با شروع کشت‌های پائیزه برخی از محصولات کشاورزی تاکنون ۳۲ هزار هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت گندم و جو قرار گرفته است.

وی افزود: در شهرستان نهاوند بیش از ۳۷ هزار هکتار از مزارع قابل کشت به محصولات گندم و جو اختصاص دارد که تاکنون در ۳۲ هزار هکتار آنها کشت پائیزه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند به میزان کشت هر محصول اشاره کرد و گفت: در شهرستان نهاوند مجموعا بیش از ۳۷ هزار هکتار از اراضی مزروعی به گندم و دیم اختصاص دارد که نزدیک به ۱۶ هزار هکتار آن دیم و مابقی آبی هستند.

وی تعهد کشت گندم آبی را ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانست و با بیان اینکه تاکنون ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار از آنها زیر کشت قرار گرفته است اضافه کرد: میزان تعهد کشت گندم دیم ۴ هزار و ۸۵۰ هکتار بوده که از این میزان تا کنون در ۴ هزار و ۱۰۰ هکتار از زمینهای زراعی کشت پائیزه صورت گرفته است.

حاج‌باباعلی افزود: در زمینه جو آبی میزان تعهد ۸ هزار و ۳۰۰ هکتار و در زمینه جو دیم نیز ۱۱ هزار هکتار بوده که تا کنون به ترتیب در ۷ هزار و ۱۰۰ و ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشت جو انجام شده است.

وی افزود: عمده زمین‌های زراعی این شهرستان به کشت محصولات استراتژیک مانند گندم و جو، کلزا، چغندر قند و دیگر محصولات اختصاص دارد که بخش عمده‌ای از نیاز مردم استان را تامین می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از اقدامات حمایتی جهاد کشاورزی از محصولات کشاورزی خبر داد و افزود: تمام اقدامات لازم برای اراضی گندم اعم از مبارزه با آفت سن و علف‌های هرز انجام شده و با بازدیدی که کارشناسان انجام داده اند وضعیت مزارع رضایت بخش است و امیدواریم کشاورزان محصولات با کیفیتی برداشت کنند.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند کشت گندم آبی شهرستان نهاوند هزار هکتار گندم و جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۵۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، علی معتمدی پور ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در راستای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، تمهیدات لازم با اختصاص هشت مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است.

وی بیان داشت: در سال جاری، ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است و سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است.

معتمدی پور با بیان اینکه خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد، گفت: ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تأمین شد و کار برداشت گندم و جو در این استان با ۳۲۱ دستگاه کمباین انجام می‌شود.

وی افزود: در سال زراعی جاری که با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند برای به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته و با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تأمین امنیت غذایی گام برمی داریم.

کد خبر 6088523

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا