Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به مسئله قبرس گفت: برابری حاکمیتی و جایگاه برابر بین المللی مردم تُرک قبرس کلید حل مساله جزیره قبرس است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنرانی خود در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) در عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان گفت: همکاری بین‌المللی در مبارزه با تروریسم اهمیت حیاتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همکاری بین المللی در مبارزه با تروریسم اهمیت حیاتی دارد. باید به مبارزه با تروریسم بدون تبعیض میان ماهیت آنها ادامه دهیم.

اردوغان با اشاره به فعالیت گروه‌های تروریستی مختلف در منطقه اظهار داشت: با پاکسازی منطقه از گروه‌های تروریستی مانند پ.ک.ک/ ی.پ.گ، فتو و داعش، صلح، ثبات و توسعه اقتصادی تسریع خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله قبرس اشاره کرد و گفت: برابری حاکمیتی و جایگاه برابر بین المللی مردم تُرک قبرس کلید حل مساله جزیره قبرس است.

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: از همه کشورهای دوست و برادر می‌خواهم که چشم‌انداز راه‌حل جمهوری تُرک قبرس شمالی را بدون تعصب ارزیابی کنند.

اردوغان همچنین سی‌امین سالگرد استقلال کشورهای آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان و تاجیکستان از شوروی سابق را تبریک گفت.

وی با تاکید بر پتانسیل بالای سازمان اکو، خواستار توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان کشورهای عضو این سازمان شد.

رئیسی در اجلاس سران اکو: ایران اولویت ویژه‌ای برای همکاری و مشارکت اقتصادی با همسایگان قائل است

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه اردوغان ترکیه اردوغان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۵۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی

سهیل شاهین رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر، شرکت هیات را در نشست‌های بین‌المللی و نشست‌های سازمان همکاری اسلامی مهم عنوان ‌کرده است.

وی گفت برای بازگو کردن واقعیت‌های عینی و موفق طالبان، نیاز است تا نماینده حکومت سرپرست در این نشست‌ها شرکت داشته باشد.

این در حالی‌ست که پانزدهمین نشست سازمان همکاری‌های اسلامی با نام «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو برای توسعه پایدار» امروز (شنبه) در گامبیا آغاز شده قرار است فردا نیز ادامه داشته باشد.

در این نشست در کنار سایر موضوعات درباره اوضاع افغانستان نیز بحث شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • بریتانیا بر لبه پرتگاه اقتصادی
  • پیام شی به نشست سازمان همکاری اسلامی
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • پولشویی
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است