Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس گروه پدافند غیر عامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد گفت: شهروندان ‌می‌‌توانند بازوان ایمنی شهر باشند چرا که هر شهروند با انجام اصول اولیه در حوادث می‌تواند از یک بحران بزرگ جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد به نقل از ستاد خبری طرح«هم‌سایگی ایمن»، وحید اکلملی درباره مبحث اصول اولیه نجات در مواجهه با حوادث و بحث ایمنی در آپارتمان‌ها اظهار کرد: زندگی در  کلانشهرها پایه، اساس و الزامات خاص خودش را دارد و نوع حوادث نیز بر همین اساس متفاوت است و به همین دلیل نحوه مواجهه با خطرات نیز باید به گونه‌ای دیگر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای طرح «هم‌سایگی ایمن» ادامه داد: این طرح اتفاق بسیار خوبی است که به افزایش ایمنی در مجتمع‌های مسکونی و تجاری کمک خواهد کرد؛ همچنین هر ظرفیتی که در سطح شهر منجر به آموزش و هشدار به شهروندان در بحث‌های ایمنی شود، قابل ستایش است.

رئیس گروه پدافند غیر عامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد با بیان اینکه خسارات جانی و مالی در حوادث در اثر عدم آموزش مواجه با خطرات رخ می‌دهد، عنوان کرد: اگر شهروندان گام‌های اولیه نکات ایمنی را رعایت کنند حتی در رخداد آتش سوزی با بستن یک شیر گاز شاید بتوان از حوادث بسیار بزرگتر جلوگیری کرد.

اکلملی بیان کرد: بر همین اساس با هدف توانمندسازی شهروندان در مشهد اتفاقی به نام «دوام ثامن» رقم خورد که این رویداد در قالب ساماندهی بیش از ۱۱ هزار نیروی داوطلب، آمادگی لازم برای مواجهه با بحران‌های مختلف را فراهم کرده تا نیروهای داوطلب در محلات خود به مدیریت شرایط بحرانی کمک کنند.

وی با بیان اینکه در دوام ثامن شهروندان 45 ساعت دوره های امداد و نجات، اطفا حریق، مدیریت بحران و حمایت روانی را طی می‌کنند، اضافه کرد: در مواجه با حوادث در گام اول شهروندان آموزش دیده، خود امدادی می‌کنند و بعد دیگر امدادی را انجام می‌دهند.

رئیس گروه پدافند غیر عامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد گفت: اگر در حادثه پلاسکو هم سیستم های آتش نشانی و ایمنی به درستی کار می‌کرد یا شهروندان آموزش های اولیه را فرا می‌گرفتند، شاید این اتفاق ناگوار در این حجم رخ نمیداد.

طرح «هم‌سایگی ایمن»، کارویژه‌ای با رویکرد همسایه مداری و توجه به مسائل ایمنی ساختمان های بزرگ شهر بوده که به همت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در حال اجراست. انتهای پیام

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا مشهد شهرداری آتش سوزی شیر مشهد مدیریت بحران آتش نشانی فرهنگی و اجتماعی مشهد سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد شهرداری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۵۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند/ شهروندان از تردد در حاشیه کنارگدر‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند

روح‌الله خوشبخت اشاره به بارش رحمت الهی، آمادگی شهرداری شیراز را برای ارائه خدمات به شهروندان اعلام و اظهار کرد: از شهروندان گرامی تقاضا می‌شود تا بازگشت شرایط جوی پایدار به هشدار‌ها توجه و با مسئولان همکاری کنند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با تصریح بر انسداد کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز به دلیل بارندگی و حفظ ایمنی شهروندان گفت: شهروندان هرگونه مشکلی را به سامانه‌های مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ و ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اطلاع داده تا همکاران ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز در کمترین زمان ممکن برای رفع آن مشکل اقدام می‌کنند.

او تصریح کرد: با توجه به هشدار هواشناسی از سفر‌های غیرضروری با خودرو‌های شخصی در سطح شهر پرهیزکرده و از تجمع در حریم و بستر رودخانه جدا خودداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار
  • کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند
  • مسدود شدن کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز
  • کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند/ شهروندان از تردد در حاشیه کنارگدر‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت