Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش‌وفناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به پیشینه تاریخی دانشگاه جندی شاپور دزفول، گفت: جندی شاپور دزفول، نماد علمی و فناوری دوران قبل از اسلام است.

به گزارش ایسنا، دکتر غلامحسین رحیمی با حضور مجازی در آیین کلنگ زنی و افتتاحیه سه طرح فرهنگی و عمرانی در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: دانشگاه، محل استقرار است که جندی شاپور این ویژگی را داشت و اگرچه در پزشکی و نجوم بیشتر شناخته شده بود، اما در همه رشته‌ها و شاخه‌های علمی فعالیت چشمگیری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پزشکی دوره اسلامی تا قرن سوم هجری متاثر از دانشگاه جندی شاپور دزفول بود، افزود: جندی شاپور باستان در دنیا در برخی زمینه‌ها حرف اول را می‌زد.

معاون پژوهش‌وفناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: دانشگاه معمولاً محل جذب و پذیرش محققان در سراسر دنیا است که جندی شاپور به خوبی از این ویژگی برخوردار بود.

وی ادامه داد: دانشگاه یک نهاد دیرپا است که جندی شاپور این ویژگی را به عنوان یک نهاد علمی اصیل داشت و در حوزه‌های پزشکی، نجوم و مهندسی در دنیا پیشتاز بود.

دکتر رحیمی با اشاره به اینکه حدود ۱۲ مؤلفه اصلی وجود دارد که نشان می‌دهد چرا جندی شاپور دزفول باید دانشگاه باشد، بیان کرد: برخی منابع علمی ما بعد از اسلام به دلایل مختلف از بین رفته و باید از قرائن حدس بزنیم که چه دانش و فناوری‌هایی داشته‌ایم.

وی افزود: در خصوص علم و فناوری در دوره قبل از ایران اسلامی کم کاری زیادی شده که شروعش هم از دزفول بوده و باید جبران شود، ضمن اینکه باید در این زمینه یک جزوه عملی به پشتوانه یونسکو تهیه و بعد از آن چاپ و ترجمه شود.

به نقل از وزارت علوم، همچنین با حضور مسئولان محلی و حضور مجازی مسئولان کشوری، آزمایشگاه مرکزی و زمین چمن مصنوعی افتتاح و کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه جندی شاپور دزفول کلنگ زنی شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه جندی شاپور دانشگاه صنعتی دزفول جندی شاپور دزفول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۵۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: تعداد کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیک فعال در استان ۱۲۶۰ مورد بوده و تعداد استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات نیز ۱۱۳ مورد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، آرام حیدری امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست با فعالان حوزه ICT استان کردستان که با حضور معاون وزیر ارتباطات در شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان در شاخص فاوا (IDI) در رتبه بیست‌وپنجم کشور است که در زیر شاخص دسترسی رتبه ۱۵، در زیر شاخص استفاده رتبه ۲۹ و در زیر شاخص مهارت در رتبه ۲۸ کشوری قرار دارد.

وی افزود: پهنای باند ورودی استان کردستان ۵۷۰ گیگ بر ثانیه است که میزان استفاده دیتا در استان ۲۱۰ گیگ بر ثانیه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان خاطرنشان کرد: تعداد کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیک فعال در استان ۱۲۶۰ مورد بوده و تعداد استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات نیز ۱۱۳ مورد است.

حیدری یکی از مزیت‌های رقابتی کردستان را وجود شرکت‌های متعدد دانست و اضافه کرد: ۱۰۴ شرکت عضو نظام صنفی رایانه‌ای در کردستان وجود دارد که ۵۶ مورد آن فعال هستند.

وی گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح استان ۶۲ مورد است که ۱۶ مورد آن در حوزه فناوری اطلاعات فعال هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان افزود: طرح آموزشی «ایران دیجیتال» سال گذشته در تعدادی از استان‌های کشور کشور اجرایی شد و این طرح امسال نیز در استان کردستان اجرا خواهد شد.

کد خبر 747480

دیگر خبرها

  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • پهلوان بودن واژه ایست بینهایت
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان