Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اکالا، مربای هویج مربایی بسیار خوشمزه و لذیذ و انتخاب مناسبی برای صبحانه و زیبا کردن سفره‌های شماست. برای طرز تهیه مربای هویج نکاتی را باید رعایت کنید که با انجام آن‌ها نه مربای هویج شما کپک می‌زند و نه شکرک. از آنجا که در همه فصول هویج وجود دارد، مربای هویج را در همه فصل‌ها می‌توانید درست کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با هویج کیک و شیرینی هم می‌توانید درست کنید. هویج در مصارف آشپزی نقش خوشمزه مهمی دارد. یک مربای هویج خوشمزه نباید به صورت آبکی باشد و کاملا شهد مربا باید غلیظ باشد و به اصطلاح به قوام بیاید.

طرز تهیه مربای به | راز خوشرنگ شدن این مربای پاییزی طرز تهیه مربای سیب | فوت و فن درست کردن این مربای خوشمزه مواد لازم برای تهیه­‌ مربای هویج

هویج  ۱ کیلو
شکر ۱ کیلو
گلاب ۱.۲ پیمانه
وانیل یک چهارم پیمانه
آب لیمو ترش  ۲ قاشق غذا خوری
آب ۱ پیمانه
دانه­‌های هل ۱ عدد
خلال پسته  ۱ قاشق غذا خوری
خلال بادام  ۱ قاشق غذا خوری
دانه­‌ میوه به   ۱ عدد

طرز تهیه­‌ مربای هویج رنده شده

در مرحله اول هویج‌ها را تمیز بشویید و خیلی نازک پوست بگیرید و رنده یا خلالی کنید. سپس شکر را به آن اضافه کنید و کاملا شکر و هویج را با هم مخلوط کنید. سپس این مخلوط را ۲۴ ساعت در یخچال بگذارید.

بعد از گذشت ۲۴ ساعت ظرف را بیرون آورید و آب را به آن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید. ابتدا حرارت زیاد باشد تا بجوشد، سپس حرارت را کم کنید.

چون مربای هویج لعاب ندارد می‌­توانید از دانه‌­های به استفاده کنید. ابتدا دانه‌­های به را شسته و سپس آن‌ها را همراه با دانه‌های هل در مربای در حال جوش بیندازید. سپس حرارت را کم کنید و در ظرف را ببندید تا هویج نرم و پخته شود. برای عطر بخشیدن به مربا از وانیل هم می­‌توانید استفاده کنید ولی آن را در مرحله‌­ آخر اضافه کنید.

اگر بعد از نرم شدن هویج آب مربا زیاد بود در ظرف را بردارید و به مدت ۳۰ دقیقه­‌ی دیگر اجازه دهید تا آب آن کاملا بخار شود و مربا لعاب­‌دار شود.

شهد مربای هویج به دلیل وجود دانه­‌های به غلیظ است. بعد از این مرحله دانه­‌های به را خارج کنید. حدود ۱۰ دقیقه قبل از برداشتن مربا از روی حرارت، آب لیمو را به مربا اضافه کنید. سپس مربا را خوب هم بزنید. خلال پسته و بادام هم که کاملا سلیقه‌ای است را هم اضافه کنید.

دلیل اضافه کردن آبلیمو جلوگیری از شکرک زدن مرباست. اگر آبلیمو را بیش از حد اضافه کنید باعث ترش شدن مربا می‌شود. به همین دلیل از جوهر لیمو هم می‌توانید استفاده کنید.

در آخر گلاب یا وانیل را هم اضافه کنید و اجازه دهید مربا به اندازه‌­ ۲ تا ۳ دقیقه‌­ دیگر بپزد. حالا مربا آماده است و شما می‌توانید آن را در ظرف بریزید. گلاب و وانیل تاثیری در مزه مربا ندارند و فقط برای بهتر شدن عطر آن استفاده می‌شوند.

برای این‌که مربا طعم متفاوت‌تری داشته باشد، می‌توانید کمی پوست پرتقال به آن اضافه کنید. برای اضافه کردن پوست پرتقال دقت کنید که نصف پیمانه از پوست پرتقال خشک شده را به مربا اضافه کنید ولی قبل از اضافه کردن پوست پرتقال حتما مربا را به طور جداگانه بجوشانید و تا چند ساعت در آب سرد نگهدارید. (بهتر است آب آن را چند بار عوض کنید.)

طرز تهیه مربای هویجِ گُلی

اگر نمی‌خواهید که مربای هویج را با هویج‌های رنده شده همان طور که در بالا توضیح دادیم، درست کنید در این قسمت یک دستور دیگر را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم تا مربای هویجی به شکل زیر داشته باشید.

اول پوست هویج‌ها را می‌گیریم. (سعی کنید از هویج‌های درشت استفاده کنید تا گل‌های بزرگتری داشته باشید.)

با پوست کن هویج را به صورت ورقه‌های نازک برش می‌دهیم بعد روی اون‌ها آب جوش می‌ریزیم تا نرم شوند. بعد از چند دقیقه شروع می‌کنیم به پیچیدن ورقه‌ها به شکل گل رز و در انتها، آنها را با خلال دندون فیکس می‌کنیم.

آب و شکر رو باهم مخلوط می‌کنیم و روی حرارت قرار می‌دیم تا دونه‌های شکر حل شود و شروع به جوشیدن کند. موقعی که جوشید، حرارت را کم می‌کنیم و اجازه می‌دهیم بجوشد و قوام بیاید.

بعد از قوام آمدن شیره گل‌ها را بهش اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم یک ربع تا بیست دقیقه، بسته به اندازه گل‌ها، بجوشد تا گل‌های هویجی بپزند. بعد حرارت را خاموش می‌کنیم و اجازه می‌دهیم خنک شوند بعد خلال دندان‌ها را در می‌آوریم و داخل ظرف می‌چینیم.

چه کار کنیم مربای هویج کپک یا شکرک نزند؟

دلیل اصلی شکرک زدن مربا هویج و دیگر مرباها کم بودن شکر آن یا جوشانده شدن بیش از حد است. برای رفع شکرک های مربا باید به آن کمی آب و آبلیمو اضافه کنید و بجوشانید. اجازه دهید کمی قل بزند و شکرک‌ها از بین بروند. نکته مهم دیگر در کپک زدن مربا استفاده از قاشق کثیف است. برای هم زدن مربا از قاشقی استفاده کنید که از تمیزی آن مطمئن باشید.

مصرف هویج خام بهتر است یا پخته؟

اکثر افراد این‌گونه تصور می‌کنند که تمامی میوه‌ها و سبزی‌ها بهتر است به صورت خام مصرف شود. این ادعا تا حدی درست است زیرا پختن هویج باعث از بین رفتن فیبر آن می‌­شود ولی کاروتن در اثر پختن از بین نمی‌رود. طبق نتایج مطالعات اخیر انجام شده، بهترین روش مصرف هویج، به صورت بخارپز است. و هویج پخته شده آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به نوع خام آن دارد. خوردن هویج پخته شده استرس را کم می‌کند. پس اگر شما جز کسانی هستید که تنش و اضطراب زیادی دارید، توصیه می‌کنیم خوردن هویج پخته شده را در برنامه غذایی خود بگنجانید. 

کد خبر 640017 برچسب‌ها هویج آشپزی - دستور پخت مربا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هویج آشپزی دستور پخت مربا طرز تهیه مربای استفاده کنید اضافه کنید پوست پرتقال مربای هویج هویج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۶۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: در دنیای امروز، بسیاری از افراد به دلیل سبک زندگی ناسالم، عادات غذایی نامناسب و عدم فعالیت بدنی با افزایش وزن دست و پنجه نرم می‌کنند که همه این عوامل منجر به چاقی و بروز مشکلات مختلف جسمانی می‌شود. کنترل وزن قبل از افزایش آن بسیار مهم است. از همین رو تنظیم عادات صبحانه کلیدی است. غذاهای پر کالری به افزایش سریع وزن کمک می کنند، بنابراین ترکیب گزینه‌های کم کالری برای کنترل وزن، همراه با یک رژیم غذایی متعادل و ورزش ضروری است. در این مطلب به ۵ دستورالعمل صبحانه کم کالری و در عین حال خوشمزه اشاره کرده‌ایم که می‌توانید در طول سفر کاهش وزن از آن‌ها لذت ببرید.

تست آووکادو

نان تست آووکادو یک گزینه سالم و کم کالری برای کاهش وزن و حفظ سلامت است. برای تهیه این خوراکی لذید، یک عدد نان سبوس دار و نصف آووکادوی رسیده کافی است. ۱ قاشق چایخوری آبلیمو، کمی نمک و فلفل سیاه و در صورت تمایل یک تخم مرغ پخته را در ظرفی بریزید و همه مواد را با آووکادو خوب مخلوط کنید. سپس مواد آماده شده را روی نان بمالید و میل کنید. این تست آووکادو بدون تخم مرغ افزوده تنها ۲۰۱ کالری دارد.

پودینگ دانه چیا

این غذای سالم و خوشمزه از نظر طعم و مزه می‌تواند هر صبحانه و دسری را شکست دهد و طرز تهیه آن بسیار آسان است. برای تهیه آن، ۲ قاشق غذاخوری دانه چیا که به مدت یک شب خیسانده شده باشد، نصف فنجان شیر بادام شیرین نشده، یک چهارم قاشق چایخوری عصاره وانیل و نصف فنجان شاه توت را اضافه کنید و همه مواد را خوب مخلوط کنید. پودینگ دانه چیا شما آماده است. این پودینگ فقط ۱۷۰ کالری دارد.

کاسه اسموتی

برای تهیه یک کاسه اسموتی، نصف فنجان توت یخ زده، نصف موز، نصف فنجان اسفناج، نصف فنجان شیر بادام شیرین نشده، ۱ قاشق غذاخوری دانه چیا را که به مدت یک شب خیس خورده باشد، ترکیب کنید. همه این مواد را در ظرف مخلوط کن بریزید و آنقدر هم بزنید تا به صورت خمیر اسموتی در بیاید. سپس آن را در یک کاسه یا لیوان خالی کنید و با ۱ قاشق غذاخوری گرانولا و تکه‌های میوه تازه تزئین کنید و آن را به صورت تازه مصرف کنید. این اسموتی در مجموع ۲۳۰ کالری دارد که می‌تواند به حفظ سلامتی شما کمک کند.

املت سبزیجات

برای تهیه املت سبزیجات، ۲ عدد تخم مرغ بزرگ را در ظرفی بشکنید. یک چهارم فنجان فلفل دلمه‌ای خرد شده، یک چهارم فنجان گوجه فرنگی خرد شده، یک چهارم فنجان اسفناج خرد شده، ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. وقتی خمیر آماده شد، آن را روی تابه نچسب بریزید و بگذارید بپزد تا دو طرف آن قهوه‌ای طلایی شود. این املت حاوی ۲۰۵ کالری و فوق العاده سالم است و یک منبع انرژی فوری را فراهم می‌کند.

پارفه ماست یونانی

برای تهیه پارفه (در زبان فرانسوی به نوعی دسر سرد گفته می‌شود) ماست یونانی برای صبحانه، نصف فنجان ماست یونانی بدون چربی را انتخاب کنید، به آن یک چهارم فنجان توت تازه (می توانید به سلیقه خود انتخاب کنید)، ۱ قاشق غذاخوری بادام یا گردو خرد شده و ۱ قاشق چایخوری عسل را اضافه کنید و همه مواد را مخلوط کنید. این صبحانه ۱۷۰ کالری دارد.

بیشتر بخوانید:

این صبحانه‌ها بیمارتان می‌کنند

با این شیوه ۵۵۰ کالری در روز کم کنید | توصیه متخصصان درباره شیوه‌های کاهش وزن

کد خبر 847498 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خواص مواد غذایی سلامت مواد غذایی خبر مهم رژیم غذایی پزشکی

دیگر خبرها

  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی
  • (ویدیو) طرز تهیه جوجه کباب زغالی توسط ذوج جوان غارنشین
  • طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • آخر هفته چی ببینیم؟
  • ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز