Web Analytics Made Easy - Statcounter

مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشورمان در مقاله‌ای اهداف تهران از شرکت در مذاکرات وین را حذف تحریم‌ها و بهره‌مندی از دانش هسته‌ای عنوان کرد .

به گزارش برنا، علی باقری کنی که برای مذاکرات لغو تحریم‌ها به وین پایتخت اتریش رفته است ، امروز در مقاله‌ای که در روزنامه انگلیسی فایننشیال تایمز منتشر شد به اهداف مورد نظر تهران در این مذاکرات پرداخت و نوشت: این هفته ایران و پنج قدرت جهانی در وین برای به‌اصطلاح «مذاکرات هسته‌ای» گرد هم می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اصطلاح که برای اشاره به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) استفاده می‌شود، آکنده از اشتباه است.

کشورهای غربی، به‌خصوص آمریکا، به نحو خستگی‌ناپذیری تلاش می‌کنند تا «مذاکرات» را تنها یک فرآیند برای محدود کردن برنامه انرژی هسته‌ای مشروع و صلح‌آمیز ایران که در معاهدات بین‌المللی گنجانده شده و زیر نظر سازمان‌های ناظر است، نشان دهند. با این حال، از دید ایران، «مذاکرات» باید اهداف واقعی را دنبال کرده و تمامی طرف‌ها آن را رعایت کنند.

در این راستا، ما دو هدف داریم: هدف اول، دستیابی به حذف کامل، تضمین‌شده و قابل راستی آزمایی تحریم‌هایی است که علیه مردم ایران وضع‌شده است. بدون (دستیابی به) این (هدف)، این فرآیند به نحو نامحدود ادامه خواهد یافت. «مذاکرات» بدون راه‌حل قطعی، برای هیچ‌کس سودی ندارد.

هدف دوم، تسهیل حقوق قانونی ملت ایران برای بهره‌مندی از دانش صلح‌آمیز هسته‌ای به‌خصوص فن‌آوری بسیار مهم غنی‌سازی برای مقاصد صنعتی، طبق مفاد پیمان بین‌المللی عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی) است.»ن خبر در حال تکمیل است.

تلاش‌های قبلی برای از بین بردن «شکاف اعتماد» میان طرف‌های مذاکرات هسته‌ای بیشتر به این دلیل شکست خورده که غرب هر توافقی را تنها زیربنای اعمال فشار بیشتر به ایران می داند که در زبان انگلیسی به آن «جابجایی دروازه ها» (دبه کردن) می‌گویید.

این مناقشه بغرنج ما را وادار ساخته تا 6 سال پس از توافق نخستین دوباره به میز مذاکرات باز گردیم.

ما این رایزنی های جدید را در شرایطی متاثر از سرنوشت بدفرجام برجام که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا یکجانبه تصمیم به ترک این توافق کرد، آغاز می کنیم. این (تصمیم) سوء استفاده ای هولناک از اعتماد ایران و ایرانیان بود».

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتریش ایران انرژی مردم ایران حقوق ملت ایران وین تحریم ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۷۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان فاطمه اسفندیاری گفت: در استان گلستان حدود ۱۷ هزار  بیمار صعب العلاج و خاص زندگی می‌کنند که سالانه ۳ هزار نفر به آنها افزوده می‌شود.

او گفت: بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و سرطانی در گروه بیماران خاص هستند که طبق بسته خدمتی تعرفه بیمه‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند.  

او در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به بیماران صعب العلاج و خاص نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر اساس پرونده پزشکی این بیماران و با توجه به ابلاغ بودجه از سوی وزارت بهداشت، بیماران را برای دریافت تسهیلات درمانی ۵۰ میلیونی به بانک معرفی می‌کنند..

اسفندیاری افزود: این تسهیلات سال گذشته با بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله ارائه شد و برای امسال نیز منتظر ابلاغ بودجه تسهیلات درمان هستیم تا بیماران را به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

او گفت:خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج در شهرستان گرگان در بیمارستان‌های ۵ آذر، مرکز آموزشی و درمانی صیاد شیرازی  با تجهیزات کامل ارائه می‌شود.

فاطمه اسفندیاری اضافه کرد: در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی گرگان و بیمارستان کودکان طالقانی گرگان هم به این بیماران خدمات ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • کریدور ریلی خواف هرات گرفتار تحریم‌ های داخلی است
  • بابک زنجانی آزاد هم می‌شود؟/ توضیحات وکیل
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد