Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@14:17:03 GMT

منچستر در انتظار فلسفه آلمانی

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۷۱۵۲

منچستر در انتظار فلسفه آلمانی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،«متأسفانه قرار است یک مربی خوب راهی منچستر شود و این اصلا خبر خوبی برای سایر تیم‌ها نخواهد بود. او باتجربه است و مطمئنا یونایتد را سازماندهی خواهد کرد.» این حرف‌های مربی‌ای است که بسیاری از کارشناسان او را جزو سه مربی برتر حال حاضر دنیای فوتبال می‌دانند. این حرف‌ها را یورگن کلوپ در واکنش به آمدن رالف رانگنیک به منچستر یونایتد بیان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌طور که رسانه‌های انگلیسی اعلام کرده‌اند، رانگنیک ۶۳ساله قرار است تا پایان فصل روی نیمکت شیاطین سرخ بنشیند و بعد از آن دو سال سمت مشاور یا مدیر ورزشی این تیم را به عهده خواهد گرفت.

وقتی به عملکرد این مربی آلمانی در تیم‌های قبلی‌اش همچون لایپزیش و هوفن‌هایم نگاهی می‌اندازیم و فلسفه مربیگری او را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم صحبت‌های کلوپ تا چه اندازه درست بوده است. در حالی که فردا منچستر در یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصلش مقابل چلسی صدرنشین قرار می‌گیرد، اما تمام اخبار این تیم درباره آمدن این مربی بادانش است. گرچه ممکن است این مربی در کوتاه مدت نتواند دست به کار مهم و بزرگی بزند، اما هواداران من‌یو می‌توانند با بودن رانگنیک به آینده تیم‌شان امیدوار باشند.

یک مربی مبدع
رانگنیک طی سه دهه دوران مربیگری از یک فلسفه بازی پیروی می‌کند که خودش بار‌ها در مورد آن در مصاحبه‌های مختلف صحبت کرده است. او از اولین مربیانی بود که از تجزیه و تحلیل فیلم بازی‌ها استفاده کرد.

روش او که به اصطلاح گگن پرسینگ (پرسینگ متقابل) معروف است با استفاده از تحت فشار قرار دادن مدافعان حریف و بستن فضا‌ها با دوندگی زیاد، یک سبک بازی جدید را به فوتبال معرفی کرد. او معتقد است بیشتر گل‌ها در ۱۰ثانیه از بازیابی مجدد مالکیت به ثمر می‌رسد. تیم‌های او با سرعت زیاد و با پاس‌های قطری با تغییر مداوم جناح بازی و بردن توپ به فضای خالی کناره زمین بازی می‌کنند.

زمانی که او سال۲۰۱۵ به لایپزیش پیوست، این تیم در بوندس‌لیگا ۲ بود. حالا این تیم آلمانی تحت هدایت و برنامه‌های او در چند فصل اخیر همواره مدعی قهرمانی بوندس‌لیگا بوده است. او از سال۲۰۱۲ به‌عنوان مدیر ورزشی تیم دیگر مجموعه ردبول یعنی سالزبورگ شروع به کار کرد و سعی به تزریق این فلسفه از فوتبال به تیم اتریشی کرد که در این راه به موفقیت‌هایی هم رسید.

سالزبورگ رکورد گلزنی در لیگ اتریش را شکست (۴۶گل در ۱۰ بازی). آنها همچنین شروع خیره کننده‌ای در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰-۲۰۱۹ داشتند که در یکی از بازی‌ها در برابر لیورپول آماده یورگن کلوپ در دیداری تماشایی ۳بر۴ شکست خوردند.

مشخصات تیم‌های رانگنیک
او در تمام این سال‌ها نشان داده اصرار زیادی به جذب بازیکنان زیر ۲۴سال دارد. دلیل این موضوع هم کاملا مشخص است، زیرا این سبک بازی مستلزم دوندگی و آمادگی جسمانی بالای بازیکن است. بر همین اساس، آنها در آکادمی خود از بازیکنان و استعداد‌هایی بهره می‌برند که به سبک بازی آن‌ها کمک کنند. این را می‌توان در استعداد‌های شکوفا شده این مربی دید؛ بازیکنانی مانند نبی کیتا، ارلینگ هالند، سادیو مانه و تیمو ورنر.
یکی دیگر از مواردی که در فلسفه کاری رانگنیک به چشم می‌آید، این است که او نقش بسزایی در تعیین مربیان بعد از خودش داشته. زمانی که رانگنیک از سمت سرمربیگری لایپزیش استعفا کرد، یولیان ناگلزمان را برای مربیگری فصل بعد این تیم انتخاب کرد.

ناگلزمان به‌عنوان سرمربی بعد از رانگنیک بهترین گزینه برای حفظ فلسفه بازی لایپزیش بود. ناگلزمان در هوفنهایم زمانی دستیار رانگنیک بود و حتی توانست به عنوان سرمربی، هوفنهایم را به چمپیونزلیگ ببرد. این انتخاب خود شخص رانگنیک بود که با استقبال ناگلزمان همراه شد. در این میان، بسیاری دیگر از مربیان مهم آلمانی همچون توماس توخل و یورگن کلوپ به این موضوع اشاره کرده‌اند که تحت تأثیر سبک بازی تیم‌های رانگنیک بوده‌اند.

اکنون باید دید رانگنیک بعد از نشستن روی نیمکت منچستریونایتد، چه تغییراتی در سبک بازی این تیم ایجاد خواهد کرد و احتمالا پس از آن چه نقشی در به خدمت گرفتن مربی جدید خواهد داشت. تازه‌ترین خبر در این مورد این است که گفته می‌شود اگر تلاش‌ها برای به خدمت گرفتن پوچتینو به سرانجام نرسد، این تیم سراغ اریک تنهاگ، مربی آژاکس می‌رود. با این حال شش ماه مهم پیش روی رانگنیک و هواداران منچستر قرار دارد و تا آن موقع ممکن است عملکرد این مربی آلمانی باعث شود او نقش بیشتری در تصمیم‌گیری‌های این تیم داشته باشد.

منبع:جام جم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منچستر فوتبال اروپا سبک بازی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۷۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ برتر انگلیس/ منچستر متوقف شد؛ شفیلد سقوط کرد

به گزارش قدس آنلاین، هفته سی‌وپنجم لیگ برتر فوتبال انگلیس با برگزاری چهار دیدار همزمان از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه پیگیری شد.

در رقابت‌های امروز، منچستریونایتد برابر برنلی با تساوی یک - یک متوقف شد. آنتونی در دقیقه ۷۹ منچستر را پیش انداخت اما زکی آمدونی در دقیقه ۸۷ و از روی نقطه پنالتی گل مساوی برنلی را به ثمر رساند. منچستر با این تساوی ۵۴ امتیازی شد و در رده ششم قرار گرفت. برنلی هم با ۲۴ امتیاز در رده نوزدهم و یکی مانده به آخر جدول قرار دارد.

در دیگر بازی، نیوکاسل ۵ بر یک شفیلدیونایتد را شکست داد. شفیلد با این شکست ۱۶ امتیازی ماند و در فاصله ۳ هفته تا پایان لیگ جزیره به دسته اول سقوط کرد.

در دیگر بازی‌های همزمان، ولورهمپتون ۲ بر یک لوتون را شکست داد و فولام برابر کریستال پالاس به تساوی یک - یک رسید.

در سایر بازی‌های امشب، اورتون از ساعت ۲۰ به مصاف برنتفورد رفته است و از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه هم آستون‌ویلا با چلسی روبه‌رو می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هالند: حالا دوش می‌گیریم و به بازی بعدی فکر می‌کنیم
  • سیتی همچنان روی نوار پیروزی
  • منچسترسیتی همچنان در تعقیب آرسنال
  • شادی جنجالی آنتونی در اولدترافورد (عکس)
  • سرنوشت توخل در دست آنچلوتی است!
  • لیگ برتر انگلیس/ منچستر متوقف شد؛ شفیلد سقوط کرد
  • ساعت پخش زنده بازی منچستر یونایتد و برنلی از تلویزیون+ شبکه ۳ و پخش آنلاین
  • اولی هونس: ژابی آلونسو با رد پیشنهاد ما شخصیتش را نشان داد؛ مربی باید مانند یک معلم باشد
  • یک سال انتظار: بایرن بی‌خیال ستاره لورکوزن نمی‌شود
  • جنگ تن‌هاخ با روزنامه‌نگاران: حق سوال پرسیدن ندارید!