Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهوری پاکستان تلویحی به اقدام های قهری و یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود که تحریم‌های یکجانبه پیامدهای جدی برای صلح و امنیت منطقه ما دارد.

به گزارش برنا به نقل از منابع رسمی پاکستان، «عارف علوی» امروز در سخنرانی در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی(اکو) در عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان از عملیاتی شدن کریدور جاده‌ای استانبول-تهران-اسلام‌آباد موسوم به (ITI) استقبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه منطقه پیرامون اکو دارای تمام عناصر مورد نیاز برای یکپارچگی اقتصادی و رشد سریع معیشتی است، ادامه داد که منابع غنی، نیروهای مبتکر، مجاورت جغرافیایی، و فرهنگ و میراث مشترک از ویژگی های این منطقه به شمار می رود. 

علوی توضیح داد که  به دلایل تاریخی سازمان اکو از نظر تجارت، سرمایه‌گذاری، مالی، زیرساخت‌ها، زنجیره‌های ارزش منطقه‌ای، تحرک نیروی کار و ادغام اجتماعی در میان کم‌ترین مناطق یکپارچه است.

رییس جمهوری پاکستان همچنین افزود که  تحریم‌های یکجانبه پیامدهای جدی به همراه دارد و هیچ کس بهتر از برادران ایرانی ما این را نمی‌داند.

وی تاکید کرد: همه ما شاهد تاثیرات منفی تحریم های قهری و یکجانبه در منطقه خود هستیم. مسدود کردن دارایی‌ها و اعمال محدودیت‌های بانکی، درد و رنج بشری را بدتر می‌کند و پیامدهای جدی برای صلح، امنیت و رفاه منطقه به همراه دارد.

وی افزود: تجارت درون منطقه ای بین اعضای اکو تنها ۸ درصد از کل تجارت آنها است. گشایش پتانسیل یکپارچگی منطقه‌ای، انگیزه قابل توجهی برای رشد و توسعه در همه کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی ایجاد می‌کند.

عارف علوی به اوضاع افغانستان اشاره کرد و گفت: کلید ارتباطات منطقه‌ای در گروی صلح در افغانستان است.امروز پس از ۴۰ سال جنگ در افغانستان به پایان رسیده است اما یک بحران انسانی و سایه فروپاشی اقتصادی بر سر مردم آن سنگینی می‌کند.

رییس جمهوری پاکستان خواستار نقش آفرینی جهان اسلام از جمله اعضای سازمان اکو برای جلوگیری از فاجعه انسانی در افغانستان که می تواند هرج و مرج، درگیری و تهدید تروریسم را در این کشور احیا کند، شد.

وی تاکید کرد: دارایی های مسدود شده افغانستان باید برای کمک به کاهش رنج مردم این کشور آزاد شود.

عارف علوی رییس جمهوری پاکستان امروز در حاشیه اجلاس سران اکو با آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری کشورمان دیدار و بر لزوم افزایش همکاری‌های دوجانبه دو کشور همسایه به ویژه عملیاتی شدن تجارت تهاتر میان ایران و پاکستان تاکید کرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران پس از حضور و سخنرانی در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی اکو در ترکمنستان ساعاتی پیش این کشور را به مقصد تهران ترک کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا ترکمنستان رشد نیروی کار پاکستان تجارت رشد و توسعه افغانستان جنگ جهان اسلام تروریسم رییس جمهوری سید ابراهیم رئیسی ایران و پاکستان جمهوری اسلامی ایران پاکستان ترکمنستان جمهوری اسلامی ایران رشد رییس جمهوری اسلامی ایران رییس جمهوری پاکستان منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۷۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان

سرپرست معاونت سیاسی وزارت خارجه آمریکا برای رایزنی درباره افغانستان عازم قطر و پاکستان شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جان بس» سرپرست معاونت سیاسی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته سفر 4 روزه منطقه‌ای خود به قطر و پاکستان جهت رایزنی درباره افغانستان را آغاز کرده است.

آخرین سفیر آمریکا در افغانستان قرار است در تور منطقه‌ای خود در دیدار با مقامات ارشد دولت قطر و سایر هیئت‌های دیپلماتیک در این کشور درباره «حمایت از افغانستان و منافع مشترک امنیتی در منطقه» گفتگو کند.

 بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه آمریکا، جان بس در اسلام‌آباد نیز با مقامات ارشد پاکستان دیدار خواهد کرد تا در مورد طیف وسیعی از مسائل منطقه‌ای و دوجانبه گفتگو کند.

جان بس پیش از این و از سال 2017 تا 2020 سفیر آمریکا در کابل بود.

رایزنی توماس وست درباره تعیین نماینده ویژه افغانستان در دبیرایزنی‌های نماینده ویژه آمریکا با برخی مقامات اروپایی و آسیایی درباره افغانستانافغانستان محور رایزنی‌های مخفیانه مقامات ارتش پاکستان با آمریکایی‌ها

این نخستین سفر یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا درباره افغانستان در سطح معاون سیاسی این وزارت به منطقه، پس از خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان است.

پیش از این رایزنی‌ها و دیدارهای منطقه‌ای توسط «تام وست» نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان صورت می‌گرفت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • واکنش به حواشی دکترای افتخاری رئیسی در کراچی
  • واکنش به حواشی دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی