Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@04:56:11 GMT

امیدی تازه برای پایان کرونا

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۷۶۷۵

امیدی تازه برای پایان کرونا

آفتاب‌‌نیوز :

استفاده از واکسن، یکی از راهکار‌های موثر برای مقابله با همه گیری کرونا تلقی می‌شود اما دانشمندان همزمان در حال انجام تحقیقات برای یافتن دارو‌های خوراکی برای درمان افراد مبتلا به کووید ۱۹ هستند.

به گزارش ویرد، در گام نخست، دانشمندان به سراغ داروی ضدمالاریا هیدروکسی کلوروکوئین و سپس داروی ضدانگل ایورمکتین رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شواهد نشان داد این دو دارو تاثیرگذاری زیادی برای درمان کرونا ندارند. با این حال آنها همچنان به تحقیقات خود برای یافتن داروی خوراکی برای درمان بیماران ادامه دادند.

شرکت داروسازی مِرک با همکاری شرکت فناوری ریج بک در اوایل ماه اکتبر اعلام کردند داروی مولنوپیراویر که یک داروی ضد ویروس است و از کشف آن یک دهه می‌گذرد، می‌تواند به طور موثری باعث کاهش خطر بستری شدن و مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ می‌شود.

گرچه در ابتدا این شرکت از تاثیرگذاری ۵۰ درصدی این دارو در کاهش مرگ و میر خبر داده بود اما تحقیقات تکمیلی نشان داد مولنوپیراویر تنها ۳۰ درصد می‌تواند از تشدید کرونا و مرگ و میر ناشی از آن بکاهد.

از سوی دیگر شرکت فایزر که پیشتر موفق به ساخت واکسن کرونا براساس دانش mRNA شده بود، اوایل ماه نوامبر از داروی خوراکی خود رونمایی کرد که می‌تواند نزدیک به ۹۰ درصد از بستری شدن بیمار جلوگیری کرده و مرگ و میر ناشی از آن را کاهش دهد.

متخصصان می‌گویند کشف قرص خوراکی کووید ۱۹، تیرِ آخر بر پیکره ویروس کرونا محسوب می‌شود. در حقیقت میزان تولید واکسن کرونا به دلیل محدودیت‌ها در تولید mRNA به سختی پیش می‌رود و همچنین نیازمند امکاناتی برای زیر صفر نگهداشتن واکسن است.

از سویی، آنتی بادی‌های مونوکلونال تنها در اوایل ابتلا به کرونا می‌تواند موثر باشد و برای تزریق دارو‌های ضدویروسی مانند رمدسیور فرد باید به بیمارستان مراجعه کند. این در حالی است که قرص خوراکی کرونا بدون نیازمندی به مراجعه به بیمارستان می‌تواند با سهولت بیشتری از سوی بیماران مصرف شود.

دانشمندان امیدوارند با رونمایی از قرص‌های خوراکی کرونا بتوان هر چه زودتر به همه گیری کووید ۱۹ پایان بخشید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ویروس کرونا قرص ضد کرونا مرگ و میر کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۷۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین

انبار داروی بیمارستان امام حسین (ع) در خیابان شهید مدنی تهران دچار حریق شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بامداد روز گذشته پرسنل بیمارستان امام حسین (ع) در تماس با سامانه ۱۲۵ از آتش‌سوزی در انبار داروی این بیمارستان خبر داده و در درخواست کمک کردند که درپی آن بلافاصله ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۲، ۹۳ و ۷۳ را به همراه خودروی حامل دستگاه‌های تنفسی به محل حادثه واقع در خیابان شهید مدنی جنوبی اعزام کرد.

با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که آتش‌سوزی در طبقه همکف یک ساختمان دو طبقه با کاربری انبار دارو رخ داده است. این ساختمان در ضلع جنوب شرقی محوطه بیمارستان با کاربری انبار دارو به مساحت تقریبی ۱۰۰ مترمربع رخ بود و در زمان رسیدن نیرو‌های آتش نشانی بخشی از قسمت شرقی انبار کاملاً شعله ور بود و دود زیادی به اطراف زبانه می‌کشید. همچنین شعله‌های آتش در حال سرایت به قسمت‌های دیگر انبار دارو بود.

در این شرایط نیرو‌های عملیات بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه و مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و دستگاه‌های تنفسی ضمن قطع برق و گاز ساختمان به سرعت وارد انبار شدند و با استفاده از یک رشته لوله آبدهی، عملیات مهار آتش را آغاز کردند.

بنابراعلام آتش نشانی تهران، این آتش سوزی می‌توانست علت رخداد یک حادثه در سطح وسیع‌تر شود و خسارت مالی سنگینی برجای گذارد و موجب از بین رفتن دارو‌های کمیاب مختص بیماری‌های خاص نیز بشود که با سرعت عمل و دقت بالای آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش شد.

در پایان نیز آتش‌نشانان پس از مهار و اطفاء کامل آتش اقدام به لکه گیری و انجام عملیات تخلیه دود و ایمن سازی ساختمان کرده و با تحویل محل حادثه به پرسنل بیمارستان به ماموریت خود خاتمه دادند. علت این حادثه نیز ازسوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بررسی و اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • کشف محموله دارو در زابل
  • «متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • «متفورمین» پرفروش‌ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • چگونه داروی تلخ به کودک بدهیم؟ از گول زدن حس چشایی تا مذاکره با کودک!
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه
  • آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا