Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-06@11:23:28 GMT

لایحه رتبه بندی معلمان قطعا تصویب می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۷۸۰۲

لایحه رتبه بندی معلمان قطعا تصویب می‌شود

رحمت‌الله نوروزی، نماینده علی آباد کتول، در جلسه علنی امروز در تذکری گفت: طبق وعده رئیس مجلس قرار بود امروز لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومان طبق موافقت سازمان برنامه و بودجه و رئیس جمهوری در دستور مجلس قرار گیرد اما آقای نیکزاد، نایب رئیس مجلس، گفته دولت قصد پس گرفتن این لایحه را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از آقای نوری، وزیر آموزش و پرورش، هم خواسته‌ایم هر چه سریع‌تر این لایحه اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه اکثر نمایندگان مجلس با رتبه‌بندی فرهنگیان موافق هستند، ادامه داد: فرهنگیان از مجلس و دولت انتظار دارند؛ یک ماه گذشته و هنوز گزارش کمیسیون آموزش درباره لایحه رتبه بندی معلمان در سامانه مجلس بارگذاری نشده است. فرهنگیان چشم انتظار هستند، باید آموزش و پرورش از رخوت خارج شود.

رئیس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: کمیسیون آموزش نمی‌تواند خلاف اصل ۷۵ موضوعی را تصویب کند.

وی ادامه داد: همه مجلس درباره رتبه‌بندی معلمان اتفاق نظر دارند و نظر دولت هم گرفته شده است؛ در صحن مجلس معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه اعتبار مورد نیاز این بحث در سال ۲۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرده که قطعی شده لذا کمیسیون نمی‌تواند مصوبه‌ای دارای بار مالی بیشتر از ۲۵ هزار میلیارد تومان داشته باشد. ما هم مکلفیم بر اساس این اعتبار حرکت کنیم که کمیسیون این کار را انجام نداده است.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: نظر دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌ها و دولت این است که بار مالی گزارش کمیسیون بیشتر از اعتبار پیش بینی شده است لذا دوشنبه هفته جاری مجددا جلسه‌ای برای اصلاح این گزارش برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: معلمان و عزیزان ما در آموزش و پرورش بدانند این قانون هر زمانی که تصویب شود، از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ شامل حال آن‌ها در سقف ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود و از ابتدای سال ۱۴۰۱ نیز قانون در سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان اجرا می‌شود.

قالیباف در پایان گفت: معلمان عزیز به موضوعات مطرح شده در فضای مجازی توجه نکنند؛ مجلس و دولت بهترین مدافع معلمان هستند و ان‌شاءالله تصویب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120067 برچسب‌ها رتبه بندی معلمان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رتبه بندی معلمان ۲۵ هزار میلیارد تومان رتبه بندی معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۷۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم دشتستان از رتبه‌های برتر کنکور افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی صبح دوشنبه در مراسم بزرگداشت مقام معلم در دشتستان اظهار کرد: یکی از دستور کارهای اصلی معلمان ما تربیت است و نقش مهم و برجسته‌ای در تربیت افرادی دلسوز، مهربان، شجاع، مؤمن، باهوش و توانمند دارند.

وی با اشاره به اهمیت سواد رسانه‌ای بیان کرد: نیاز امروز کشور تقویت سواد رسانه‌ای است که باید با افزایش مهارت‌های استفاده از رسانه‌ها، دانش‌آموزان را در مقابل خطرات رسانه‌ها مصون نگه داریم. کارهایی در این زمینه شروع شده است و باید توسعه یابد و در مدارس و دانشگاه‌ها نهضت سواد رسانه‌ای فراگیر شود.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش علاوه بر آموزش علم و دانش باید در حوزه تربیت همراه با معرفت و معنویت نقش‌آفرینی کند افزود: علم بدون معنویت نتیجه‌اش می‌شود بمب اتم و مواردی از این قبیل.

وی به مسائل بین‌المللی اشاره کرد و ادامه داد: به همه دشمنان اعلام کرده‌ایم که هیچ تجاوزی را بدون پاسخ نمی‌گذاریم و این را در عمل هم ثابت کرده‌ایم که با تکیه بر علم و دانش همراه با معرفت به دستاوردهای بزرگ نظامی و دفاعی دست یافته‌ایم و به دشمن پاسخ پشیمان‌کننده می‌دهیم.

رضایی با تقدیر از کارها و اقدامات و فعالیت‌های بزرگ معلمان در شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: دارایی اصلی ما در شهرستان دشتستان نیروی انسانی توانمند است که به آنها افتخار می‌کنیم و باید سهم خود را در جامعه نخبگانی استان بوشهر و کشور بیشتر کنیم تا آینده درخشان‌تری در شهرستان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود که سهم بهتر و بیشتری از کنکور سراسری داشته باشیم تصریح کرد: باید تلاش کنیم که سهم دشتستان از رتبه‌های تک‌رقمی و دو رقمی افزایش یابد. آینده کشور در دست نخبگان امروز است و باید این سهم را افزایش دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به مسائل معیشتی اشاره و بیان کرد: یکی از کارهای خوب مجلس یازدهم تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان بود که به مرحله اجرا رسید. البته ما هم بابت اجرای نادرست این طرح معترض هستیم و موضوع را پیگیری کردیم و تا استیضاح وزیر هم جلو رفتیم.

وی با اشاره به اینکه گلایه‌های معلمان حرف حساب است خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم اقدامات خوبی برای معلمان و فرهنگیان در نظر گرفته شده است که می‌توانیم به آموزش و پرورش تراز برسیم.

کد خبر 6097771

دیگر خبرها

  • سهم دشتستان از رتبه‌های برتر کنکور افزایش یابد
  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • ۵۷۰ هزار معلم به نظام رتبه بندی اعتراض کردند
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • تصویب یک طرح برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل در آمریکا