Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی یکشنبه شب پس از بازگشت از سفر به ترکمنستان به منظور شرکت در اجلاس سران اکو گفت: حضور جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از موسسین سازمان اکو پیام های مختلفی داشت و در این نشست همه اعضای این سازمان منطقه‌ای بر افزایش روابط اقتصادی کشورهای عضو تاکید داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس‌جمهور گفت: دستاوردها و موفقیت هایی که سازمان همکاری اقتصادی تاکنون داشته، کافی نیست و باید گام های بلندتری در مسیر توسعه همکاری‌های اقتصادی برداشته شود.

رئیس جمهور با اشاره به دیدارهای دو جانبه با سران کشورهای شرکت کننده در اجلاس اکواظهار داشت: مهمترین محور گفت‌وگو با روسای جمهور استفاده از ظرفیت‌های موجود برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بود.

دکتر رئیسی تحولات افغانستان را از دیگر محورهای گفت‌وگو با سران کشورها دانست و گفت: در گفتگوهای خود بر استقرار حکومت فراگیری که بتواند همه اقوام و گروه های سیاسی افغانستان را نمایندگی کند، تاکید کردیم چرا که استقرار چنین حکومتی، می تواند هم برای افغانستان امنیت ساز باشد و هم نگرانی کشورهای همسایه افغانستان را برطرف کند.

رئیس جمهور با اشاره به دیدار و گفت‌وگو با رئیس جمهور ترکمنستان اظهار داشت: موضوع محوری در این دیدار توسعه روابط اقتصادی و رفع مشکل ترانزیت و گاز بود که این موضوعات حل و فصل شد و قرار شد مسئله ترانزیت به گونه ای حل شود که ارتباط با کشورهای مختلف تسهیل شود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: موضوع گاز هم که دچار وقفه شده بود مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به انعقاد قرارداد منتهی شد و امیدواریم پس از این هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود نداشته باشد.

رئیسی خاطرنشان کرد: احساس ما در نشست با سران کشورها این بود که بین جمهوری اسلامی ایران و برخی از کشورها مسائلی وجود دارد که در جریان دیدار و گفت‌وگوها بسیاری از این مسائل به راحتی حل و فصل شد.

رئیس‌جمهور افزود: به عنوان مثال پس از سفر به تاجیکستان و دیدار و گفت و گو با رئیس جمهور این کشور، سطح تبادلات و روابط تجاری و اقتصادی ایران با تاجیکستان حدود سه برابر افزایش یافته است.

 رئیسی تاکید کرد: سیاست همسایگی، دولت جواب داده است و باید همچنان بر تداوم توسعه روابط با کشورهای همسایه پافشاری کرده و زمینه فعالیت تجار و فعالان اقتصادی را با این کشورها از نظر سیاسی تسهیل کنیم.

دکتر رئیسی با اشاره به دیدار با بازرگانان و تجار و فعالان اقتصادی در ترکمنستان اظهار داشت: در این نشست فعالان اقتصادی مشکلات جدی خود را مطرح کردند و برای رفع این مشکلات انعقاد قرارداد گازی و رفع مشکل ترانزیت، می تواند شرایط مناسبی برای فعالیت تجار و بازرگانان در ترکمنستان فراهم کند و دستگاه‌های دیگر نیز باید مشکلات تجار بازرگانان را پیگیری و برطرف کنند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۷۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است

به گزارش قدس آنلاین آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز چهارشنبه در نشست خبری با همتای سریلانکای خود، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران  از همان زمان روابط خوبی بین ایران و سریلانکا برقرار شد و امروز قرار شد این روابط در همه حوزه ها گسترش پیدا کند؛ زیرا ظرفیت های خوبی در هر دو کشور وجود دارد و تبادل این ظرفیت ها می تواند برای هر دو ملت خوب و مفید باشد.

وی ادامه داد: با پیگیری های وزرای خارجه ها هر دو کشور هر چه زودتر کمیسیون‌های مشترک بین دو کشور برگزار شود تا توافقات در حوزه های کشاورزی، علمی، فرهنگی و ... هر چه زودتر انجام شود

رئیس جمهور گفت: تهدید و تحریم ها هیچ وقت نتواسته است ملت ایران را متوقف کند و این اقدامات باعث کند شدن حرکت ملت ایران نشده بلکه این اقدامات باعث پیشرفت ملت ایران شده است و امروز ایران یک کشور پیشرفته و فناور شده است و آماده انتقال آن به کشورهای دیگر از جمله سریلانکا هستیم.

رئیسی تصریح کرد: ما آمادگی داریم تا خدمات فنی و مهندسی را به سریلانکا صادر کنیم مانند سدی که امروز در این کشور افتتاح شد که تلفیقی از همکاری بین دو کشور بود؛ زیرا سرمایه از سریلانکا و خدمات فنی مهندسی از ایران بود که این حرکت استارت حرکت های بعدی خواهد بود.

وی با اشاره به مسئله فلسطین، تصریح کرد: دغدغه امروزی که وجود دارد نه تنها مختص جهان اسلام نیست بلکه دغدغه تمام مردم جهان است و سوالی که وجود دارد این است که چرا با وجود سازمان های بین المللی باید نسل کشی و کودک کشی در فلسطین اتفاق بیفتد.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر دنیا ظالم و غاصب را مجازات نکند چه تضمینی وجود دارد که یک گروه دیگر، فردا یک سرزمین یا کشور دیگر را برای مدت‌هایی غصب نکند و مردم آن سرزمین را  نکشند یا از آن کشور بیرون نیندازد. برای اینکه بدانند در عالم نظام عادلانه‌ای حاکم است باید دادگاه‌های بین‌المللی رژیم غاصب صهیونیستی را به کیفر اقدامات خود برسانند تا هیچکس در عالم حق نداشته باشد حق یک ملت را عصب و زنان و کودکان آن را بکشد.  

رئیسی در پایان بیان داشت: به مردم عزیز سریلانکا می‌گویم که هیچ مانعی برای توسعه روابط سیاسی اقتصادی فرهنگی بین ایران و سریلانکا وجود ندارد. دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت سریلانکا مصمم هستند که روابط را در همه سطوح ارتقا بخشند و یقین داریم این تصمیم به نفع دو کشور و دو ملت خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • گزارش|سفر رئیسی به پاکستان؛ تثبیت سیاست همسایگی
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود
  • رئیسی: همکاری‌ها برای بی‌اثر کردن دشمنی‌ها علیه دو ملت ایران و سریلانکا باید تقویت شود
  • رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • رئیسی: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • این پروژه نماد همبستگی، تقویت دوستی و مایه افتخار دولت ایران و سریلانکا است