Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، سازمان جهانی بهداشت روز یکشنبه اعلام کرد که اطلاعات کافی وجود ندارد که سویه اُمیکرون ویروس کرونا خطرناکتر از سویه دلتا بوده و واکسن‌های موجود همچنان موثر هستند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای گفت: «هنوز مشخص نیست که آیا میزان انتقال پذیری سویه اُمیکرون در مقایسه با دیگر سویه‌ها از جمله دلتا، بیشتر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد افرادی که تست کرونای آنها در مناطقی در آفریقای جنوبی که به این سویه مبتلا شده‌اند در حال افزایش است اما مطالعات اپیدمیولوژیک در حال انجام بوده تا درک شود آیا این افزایش ابتلا به دلیل اُمیکرون بوده یا عوامل دیگری در این زمینه موثر بوده‌اند».

سازمان جهانی بهداشت اضافه کرد که هنوز مشخص نیست که سویه اُمیکرون ویروس کرونا باعث تشدید ابتلا یا مرگ می‌شود.

این نهادی بین‌المللی اضافه کرد: «هنوز مشخص نیست که آیا ابتلا به کرونا با سویه اُمیکرون باعث بیماری شدیدتر در مقایسه با سایر انواع دیگر از جمله سویه دلتا می‌شود یا خیر. اطلاعات اولیه نشان دهنده افزایش نرخ بستری در آفریقای جنوبی بوده که این ممکن است به دلیل افزایش تعداد  افرادی باشد که مبتلا شده‌اند».

سازمان جهانی بهداشت به همراه گروهی از کارشناسان فنی در حال کار بر این موضوع هستند که آیا سویه جدید می‌تواند بر تاثیر گذاری واکسن‌های موجود تاثیر داشته باشند.

پس از آنکه سویه جدید ویروس کرونا با نام اُمیکرون در آفریقای جنوبی شناسایی شد، بسیاری از کشورها پروازها از آفریقای جنوبی را با محدودیت مواجه کرده و مسافرانی که از این کشور وارد می‌شوند را نیز به قرنطینه می‌برند.

سازمان جهانی بهداشت پیشتر این سویه از ویروس کرونا را نگران کننده توصیف کرده بود.

منبع: الف

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت هنوز مشخص نیست آفریقای جنوبی سویه ا میکرون ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۷۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، قبلا این داروساز انگلیسی- سوئدی مجوز بازاریابی واکسنی به نام Vaxzevria را در اتحادیه اروپا پس داده است. مجوز مذکور تاییدیه ای برای بازاریابی دارو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و این شرکت اعلام کرده بود دلیل پس دادن مجوز نیز اشباع بازار با واکسن های به روز رسانی شده برای مقابله با شاخه های جدید ویروس کرونا است.

درخواست جمع آوری واکسن از اتحادیه اروپا در ۵ مارس سال جاری میلادی ثبت شده و از هفتم ماه می( دیروز) نیز اجرایی شده است. آسترازنکا در بیانیه ای اعلام کرد: از آنجا که نسخه های متعددی از واکسن های کووید۱۹ توسعه یافته اند، در بازار مازاد واکسن وجود دارد.

این شرکت اخیرا اعتراف کرد یکی از واکسن های آن به نام کووید شیلد ممکن است در مواردی نادر به ایجاد لخته خونی و کاهش پلاکت های خون منجر شود.

البته پس از آنکه شکایتی دسته جمعی از این شرکت در انگلیس ثبت شد، آسترازنکا به این عارضه جانبی اعتراف کرد. در شکایت ثبت شده، آمده بود واکسن به مرگ و میر و جراحت هایی منجر می شود و شاکیان خواستار حدود ۱۰۰ میلیون پوند غرامت برای ۵۰ قربانی شده بودند.

کد خبر 6100113 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • سازمان بهداشت جهانی : بیمارستان‌های جنوب نوار غزه فقط برای ۳ روز سوخت دارند
  • رفح را ترک نمی کنیم/ اینجا سوخت فقط برای ۳ روز دیگر وجود دارد
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • ساخت گونه ای جدید و بسیار خطرناک از ویروس ابولا توسط دانشمندان چینی
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته