Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ‌نیروی دریایی ارتش در ماموریت ۵ ماهه دریایی خود تاب‌آوری سازه‌های دریایی ‌را به رخ جهانیان کشید، گفت: ناوشکن‌های جدید‌ با قابلیت‌های "آفندی و پدافندی" به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود. - اخبار استانها -

امیر دریادار دوم ستاد رضا قربانی فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بندرعباس اظهارداشت: تجهیزات دریایی بر خلاف تجهیزات سایر نیروها، خاص، حساس و چند وجهی است و اولین دشمن هر نوع از تجهیزات دریایی و شناورهای سطحی و زیر‌سطحی خود دریا است؛ یعنی تجهیزات دریایی باید به نحوی طراحی شوند که قابلیت ماندگاری و تداوم در رزم را داشته باشند که این اتفاق را در ناوگروه هفتاد و پنج ناوشکن تمام ایرانی سهند که دریانوردی قریب به 5 ماه را انجام داد و در اقیانوس اطلس جنوبی و شمالی ماموریت انجام داد مشاهده کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این ناوگروه مدت زیادی موفق شد در دریاها حضور پیدا کند و عملیات‌های تاکتیکی و تکنیکی خود را انجام دهد بدون اینکه نیاز باشد از بندری کمک‌های لجستیک دریافت کند ضمن اینکه در شرایط نامساعد خاصی که در اقیانوس اطلس جنوبی بود تاب آوری سازه‌های دریایی خود را به رخ جهانیان کشید.

موشک‌های جدید پدافندی تحویل نیروی دریایی ارتش شد/ تعداد زیردریایی‌ها و ناو‌های پشتیبان افزایش می‌یابد|گفتگو با دریادار ایرانی‌ناو "دماوند" به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش الحاق می‌شود/ اسکورت 6 هزار کشتی نفکتش و تجاری ‌شناورهای ایرانی توانایی حضور در هر نقطه‌ای از آب‌های کره خاکی را دارند/ ناوگروه هفتاد‌و‌نهم به دریای سرخ رفت+ فیلم

امیر قربانی بیان کرد: تجهیزات دریایی باید چند وجهی باشند به این معنا که قابلیت پایش، کشف و درگیر شدن با اهداف سطحی، اهداف زیرسطحی و اهداف بالای سطح را داشته باشند.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش بیان کرد: از سال 1376 که با تدابیر مقام معظم رهبری ساخت تجهیزات دریایی در دستور کار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت ما در این حوزه شروع به کار کردیم و بر روی مباحث تاب‌آوری، تداوم در دریا، قابلیت رزم و پایش و شناسایی و درگیری در سه سطح به موفقیت‌هایی دست پیدا کردیم.

وی خاطرنشان کرد: اولین ناوشکن تمام ایرانی جمهوری اسلامی ایران به نام جماران در سال 88 رونمایی شد و الان چندین سال از ماموریت‌های می‌شکند و در آینده‌ ناوشکن‌های جدیدی نیز به نیروی دریایی ملحق خواهد شد که قابلیت‌های آفندی و پدافندی و مقابله با محیط‌های الکترومغناطیس دارند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش تجهیزات دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۸۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی در گچساران برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش به منظور شرکت در اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی به گچساران سفر کرد.
این اجلاسیه دیروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت از ساعت ۹ صبح در سالن آموزش و پرورش گچساران با حضور فرمانده کل ارتش و مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده معظم شهدا و مردم برگزار شد.

مداحی، اجرای نمایش، پخش تیزر و کلیپ و اجرای سرود از برنامه‌های این اجلاسیه بود. در آستانه برگزاری این اجلاسیه نمایشگاهی از دستاوردهای ارتش در گچساران برپا شد. در این نمایشگاه بخشی از ادوات و تجهیزات ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل انواع سلاح های سبک و سنگین، انوع دوربین‌های دید در شب، تجهیزات الکترونیک و انواع موشک در معرض دید عموم قرار گرفت.

خبرنگار:ساناز غضنفری

انتهای خبر/

کد خبر: 1228387 برچسب‌ها ارتش جمهوری اسلامی ایران

دیگر خبرها

  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی در گچساران برگزار شد
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • اعطای بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش
  • بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد