Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@20:28:46 GMT

لیزر در صنایع مختلف چه کاربردی دارد؟

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۸۱۹۳

رئیس دانشکده فنی شهیدشمسی پور درباره کاربرد لیزر در صنایع مختلف توضیح داد. ناطقان: اردشیر عبدی رئیس دانشکده فنی شهید شمسی پور دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره کاربرد لیزر در صنایع مختلف گفت: اهمیت لیزر در صنعت و خدمات کاربرد‌های زیادی دارد و جامعه به آن نیازمند است.

او افزود: موادی مانند چوب، چرم، پارچه و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برای برش و ایجاد نقش و نگار می‌توانند از لیزر استفاده کنند که در حوزه خدمات و تولید کاربرد‌های گسترده‌ای دارد.

عبدی تصریح کرد: دانشکده شهید شمسی پور در گروه‌های آموزشی برق، الکترونیک، کامپیوتر، حسابداری و مدیریت در تربیت تکنسین‌های فنی و کارآمد ایفای نقش می‌کند و یکی از رشته‌های زیرگروه برق رشته تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی است که از اینرو برگزاری رویداد ایده شو می‌تواندپل ارتباطی با دانشجویان این رشته و همچنین گروه الکترونیک و کامپیوتر با فناوری لیزر و فوتونیک را ایجاد کند.

رئیس دانشکده فنی شهید شمسی پور درباره مسئله محور شدن پایان نامه‌های دانشگاهی گفت: ایده‌ها و پایان نامه‌های کارشناسی دانشجویان این دانشکده تماما محصول محور بوده و نمونه‌های برتر برای استقرار در مرکز رشد دانشکده هدایت می‌شوند تا امکان نمونه سازی صنعتی و تعامل با حامیان را برای تولید انبوه داشته باشند.

او گفت: از اهداف این رویداد می‌توان به مواردی نظیر: گسترش فرهنگ خلاقیت، ایده پروری، نوآوری و کارآفرینی در بین دانشجویان دانشگاه‌ها و تشکیل زیست‌بوم نوآوری، افزایش مشارکت کارگروهی و داوطلبانۀ دانشجویان در فعالیت‌های مرتبط با نوآوری و کارآفرینی، ایجاد بستر مناسب برای ارتباط و همکاری گسترده و مستمر با مرکز نوآوری لیزر ایران، توسعه کسب و کار و کارآفرینی مبتنی بر دانش و فناوری و ... اشاره کرد.

عبدی در پایان اضافه کرد: نخستین رویداد ایده شو با محوریت لیزر و فوتونیک به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید شمسی پور و با همکاری مرکز نوآوری لیزر ایران ۲۹ آبان لغایت ۱۲ آذرماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: لیزر ، صنایع مختلف ، کاربرد

منبع: ناطقان

کلیدواژه: لیزر صنایع مختلف کاربرد شهید شمسی پور دانشکده فنی صنایع مختلف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۸۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا دهقانی‌اشکذری،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در جلسه مشترک با مدیرکل و مسئولان امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری این دانشگاه را خانواده ۲۲ هزار نفری با بیش از ۱۶ هزار دانشجو، ۴ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز و نزدیک به هزار استاد و معلم و ۸۰۰ کارمند برشمرد و اظهار کرد: امروز دانشگاه آزاد از ابتدای مرحله مهدکودک تا دکتری را در خود دارد و بزرگ‌ترین عرصه یادگیری و تربیت در استان و بزرگ‌ترین حوزه جغرافیایی را ازلحاظ آموزش داراست.

وی افزود:‌ دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد از معدود دانشگاهی بوده که مدارس دانش‌آموزی، دانشجویان پرستاری، پیراپزشکی و پزشکی و رشته‌های فنی مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی را دارد و با سه وزارتخانه آموزش و پرورش، درمان، بهداشت و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری در ارتباط است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، تعداد دانشجویان غیر ایرانی شاغل به تحصیل در کشور را ۶۰ هزار نفر از ۲۰ کشور دانست و عنوان کرد: در استان یزد ۲۰۰ نفر فقط از دو کشور افغانستان و عراق مشغول به تحصیل هستند.

دهقانی‌اشکذری از برگزاری جلسه با مسئولان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی درباره پرداخت شهریه خبر داد و اضافه کرد: دغدغه مسئولان دانشگاه مشکلات دانشجویان غیر ایرانی در پرداخت شهریه ارزی است که در این زمینه با جلسات مستمری که داشتیم امیدواریم بتوانیم با ارائه راهکار، رفع کننده دغدغه آنها باشیم.

وی بیان کرد: تشکیل شورایی متشکل از دانشجویان خارجی دانشگاه‌های دولتی، آزاد و علوم پزشکی در زمینه حل مشکلات اتباع، کارساز بوده و تشکیل شورای مرکزی، اتصال‌دهنده نمایندگان دانشگاه‌ها در استان است که خودشان قادرند بسیاری از مشکلات را رفع کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با اشاره به امکانات این دانشگاه در برگزاری استارت‌آپ‌ها و کرسی‌های نظریه‌پردازی ادامه داد: مرکز رشد و سرای نوآوری پوشاک از محل‌هایی است که ظرفیت  جذب دانشجویان خلاق خارجی را دارد.

نگاه دولت سیزدهم به مهاجرین از نوع فرصت محور است

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری نگاه دولت سیزدهم به مهاجرین را تغییر دیدگاه از تحلیل محور به فرصت محور دانست و گفت: سازمان ملی مهاجرت کشور در شرایط کنونی به دنبال فرصت‌هاست در عین حال که نباید از تهدید‌ها غفلت کرد.انتظار می‌رود با برپایی نمایشگاه و معرفی تیپ فاطمیون در دفاع از حرم حضرت زینب(س) از این فرصت‌ها برای تغییر نگاه به اتباع کشور افغانستان استفاده شود.اتباع، تشکیل‌دهنده ۱۵ درصد جمعیت استان یزد و سومین استان ازلحاظ تناسب جمعیتی است و ۲۲ هزار دانش‌آموز و ۹۰۰ دانشجوی خارجی را در خود دارد.

علی محسنی‌راد یکی از مشکلات اتباع را آسیب‌های اجتماعی برشمرد و مطرح کرد: در دانشگاه به دنبال طرح‌های علمی هستیم که موضوع آن در شورای تأمین مطرح شده و متد علمی برای ساماندهی اتباع مدنظر است.

وی از دیگر موارد کارکرد دانشگاه را در رسانه و تولید محتوا دانست و بیان کرد: افغان هراسی برای ایرانیان و ایران هراسی برای اتباع، جو غالب کشور بوده و جامعه متأثر از این فضاست که در صورت عدم تولید محتوای مناسب، تلاش‌ها برای رفع مشکلات آنان است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری، خدمات این سازمان را کمک‌های نقدی بلاعوض و معیشتی برشمرد و عنوان کرد: استفاده حداکثری از امکانات محدود است.

سیدعلی آقا میرجلیلی معاون آموزشی و مهارتی نیز از برگزاری جلسات متعدد با دانشجویان خارجی و رئیس اداره پذیرش و ثبت‌نام و امور بین‌الملل از آمادگی برای بازدید دانش‌آموزان اتباع از دانشگاه آزاد اسلامی یزد به‌منظور آشنایی با امکانات دانشگاه تحت عنوان در‌های باز خبر دادد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را دارد
  • کاربرد ها و راهنمای خرید لوله استیل مانیسمان
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را در کشور دارد
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • اجتماع یکصد هزار نفری فناوران کشور در بزرگترین رویداد نوآوری کشور
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان