Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،تصاویری که در این بخش میبینید شمارا دچار سر درد و چشم درد می‌کنند چرا که خطا‌های دید دیوانه کننده‌ای در آن‌ها حس می‌شود.

وقتی بعضی از تصاویر را که خطای دید دارند را میبینیم اطلاعاتی که بوسیله چشم جمع آوری شده و توسط مغز پردازش می‌گردد منجر به درک تصویری می‌شود که با واقعیت آن تصویر تطابق ندارد و اصولا همیشه بحث چالش برانگیزی را به دنبال دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا تا بحال از خود پرسیده اید که چرا بعضی شکل‌های ثابت به نظر در حال حرکت می‌آیند؟ گاهی یک عکس ساده می‌تواند باعث شود ذهنمان به خطا بیفتد.

توهمات بصری می‌توانند ذهن را به بازی بگیرند و گول بزنند. کافی است به اولین عکسی که در ادامه برایتان گذاشتیم نگاه کنید تا دقیقا منظور را متوجه شوید. چطور ممکن است این تصویر ثابت باشد؟ اما هست باور کنید که ثابت است.

۱- لوله‌های متحرک

رانش‌های پیرامونی باعث می‌شود این توهم به ذهن بیاید که تصویر متحرک است. همینطور که در حال خواندن این کلمات هستید می‌توانید متوجه شوید که چگونه عکس بالا در حال حرکت است.

۲- به پایین نگاه نکن

پاپوش‌های راحتی آبی رنگ خود را به پا کنید تا توهم عمیق بودن کف این اتاق حفظ شود. فقط ممکن است وقتی در این اتاق راه می‌روید حس کنید در حال از هوش رفتنید.

۳- برنج‌های غلتان

قسمت‌های تاریک و روشن اطراف دانه‌هایی که در تصویر می‌بینید باعث می‌شود در ذهن این توهم ایجاد شود که تصویر در حال حرکت است با اینکه عکس بالا کاملا ثابت است.

۴- پایین یا خارج؟

اریک جانسون با استفاده از صد‌ها عکس و نرم افزار‌های دیجیتالی یک تصویر ساخته. زیر و روی این عکس واقعا کجاست؟

۵- دیوار کافه

خط‌های موازی کج شده اند؟ جعبه‌های سیاه درکمان را تغییر می‌دهند و باعث می‌شوند فکر کنیم خطوط در این تصویر کج شده اند.

۶- هرینگ

خطای دید هرینگ نامش را از سازنده اش یعنی اوالد هرینگ گرفته که این تصویر را در سال ۱۸۶۱ ساخت. او نشان داد خطوط موازی با پس زمینه‌ای که در آن خطوط به طرف خارج رفته اند خمیده نشان می‌دهد.

۷- مارپیچ

مارپیچ رنگین کمانی، برای شما هم حرکت می‌کند؟ باعث می‌شود حس خوبی پیدا کنید؟ یا حتی حالت تهوع؟

۸- قفسه‌ها

خطای دید شناختی بصری که در نتیجه استنباط ناخود آگاه خود بر اساس فرضیات و انتظارات پیش می‌آید. هرمان هلمهولتز درباره این خطای دید می‌گوید حتی وقتی حقه اش را بدانی نیز باز هم به اشتباه خواهی افتاد. چند قفسه در تصویر بالا می‌بینید؟

۹- حرکت تخم مرغی

رنگ‌های روشن و تاریک اطراف شکل‌های بیضی باعث خطای دید می‌شود.

۱۰- سازه غیر ممکن

کدام مسیر به سمت بالا می‌رود؟ کدام مسیر به طرف پایین می‌رود؟ اشر کسی است که مجموعه‌ای از این تصاویر خطای دید را با نام سازه‌های غیر ممکن ایجاد کرده است.

۱۱- بالا یا پایین

به طرف بالا می‌آید یا پایین می‌رود؟ این تصویر در اینترنت حدس و گمان‌های بسیاری را به وجود آورد، اما اگر دوست دارید بدانید جواب چیست باید بگویم این گربه در حال پایین آمدن است و این را از پنجه چپ گربه می‌توانید متوجه شوید.

۱۲- توهم ماه

تا به حال متوجه شده اید ماه وقتی به افق نزدیک می‌شود چقدر بزرگ و غول آسا می‌شود؟ این فقط یک توهم است، دانشمندان می‌گویند فقط به نظر بزرگتر می‌آید!

۱۳- تبدیل ۲ بعدی به ۳ بعدی

تصاویر آنامورفیک. در این نوع تصویر با استفاده از نور، سایه‌ها و پرسپکتیو چشم‌ها را گول می‌زنند. ۲ بعدی تبدیل به ۳ بعدی می‌شود و تصویر بی جان تبدیل به تصویری ملموس می‌شود.

۱۴- آماده، در جای خود، نقاشی کن

این تصویر کاملا مسطح است، اما از زاویه‌ای که ما آن را می‌بینیم گویا واقعا نشسته. برای چنین خطا‌های دیدی تصویر باید بسیار بزرگ باشد.

۱۵- کوسه‌ها

ّ

یکی از حقه‌های تصاویر آنامورفیک کشیدن پشت پرده است. برگه‌ها و آنچه رویشان نوشته در واقع جزئی از خطای دید کوسه‌ها هستند. این برگه‌ها باعث می‌شوند که فکر کنیم کوسه‌ها واقعا روی آن‌ها در حال شنا کردن هستند.

۱۶- شبکه هرمان

شبکه هرمان متکی بر یک فرآیند در ذهنمان است به نام مهار جانبی که به معین کردن لبه‌های یک شیء کمک می‌کند. توهم دیدن نقاط تیره در تصویر فقط خطای دید شما است.

منبع:برنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خطای دید تصاویر خطای دید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۸۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاربرد انواع سنگ های مختلف

نواع سنگ‌ها بسیار گسترده هستند و هر یک ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. در ادامه با انواع سنگ ها و کاربردشان بیشتر آشنا میشویم. یکی از کاربرد های سنگ ها استفاده در نمای ساختمان هاست که میتوان به سنگ چینی در نما اشاره کرد.

انواع سنگ‌ها بسیار گسترده هستند و هر یک ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. در ادامه با انواع سنگ ها و کاربردشان بیشتر آشنا میشویم. یکی از کاربرد های سنگ ها استفاده در نمای ساختمان هاست که میتوان به سنگ چینی در نما اشاره کرد. این نوع سنگ معمولاً به صورت تکه‌های بزرگی برش خورده و بر روی نماهای ساختمانی نصب می‌شود. سنگ چینی نما به دلیل زیبایی، مقاومت و استحکام یکی از محبوب‌ ترین نوع سنگ برای نمای ساختمانی است.

سنگ چینی الیگودرز

سنگ چینی

یک نوع سنگ رسوبی وجود دارد به نام سنگ چینی که از مواد معدنی مختلفی مانند کلسیت، دولومیت، سیلیس، و گوگرد تشکیل شده است. این سنگ به دلیل ویژگی‌های خاص خود، از جمله مقاومت در برابر سایش، جذب آب کم، و مقاومت در برابر تغییرات دما، کاربرد های مختلفی دارد.به طور کلی سنگ های چینی متفاوت هستند و به چند دسته تقسیم میشوند.

از جمله شناخته شده ترین سنگ ها می توان سنگ چینی الیگودرز را نام برد. دارای طرح و الگوهای زیبا و خاصی است که زیبایی خاصی به ساختمان‌ها میدهد و همچنین از آن برای دیوارها و سازه های ساختمانی و سنگ پله الیگودرز از آن استفاده میشود.سنگ چینی یکی از سنگ‌های معدنی است که به دلیل ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی‌اش، در صنایع مختلف به کار می‌رود.

سنگ گرانیت

گرانیت یک سنگ متامورفیک است که از ترکیب مواد معدنی مانند کوارتز، فلدسپات، و میکا تشکیل شده است. همچنین به دلیل سختی، مقاومت و ظاهر زیبایش معمولاً برای مصارف ساختمانی استفاده می‌شود..

گرانیت به عنوان سنگ ساختمانی بسیار محبوب است. از آن برای ساخت کانترتاپ‌ها، سطوح کابینت، کفپوش‌ها، پله‌ها، دیوارهای خارجی و داخلی و حتی در صنعت زیورآلات از آن استفاده می‌شود..

سنگ چینی

سنگ مرمر

مرمر یک سنگ زینتی و لوکس است که از تجمع کربنات کلسیم در شرایط فشار و دمای بالا در زمین ایجاد می‌شود. این سنگ به دلیل زیبایی، الگوی منحصر به فرد، و درخشندگی‌اش معمولاً در ساختمان‌های مذهبی و انواع زینت‌سازی‌ها استفاده می‌شود.

سنگ مرمر به عنوان یک سنگ زینتی بسیار ارزشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آن برای ساخت کفپوش‌ها، دیوارهای مزین، آثار هنری، مجسمه‌ها، و حتی در ساختمان‌های مذهبی استفاده می‌شود.

رنگ سنگ ساختمانی

رنگ هر سنگ نشان از جنس و درجه بندی آن است. به این معنا که سنگ مرمریت، گرانیت، تراورتن، چینی و مرمر هر یک با توجه به جنس و ماهیتشان دارای رنگ و بافت متفاوتی با دیگری هستند. سنگ طبیعی یا سنگ های ساختمانی دارای رنگ بندی بسیار متنوعی هست.سنگ ها براسا رنگ به دو دسته کلی رنگ روشن و رنگ تیره دسته بندی می شوند. به طور مثال سنگ چینی سفید جز دسته رنگ های روشن محسوب می شود و دارای کاربرد های مختلفی است که از آن در صنعت ساختمانی وهمچنین دردکوراسیون های داخلی وخارجی از آن استفاده می­گردد.

سنگ چینی سفید

سنگ آهک

آهک یک سنگ رسوبی است که از تجمع کربنات کلسیم در شرایطی که کربن دی‌اکسید موجود باشد، تشکیل می‌شود. این سنگ به دلیل قابلیت‌های ساختمانی و شیمیایی‌اش در صنایع مختلف استفاده می‌شود.

سنگ آهک برای تولید فولاد،سیمان،گچ،کاشی،سرامیک و همچنین از آن برای ساخت بلوک های ساختمانی و دیوار ها از آن استفاده میشود.

سنگ شیست

شیست یک سنگ رسوبی است که از تجمع مواد رسوبی و فشار و گرمای زمین در مدت زمان طولانی شکل میگیرد. این سنگ به دلیل زیبایی معمولا در معماری سنتی به کار میرود.

این سنگ به عنوان پوشش برای دیوارها، سنگفرش‌ها، کفپوش‌ها و همچنین در برخی موارد مانند ساختمان‌های سنتی و معماری سنتی از آن استفاده می‌شود.

سنگ آهن

سنگ‌آهن یک سنگ رسوبی است که از تجمع اکسیدهای آهن در زمین به‌وسیله فرآیند طبیعی یا انسانی تشکیل شده است. این سنگ به دلیل دارا بودن آهن معدنی، برای تولید فولاد بسیار مهم است.

این نوع سنگ برای تولید فلزات آهن و فولاد و همچنین در برخی موارد به عنوان دکوراسیون از آن استفاده می‌شود.

سنگ چین الیگودرز

سنگ آندزیت

جنس سنگ های آندزیت آتشقشانی است که از پخته شدن مذابه‌ های مخلوط سیلیسی و آلومینیمی در دمای بالا کره زمین به وجود می‌آید. سنگ آندزیت دارای استحکام بالایی است و از آن در ساخت وسازهایی که نیاز به مقاومت بالا دارند مناسب است.

سنگ آندزیت به دلیل مقاومت و سختی بالا، برای ساخت کانترتاپ‌ها، سطوح کابینت، کفپوش‌ها، پله‌ها و دیوارها از آن استفاده می‌شود وهمچنین به دلیل مقاومت در برابر سایش، سنگ آندزیت برای ساخت کفپوش‌ها در مکان‌های با تردد بالا مناسب بسیار است.

سنگ دیوریت

دیوریت، یک سنگ پلوتونیک است که در عمق زمین شکل گرفته است و از دسته سنگ‌های آتشفشانی به شمار می‌رود. این سنگ از گرانیت متمایز می‌شود که در آن مقدار فلدسپات پتاسیمی بیشتر از فلدسپات پلاژیوکلاز است. به همین دلیل، دیوریت دارای رنگ تیره‌تری نسبت به گرانیت است. از این سنگ معمولا در ساختمان ها و ستون های زینتی مورد استفاده قرار میگیرد.

نام نویسنده: برچسب ها: رپورتاژ ، آگهی ، سنگ آهن لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9d

دیگر خبرها

  • واکنش مائوریسیو پوچتینو به مردود شدن گل چلسی مقابل استون ویلا + عکس
  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • کاربرد های پمپ آب
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • هندزفری itel T11 Pro چه مشخصاتی دارد؟
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • (ویدئو)کارشناس داوری جنجالی‌ترین صحنه پرسپولیس - آلومینیوم؛ اورنوف روی گل اول خطا کرد؟
  • آمادگی نیروهای مسلح کشور برای پاسخگویی خطای دشمن
  • حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان