Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اگر چه مسئولان آموزش و پرورش از رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس سخن می‌گویند، اما در برخی از مدارس محیط‌های آموزشی مانع از رعایت این شیوه نامه‌ها می‌شود، خطری که تنها راه در امان ماندن از آن آموزش خانواده‌ها به دانش‌آموزان برای رعایت نکات بهداشتی در مقابل کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک هفته از بازگشایی مدارس می‌گذرد؛ سری به مدارس سطح شهر بیرجند زدیم، برخی از آن‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را تا حد امکان رعایت کرده بودند.

والدین دانش آموزان این مدارس نیز از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط معلمان و آموزش‌هایی که به دانش آموزان در خصوص برنداشتن ماسک و استفاده از محلول ضدعفونی‌کننده داده شده بود راضی بودند.

از رفع نشدن کاستی ها تا کمبود تجهیزات  و امکانات آموزشی

اما در برخی مدارس شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نشده بود؛ به عنوان مثال در یکی از مدارس فضای کلاسی متناسب با تعداد دانش آموزان نبود.

صباغ کارشناس بهداشت در این خصوص گفت: پیش از این در یک بازدید به این مدرسه جهت رفع مشکل فاصله گذاری‌ها تذکر داده شده بود، اما هنوز نسبت به رفع نقص اقدام نشده است.

بیشتر بخوانید

فاصله گذاری اجتماعی در مدارس شمال شهر بیرجند رعایت نمی‌شود

معلم‌ها می‌گفتند کلاس‌ها امکانات ندارد و مجبوریم با این شرایط تدریس کنیم.

هرچند سه شیفته شدن دانش‌آموزان کار بسیار سختی است، اما سلامت دانش‌آموزان باید در اولویت قرار بگیرد.

اولویت اصلی کار، حفظ سلامت دانش آموزان است

یکه خانی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دغدغه خانواده‌ها در خصوص سلامت فرزاندانشان در مدارس درست است، اما اطمینان لازم داده می‌شود که اولویت اصلی در همه تصمیمات حفظ سلامت دانش آموزان و همکاران آموزش و پرورش است.

او با اشاره به اینکه هر روز بر نحوه فعالیت حضوری مدارس نظارت می‌شود افزود: مدارس استان برای بازگشایی و آغاز فعالیت حضوریشان باید نکاتی مانند فاصله گذاری اجتماعی، شیوه نامه‌های بهداشتی و همچنین نصب تهویه هوا را رعایت کنند.

یکه خانی با اشاره به اینکه به مدارس فاقد این دو شاخص مجوز فعالیت حضوری داده نمی شود اظهار کرد: در هر مدرسه‌ای برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کمیته سلامت تشکیل شده است و گزارش تخلفات ثبت می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: از ورود دانش آموزان و فرهنگیانی که مشکوک به بیماری کرونا باشند به مدارس جلوگیری می‌شود.

او ادامه داد: اولیاء و مربیانی که از عملکرد مدرسه فرزندانشان ناراضی هستند می‌توانند با شماره ۳۲۴۲۴۷۳۴ تماس بگیرند.

یکه خانی بیان کرد: سرانه مساحت آموزشی به ازای هر دانش آموز ۲.۲۵ متر مربع و فاصله هر دانش آموز با دانش آموز دیگر ۱.۵ متر است.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش آموزان آموزش و پرورش دستورالعمل های بهداشتی شیوه نامه های بهداشتی آموزش و پرورش شیوه نامه ها دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۸۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی

مسئول گروه‌های آموزشی ناحیه یک آموزش وپرورش با بیان اینکه در ابتدا ۱۶۰ مدرسه ابتدایی ناحیه یک، پس از برگزاری آزمون‌های خوشنویسی در کلاس درس، از هر کلاس یک دانش آموز خوشنویس را به اداره آموزش و پرورش ناحیه یک معرفی کردند گفت: بیش از ۶۰۰ اثر خوشنویسی دانش آموزان دختر و پسر معرفی شدند.

امینی با بیان اینکه از بین آثار رسیده ۲۶۰ اثر خوشنویسی دانش آموزان برگزیده شد که بصورت حضوری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۶ به رقابت پرداختند گفت: این جشنواره در بین دانش آموزان پایه سوم تا ششم ناحیه یک برگزار شد.

مسئول گروه‌های آموزشی ناحیه یک آموزش وپرورش  گفت: نتایج نهایی و نفرات برتر این جشنواره قبل از اتمام سال تحصیلی به مدارس اعلام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها