Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هفت ماهه سال جاری ۱۰ هزار و ۲۶۶ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۹.۲ درصد بیشتر شده است. از کل درگذشتگان تصادفات، هشت هزار و ۲۹۰ نفر مرد و یکهزار و ۹۷۶ نفر زن بودند.

به گزارش برنا؛ روند افزایشی تلفات حوادث رانندگی که از ابتدای سال جاری و در پی کاهش محدودیت های سفر و ممنوعیت های تردد ناشی از شیوع کرونا آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد به نحوی که در هفت ماهه امسال این افزایش به 9.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 درصد رسیده است.

در هفت ماهه سال جاری ۱۰ هزار و ۲۶۶ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۹.۲ درصد بیشتر شده است. از کل درگذشتگان تصادفات، هشت هزار و ۲۹۰ نفر مرد و یکهزار و ۹۷۶ نفر زن بودند.

بر اساس این گزارش در هفت ماهه امسال استان های فارس با ۸۲۷، تهران با ۷۰۶ و سیستان و بلوچستان با ۶۶۷ فوتی بیشترین و استان های ایلام با ۸۰، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۴۵ و قم با ۱۴۷ فوتی کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشتند.

مطابق آمارهای موجود بیشترین تعداد قربانیان حوادث رانندگی مربوط به تصادفات برون شهری است. در هفت ماهه امسال نیز شش هزار و ۹۶۶ نفر از متوفیان در مسیرهای برون شهری جان باخته اندکه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۱.۲ درصدی را نشان می دهد.

پس از مسیرهای برون شهری، محورهای درون شهری با دو هزار و ۴۷۷ و جاده های روستایی با ۶۴۴ فوتی بیشترین آمار تلفات را داشته اند؛ ۱۷۹ نفر نیز در سایر مسیرها و در پی وقوع یک تصادف جان خود را از دست داده اند.

مراجعه بیش از ۱۸۸ هزار نفر مصدوم تصادفات

علاوه بر افزایش تعداد جان باختگان حوادث رانندگی در ماه های اخیر، تعداد مصدومان حوادث رانندگی نیز در این مدت رو به افزایش بوده است به طوری که در هفت ماهه امسال ۱۸۸ هزار و ۱۵۱ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳۸ هزار و ۱۲ نفر مرد و ۵۰ هزار و ۱۳۹ نفر زن بودند.

تعداد مصدومان تصادفات در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل (۱۷۲ هزار و ۹۳۹)، ۸.۸ درصد افزایش یافته است.

در این مدت استان تهران با ۲۱ هزار و ۲۴ نفر بیشترین تعداد مصدوم و استان ایلام با یکهزار و ۴۳۸ نفر کمترین تعداد مصدوم را داشتند.

رشد ۷.۶ درصدی مرگ براثر تصادف در مهر ماه

اما در مهر ماه سال جاری که بیشترین تعداد کشته های تصادفات را در مقایسه با دیگر ماه های سال جاری داشته است، یکهزار و ۶۲۵ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷.۶ درصد افزایش یافته است.

از نظر تعداد تلفات روزانه،‌ ۱۲ مهر با شروع بخشی از سفرها به دلیل تعطیلات و پس از آن ۲۲ مهر بیشترین میزان تلفات روزانه را در هفت ماهه امسال به ثبت رسانده اند، به طوری که تعداد قربانیان در این دو روز به ترتیب ۷۳ و۷۰ نفر گزارش شده است.

توصیه به هموطنان

به نظر می رسد در پی کاهش محدودیت های سفر و خارج شدن بسیاری از شهرها از وضعیت قرمز کرونایی، شاهد افزایش تعداد سفرها و متاسفانه به دنبال آن افزایش تعداد تلفات حوادث رانندگی هستیم. آنچنان که مطابق آمارها در مهر ماه امسال بیشترین تعداد کشته های تصادفات ماهانه سال ۱۴۰۰ رقم خورد و حتی عددی بیشتر از کشته های شهریور ماه (یکهزار و ۶۱۷ نفر) را در بر گرفت.

بنابراین با توجه به افزایش تعداد قربانیان و مصدومان تصادفات و با لحاظ لزوم تداوم توجه به تدابیر پیشگیرانه در همه گیری کرونا به هموطنان عزیز توصیه می شود که تا حد امکان از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و در صورت لزوم، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را در سفرها مورد توجه قرار دهند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان کهگیلویه و بویراحمد قم رشد جاده تصادف استان تهران مرگ تصادفات رانندگی تعطیلات رعایت قوانین و مقررات کرونا مرگ ومیر کرونایی مدت مشابه سال قبل هفت ماهه امسال جان خود را از دست بیشترین تعداد حوادث رانندگی افزایش تعداد تعداد مصدوم سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۸۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد، گفت: داده‌ها در رابطه با نقاط حادثه‌خیز جاده‌های کشور دقیق نیست. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیدکمال هادیانفر با اشاره به وجود 3200 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور اظهار کرد:‌ بر اساس صورتجلسه بین پلیس و راهداری887 نقطه حادثه‌خیز پر حادثه است.

وی با یادآوری این‌که اختلافی با پلیس در این زمینه نداریم، اما داده‌ها در رابطه با نقاط حادثه‌خیز دقیق نیست، افزود: از منابع داخلی وزارت راه  وشهرسازی 412 نقطه از اینها رفع شده است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد دولت این بوده که در لایحه بودجه 3000 میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه‌خیز تخصیص یابد که مجلس آنرا تصویب کرده که البته گیر و گورهایی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که 60 درصد از تصادفات رانندگی در 30 کیلومتری ابتدایی یا پایانی شهرها اتفاق می‌افتد، گفت: در برخی جاها حریم شهرهاست و برخی جاها حریم جاده‌هاست که در حال رفع آنها هستیم.

هادیانفر با بیان این‌که با تدابیر استانداران در نوروز 1403 تصادفات رانندگی در 30 کیلومتری ابتدایی یا پایانی شهرها به 56 درصد کاهش یافت، اضافه کرد: از NOGها خواسته‌ایم اگر طرحی برای کاهش تصادفات رانندگی دارند آنرا به وزارت راه و شهرسازی ارائه کنند تا بتوانیم تکلیف قانونی در این زمینه را اجرایی کنیم.

وی درباره وظیفه خودروسازان برای تولید خودروهای باکیفیت، اظهار کرد: در کمیسیون ایمنی راه‌ها این موضوع را پیگیری می‌کنیم، این‌که بگوییم فقط عامل انسانی باعث بروز تصادفات رانندگی است حرف درستی نیست. هفته گذشته جلسه‌ای با وزیر صمت داشتیم و وی از بنده موضوع ارتقای ایمنی در خودروها را مطالبه کرد!

وی ادامه داد: وزیر صنعت گفت چه کار کنیم که ایمنی در خودروها ارتقا یابد. بنده گفتم در دهه 80 چه عواملی باعث کاهش جان‌باختگان ناشی از تصادفات رانندگی شد. یکی از موارد واردات خودروهای ایمن بود و خودروسازان به سمت رقابت با خودروهای وارداتی رفتند.

وی تاکید کرد: واردات خودرو علاوه بر ارتقا ایمنی، باعث رقابت بین خودروسازان می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی جاده های استان سمنان