Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امیر زاغیان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: هدف اصلی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدن مخاطبینی است که فاقد مسکن بوده و مالکیت شخصی ندارند و براین اساس افرادی که متقاضی بهره‌مندی از مزایای این طرح هستند می‌بایست از شرایط لازم برخوردار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه اولین شرط لازم برای تایید متقاضیان، سبز بودن فرم ج است اذعان داشت: متقاضیان می‌بایست از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ از هیچ یک از امکانات نهاد‌های عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

زاغیان با اشاره به اینکه هر هم وطن ما می‌تواند فقط یکبار برای همیشه یکی از این امکانات را استفاده کند گفت: زمانی که واگذاری به شخصی انجام می‌شود فرم ج متقاضی و همسرش قرمز می‌شود لذا سبز بودن فرم ج هر دو آنان اهمیت دارد.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: از دیگر شرایط، متاهل و یا سرپرست خانوار بودن، دارای حداقل ۵ سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر موردتقاضا و فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی بودن است.

وی بیان داشت: استعلام فرم ج، مالکیت خصوصی و تسهیلات دولتی بصورت کاملا سیستمی و با سامانه‌های مربوطه انجام می‌پذیرد.

زاغیان با بیان اینکه برای احراز پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، اجاره‌نامه ملاک عمل قرار نمی‌گیرد عنوان کرد: مدارک مورد نیاز برای احراز سکونت پنج ساله شامل مدارک مربوط به محل تولد متقاضی یا همسر یا فرزندان بالای ۵ سال، سابقه پرداخت بیمه برای متقاضی یا همسر، گواهی اشتغال به کار از دوایر دولتی برای متقاضی یا همسر و گواهی تحصیل فرزندان است؛ که در زمان تکمیل مدارک و مراجعه به دفاتر پیشخوان می‌بایست ارائه شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن و آقایان بالای ۴۵ سال سن نیز می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند گفت: نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور و معلولین جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل بیست (۲۰) سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور نیز می‌توانند در زمره متقاضیان واجد شرایط قرار گیرند.

وی گفت به دلیل وجود شرایط کرونایی و رفاه حال متقاضیان، برای ثبت نام در سامانه https://saman.mrud.ir/ نیازی به مراجعه به دستگاه اجرایی خاصی نیست و این اقدام به صورت اینترنتی قابل انجام است.

زاغیان در خصوص افرادی که در روستا‌ها از تسهیلات دولتی بهره‌مند شدند بیان داشت: در هنگام ثبت نام در سامانه طرح نهضت ملی مسکن هیچ محدودیتی وجود ندارد، اما پس از ثبت نام و در مرحله انجام استعلامات، تمامی موارد به صورت دقیق مشخص می‌شود همچنین مبحث مالکیت بحث شهر و روستا ندارد و ما مالکیت خصوصی را از مراجع مربوطه استعلام می‌کنیم و چه در شهر مورد تقاضای مسکن و چه در شهر‌های مجاور مالکیتی داشته باشند این طرح به آنان تعلق نمی‌گیرد.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: مطابق با آخرین مصوبات کشوری، تسهیلات در نظر گفته شده برای این طرح در شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان ۳۵۰ میلیون تومان، سایر شهر‌ها ۳۰۰میلیون تومان و مسکن روستایی ۲۵۰ میلیون تومان است.

وی در خصوص آورده متقاضان گفت: پس از اینکه متقاضیان احراز شرایط شدند در گام اول حداقل ۴۰ میلیون تومان می‌بایست به صورت علی الحساب پرداخت کنند که اقشار ویژه آورده اولیه‌شان ۲۰ میلیون تومان است.

زاغیان با بیان اینکه بازپرداخت تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی، ۲۰ ساله و با سود ۱۸ درصد است گفت: در این رابطه برای اقشار ویژه کمک‌هایی قرار هست انجام شود که این عدد کاهش پیدا کند همچنین این امکان برای متقاضیان گذاشته شده که در صورتی که بخواهند می‌توانند بصورت پلکانی تسهیلاتشان را پرداخت کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: تصورمان این است که تسهیلات بین ۵۰ تا ۶۰ درصد هزینه ساخت را تامین می‌کند و مابقی با متقاضیان است، در این رابطه سازندگان نیز با حداقل سودآوری این ساختمان‌ها را احداث می‌کنند.

وی با بیان اینکه برآورد ما برای تحویل واحد‌ها ۲ سال است گفت: این مدت زمانی به آورده متقاضیان بستگی دارد.

زاغیان تاکید کرد: متقاضیان اصفهانی در صورت داشتن سوال در خصوص ثبت نام این طرح ابتدا به سایت اداره‌کل مراجعه کرده و در قسمت سوالات متداول پاسخ خود را دریافت کنند.


انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی مسکن ملی میلیون تومان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۸۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مستاجران قمی از مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن

به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، تسهیلات کمک ودیعه مسکن، در نتیجه رشد قابل توجه نرخ اجاره در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، توسط ستاد ملی کرونا تصویب شد.  تسهیلات ودیعه مسکن برای حمایت از مستاجر‌ها است. وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ در تهران ۲۰۰ و برای متقاضیان ساکن مراکز کلان‌شهر‌ها  ۱۵۰ میلیون تومان و برای متقاضیان ساکن سایر شهر‌ها ۱۰۰ میلیون تومان است، همچنین  کسانی که در روستا زندگی می‌کنند، هم می‌توانند وام ودیعه ۴۰ میلیون تومانی دریافت کنند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:

باسلام چرا هیچ بانکی توی شهر قم حاضر نیست وام ودیعه مسکن بده؟ به کجا باید شکایت کنم ؟ بنده بعد از ثبت نام حائز شرایط دریافت وام شدم باهزار بدبختی ضامن هم پیدا کردم ولی متاسفانه به همه بانک‌های مذکور در سایت مراجعه کردم ولی  جواب همشون ( ابلاغ نشده، اعتبار نیست، فعلا دستور دادن وام رو ندادن )  هست .لطفا پیگیری کنید .

دیگر خبرها

  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • کابوس تورم در تعقیب متقاضیان طرح نهضت ملی
  • تجمع اعتراضی متقاضیان نهضت ملی مسکن مقابل استانداری
  • افزایش مدت زمان آورده متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • تخصیص واحدهای نهضت ملی مسکن فرهنگ‌شهر اهواز به متقاضیان
  • اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در سمنان
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند/ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد (+ جزییات)
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند؛ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • گلایه مستاجران قمی از مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن
  • تکمیل ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد/ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع