Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@04:17:28 GMT

پیامدهای جنگ افروزی‌‎های آمریکا برای جهانیان

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۸۷۷۷

پیامدهای جنگ افروزی‌‎های آمریکا برای جهانیان

جنگ افروزی‎های آمریکا در سطح جهان و بودجه نظامی این کشور همواره مورد انتقاد گروه‎های حقوق بشری بوده است.

به گزارش مشرق، در حقیقت، خدایی که آمریکا  به آن اعتقاد دارد، خدایی پنج ضلعی است که دفتر مرکزی آن در شهر آرلینگتون در ایالت ویرجینیا قرار دارد.

به گزارش «ریسپانسیبل استیت کرفت»، خدای واقعی آمریکا خدای خشم است که مشتاق‌ترین پیروانش از جنگ سود زیادی می‌برند و چنین دستاوردهایی را با فضیلت می‌بینند، در حالی که ستیزه جوترین شاگردانش، خدمه‌ای از ژنرال‌های بازنده و مقام‎های شکست خورده واشنگتن، به طور معمول از خشونت‌های مرگبار در سراسر جهان استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدای آمریکا شامل تعداد زیادی نام است اما اگر بخواهیم برای این خدا یک نام داشته باشیم، باید از آن به عنوان «پنتا گاد» یاد کرد.

بیشتر بخوانید: آمریکا افغانستان را به یک «سیاه‌چاله فساد» تبدیل کرده است

بله، پنتاگون خدای واقعی آمریکاست؛ در نظر بگیرید که دولت بایدن ۷۵۳ میلیارد دلار برای هزینه‌های نظامی در سال مالی ۲۰۲۲ درخواست کرده، حتی در حالی که جنگ افغانستان در حال پایان بود.

کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا این بودجه را در ماه سپتامبر به ۷۷۸ میلیارد دلار افزایش داد.

۲۵ میلیارد دلار اضافی برای «دفاع» که با حمایت قوی ۲ حزب در کنگره به راحتی تصویب شد.

کوچکترین شکی وجود ندارد که آمریکا «پنتا گاد» خود و سلاح‌ها و جنگ‌هایی را می‌پرستد که آن را تغذیه می‌کند.

برای ۲ دهه که در آن «جنگ ابدی» به عنوان توصیف مناسبی از وضعیت واقعی اتحادیه آمریکا عمل کرده است، «پنتا گاد» نتوانسته به هیچ یک از وعده‌های خود عمل کند.

عراق و افغانستان که واضح‌ترین موارد از یک سری باتلاق‌ها و شکست‌های فراوان در جنگ علیه باصطلاح تروریسم به حساب می‌آیند.

آن خدای جنگی آمریکا حتی نمی‌تواند یک حسابرسی مالی ساده را برای پاسخگویی به آنچه که با آن سرمایه‌های بی‌پایان سر راه خود انجام می‌دهد، تصویب کند.

شکست پس از شکست و با این حال آن خدای تماماً آمریکایی فقط پیش می‌رود، به ظاهر توقف ناپذیر، خاموش ناپذیر، به ندرت مورد سوال قرار می‌گیرد و هرگز جریمه نمی‌شود.

به نظر می‌رسد که واژه «جنگ‌های پیش ساخته» بهترین واژه‌ای است که می‌تواند نوع جنگ‌های پنتاگون را توصیف کند.

جنگ پیش ساخته، شیوه‌ای است که «پنتاگاد» برای مدت طولانی از آن استفاده کرده است.

در آغاز، جعل دلایل دروغین برای جنگ وجود دارد؛ در ویتنام، این حادثه «خلیج تونکین» بود؛ حملات به کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا که هرگز اتفاق نیفتاد.

در افغانستان، این انتقام حملات ۱۱ سپتامبر علیه مردمی بود که نه این حملات را برنامه ریزی و نه مرتکب شده بودند.

در عراق، این بهانه و توجیه سلاح‌های کشتار جمعی بود که اصلا چنین سلاح‌هایی وجود نداشت.

دلایل واقعی برای خدای جنگ آمریکا اهمیت چندانی ندارد، زیرا همیشه می‌توان موارد حقایق را جعل کرد، پس از آن تعداد کافی طرفدار واقعی جنگ، به ویژه در کنگره، آن‌ها را با حرارت و وفاداری در آغوش خواهند گرفت.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو آمریکا جو بایدن جنگ آمریکا عراق تروریسم نیروی دریایی آمریکا افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۸۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت افغانستان در گفتگو با روزنامه دیلی میل بریتانیا هشدار داد که به دلیل خلا ناشی از خروج آمریکا از افغانستان، احتمال حمله گروه‌های تروریستی از خاک این کشور به آمریکا و اروپا بسیار زیاد است.   به گزارش یورو نیوز؛احمد مسعود گفته همان رقابت خشمگینانه‌ای که در ماجرای ۱۱ سپتامبر مشاهده شد، امروز نیز در میان گروه‌های تروریستی وجود دارد.   رهبر جبهه مقاومت ملی گفت مردم افغانستان احساس ناامیدی می‌‌کنند وغرب را به چشم «منافق» می‌نگرند، زیرا در برابر «حکومتی وحشی» به حال خود رها شده‌اند. احمد مسعود گفت نیروهای خارجی که سال‌ها در مورد ضرورت دموکراسی تبلیغ می‌کردند، مردم را به دست رژیمی سپردند که مانع رفتن دختران به مکتب (مدرسه) شده‌اند.   او با یادآوری این که جبهه مقاومت اکنون تنها نیرویی است که در برابر طالبان مقاومت می‌کند، تصریح کرد که رئیس جمهوری آمریکا باید در سیاست خود درباره افغانستان تجدید نظر کند چون ممکن است این سیاست عواقب بزرگی در پی داشته باشد.   طالبان حضور گروه‌های ترویستی دیگر در افغانستان را انکار کرده و می‌گویند به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند از خاک این کشور علیه دیگر کشورها استفاده کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • پیامدهای استفاده از پلاستیک در مزارع
  • شناسایی و کشف ۲۰۳ تخلف اضافه تناژ در جاده‌های مازندران
  • پول انتخابات و جنگ؛ اهداف واقعی‌تر سفر بلینکن به منطقه‌
  • هشدار یمن درباره پیامدهای آتش‌افروزی آمریکا
  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد
  • حضور ویرانگرِ آمریکا در افغانستان + فیلم
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان