Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان امروز (دوشنبه) در دیدار با نمایندگانی از کشور‌های بالتیک (لیتوانی، لتونی و استونی) گفت: «تایوان و اروپا باید برای دفاع در برابر اقتدارگرایی و اطلاعات نادرست با یکدیگر همکاری کنند.»

تسای در جمع قانونگذاران حوزه بالتیک افزود: «دموکراسی که امروز از آن برخورداریم، به سختی به دست آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این چیزی است که همه ما عمیقاً درک می‌کنیم. اکنون جهان با چالش‌های ناشی از گسترش اقتدارگرایی و تهدید اطلاعات نادرست مواجه است. تایوان مایل است که تجربیات خود در زمینه مبارزه با اطلاعات نادرست را با دوستان اروپایی خود به اشتراک بگذارد. ما باید از ارزش‌های مشترک خود محافظت کنیم تا شیوه زندگی آزاد و دموکراتیک را تضمین کنیم.»

ماتاس مالدیکیس، رهبر گروه دوستی تایوان در پارلمان لیتوانی، در پاسخ به تسای گفت که گروه آن‌ها در تایپه هستند تا همبستگی خود را با این جزیره اعلام کنند.

مالدیکیس اضافه کرد: «سیاست دولت لیتوانی در قبال تایوان، حمایت گسترده از تایپه، حفظ آزادی و نظم بین المللی مبتنی بر قوانین در راستای منافع حیاتی تایوان و لیتوانی است. فرصت‌های زیادی برای همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور وجود دارد.» آمریکا به شدت از این موضع لیتوانی، در جدال با چین حمایت کرده است.لیتوانی از زمانی که اجازه گشایش سفارت تایوان در پایتخت خود را داده است، با فشار‌های مداوم از سوی چین مواجه شده است.

پکن فشار نظامی و دیپلماتیک بر تایپه را برای پذیرش حاکمیت چین و محدود کردن مشارکت بین‌المللی تایپه افزایش داده است، با این حال، رئیس جمهور تایوان می‌گوید در مقابل تهدید‌ها سر فرود نمی‌آورد و از آزادی و دموکراسی خود دفاع خواهد کرد.

گفتنی است، پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و مداخلات کشور‌های دیگر در مسئله تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد می‌داند.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دولت چین تنش چین و آمریکا تنش تایوان و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۹۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی نقاب دموکراسی غرب فرو افتاد + فیلم

امیر رضا شاهانی، رئیس دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی می‌گوید: مردم آمریکا به توخالی بودن دموکراسی‌های غرب پی برده اند و در حال حاضر نقاب دموکراسی آمریکایی ها فرو افتاده است. آمریکا و دنیای غرب، سال‌ها ماسک دموکراسی و حمایت از ملت‌ها را بر چهره زده بودند ولی رفتار امروز آنها در قبال جنگ غزه و اعتراضات دانشجویی، همه این دروغ‌ها را برملا کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • طرز پخت املت غول پیکر توسط آشپز تایپه‌ای (فیلم)
  • دفاع هوایی پاشنه آشیل اتحادیه اروپا
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • گوشی ویوو Y38 5G عرضه شد
  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین
  • اقدام کمیسیون اروپا علیه فیس بوک و اینستاگرام
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی وزارت دفاع (فیلم)
  • وقتی نقاب دموکراسی غرب فرو افتاد + فیلم
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات