Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، در تابستان سال ۱۴۰۰ و پس از تصویب تاسیس رشته موسیقی شناسی (اتنوموزیکولوژی) در مقطع ارشد در دانشگاه گیلان، گروه موسیقی دانشگاه گیلان با همکاری دانشگاه هیلدسهایم در فراخوان ۲۰۲۱ موسسه تبادل آکادمیک آلمان (DAAD) با عنوان (گفتگوی دانشگاهی با جهان اسلام) با ارسال طرحی با عنوان (تاسیس مرکز مطالعات موسیقی شناسی (اتنوموزیکولوژی) در دانشگاه گیلان) شرکت کرد و گروه موسیقی دانشکده هنر و معماری دانشگاه گیلان در راستای تفاهم نامه منعقد شده بین دانشگاه گیلان و دانشگاه هیلدسهایم آلمان در سال ۱۳۹۵ در این فراخوان حضور یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از ارزیابی‌های موسسه DAAD از بین طرح‌های دریافت شده، طرح گروه موسیقی دانشگاه گیلان موفق به جذب حمایت مالی DAAD به مبلغ ۹۰ هزار یورو شد.

برگزاری دوره‌های دانش افزایی برای اساتید، برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانشجویان، تهیه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای تاسیس آرشیو فرهنگ‌های صوتی ایران در دانشگاه گیلان، تجهیز کتابخانه دانشکده هنر و معماری به منابع روز در حوزه موسیقی شناسی و همچنین برگزاری دوره‌های آشنایی با موسیقی ایران برای دانشجویان آلمانی، از مهم‌ترین محور‌های این پروژه است.

موسسه تبادل آکادمیک آلمان (DAAD)، در چارچوب برنامه (گفتگوی دانشگاهی با جهان اسلام)، در سال ۲۰۲۲ میلادی این پروژه را حمایت مالی می‌کند و امکان تمدید پروژه برای سال ۲۰۲۳ نیز وجود دارد.

 

 

 

انتهای پیام/م.‌ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه گیلان موسیقی شناسی دانشگاه گیلان موسیقی شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، دبیر جشنواره موسیقی تاک گفت : این جشنواره با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در موسیقی سنتی و محلی ایران و معرفی هنرمندان بومی در حال برگزاریست.

قدسی افزود: جشنواره تاک در چند بخش شامل اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت)، موسیقی سنتی و محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع با موضوعات مختلف شعر و موسیقی و سازسازی، برپایی دومین دوره نمایشگاه ساز، تور گردشگری شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر همراه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات خواهد بود.

موضوعات کارگاه‌ها شامل پیوند شعر و موسیقی، تاثیر شعر در موسیقی، اصول و مبانی سازسازی، چوب شناسی، فیزیک سوت و رگلاژ ساز، اصول نگهداری از ساز، تحلیل ساختار موسیقی، آسیب‌شناسی موسیقی ایرانی در چند دهه اخیر، اصول و مبانی گروه‌نوازی، ریتم‌شناسی و وزن‌خوانی، ارتباط هنر با صنعت، گردشگری موسیقی، بررسی سبک‌ها و مکتب‌های مختلف آواز و مناسب‌خوانی است.

دیگر خبرها

  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • برگزاری خاکریز امنیت ۸ در گیلان
  • برگزاری «خاکریز امنیت ۸» در گیلان
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو
  • «مهاجرت» توازن توانمندی‌های توسعه‌ای را دگرگون می‌سازد
  • برگزاری دوره آموزشی تربیتی معراج در فرخ شهر
  • دوره آموزشی نقد جریان‌های دین‌گریز ایران برگزار می شود