Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل بیست و نهمین جشنوره تئاتر استان اردبیل با اختصاص بیشترین جوایز به نمایش «دور از دسترس اطفال نگهداری شد» به کارگردانی حسین پورقلی به کار خود پایان داد.

در آئین اختتامیه جشنواره تئاتر استان اردبیل در بخش اصلی و بازیگری زن سیما بشارتی بازیگر نمایش «دور از دسترس اطفال نگهداری شد» در جایگاه اول قرار گرفت و در بازیگری مرد نیز اکبر صادقی بازیگر همین نمایش دیپلم افتخار و جایزه یک میلیون تومانی را نصیب خود کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایش «دور از دسترس اطفال نگهداری شد» در بخش کارگردانی و متن نمایش نیز در جایگاه اول قرار گرفت و به عنوان تئاتر برتر استان به همراه نمایش «سرزمین آسمان» به کارگردانی یوسف دادجو از بیله سوار به جشنواره بین المللی فجر راه یافتند.

در این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هنر نمایش را هنر جامع و پیشران معرفی و اظهار کرد: اگر هنر تئاتر به راه بیفتد سایر هنرها نیز با تلاش هنرمندان در مسیر توسعه قرار می گیرند.

عبدالله بحرالعلومی ضرورت توسعه جشنواره های منطقه ای و شهرستانی تئاتر را یادآور شد و خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون جشنواره تئاتر مغان و خلخال برگزار شده و تا یک ماه آینده جشنواره تئاتر مشگین شهر نیز برگزار خواهد شد.

وی فرآیند برگزاری این جشنواره را در دو ماه گذشته یادآور شد و گفت: با همراهی انجمن نمایش استان و بعد از انتشار فراخوان 25 نمایش به دبیرخانه ارسال شده بود که در مرحله بازبینی 6 نمایش در بخش مسابقه و دو نمایش نیز در بخش اولی ها برگزیده شدند تا از پنجم تا هفتم آذرماه به روی صحنه بروند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: دو کارگاه آموزشی با حضور مدرسان بومی برگزار شد و در این جشنواره شاهد حمایت بخش خصوصی از هنر تئاتر و برگزاری این رویداد بودیم.

در این آئین و قبل از قرائت بیانیه و آرای هیئت داوران از هیئت بازبینی و داوران بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان اردبیل با اهدای لوح سپاس تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تئاتر فرهنگ و ارشاد اسلامی استانی فرهنگی و هنری جشنواره تئاتر استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۹۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۵۹ شیء تاریخی از سوی یک خانواده ملایری به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر اهدا شد و پس از تعیین قدمت در مخزن‌های نگهداری و در موزه‌های استان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

به گفته معصوم علیزاده این آثار تاریخی مربوط به دوره‌های پیش از تاریخ، تاریخی و دوره اسلامی است که پدر مسعود محبی، اهدا کننده این اشیاء، آنها را خریداری و در موزه شخصی نگهداری کرده است.

او همچنین گفت: این اشیاء قدیمی هم اکنون به رایگان در اختیار موزه‌های استان قرار گرفته است و با نام اهدا کننده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد