Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری از موافقت کمیته بدوی دادگاه استیناف طرابلس با درخواست توقف روند نامزدی نخست‌وزیر این کشور در انتخابات ریاست جمهوری آتی لیبی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، کمیته بدوی دادگاه استیناف طرابلس درخواست تجدیدنظر در نامزدی عبد الحمید الدبیبه، نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی را پذیرفت و دستور لغو نامزدی او را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوبکر وامر، عضو کمیسیون عالی انتخابات لیبی این حکم کمیته بدوی دادگاه استیناف طرابلس را تایید کرد و گفت که این حکم نهایی نیست و الدبیبه می‌تواند درخواست تجدید نظر کند.

دستگاه قضایی لیبی پیشتر دو شکایت علیه نامزدی الدبیبه در انتخابات را دریافت کرده بود. شکایت اول از سوی فتحی باشاغا، وزیر کشور سابق لیبی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور  مطرح شد و شکایت دوم نیز توسط گروهی دیگر از نامزدهای این انتخابات به دستگاه قضایی لیبی ارائه شد.

در همین حال، یک منبع در شهر "سبها" به القدس العربی گفت که جلسه یکشنبه رسیدگی به شکایت سیف الاسلام قذافی، پسر دیکتاتور سابق لیبی در دادگاه سبها علیه رد صلاحیتش برای نامزدی در انتخابات به دلیل تکمیل نشدن اعضای هیئت قضائی به امروز (دوشنبه) موکول شد.

پیشتر نیز افراد مسلح با حمله به ساختمان دادگاه استیناف سبها مانع از برگزاری جلسه تجدید نظر در توقف نامزدی سیف الاسلام قذافی شده بودند.

از سوی دیگر، شورای ریاستی لیبی در بیانیه‌ای از دیدار و گفت‌وگوی محمد المنفی، رئیس این شورا با یان کوبیس، نماینده سازمان ملل در لیبی درباره انتخابات این کشور خبر داد.

طبق این بیانیه، دو طرف درباره آخرین تحولات لیبی و آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور رایزنی کردند.

کوبیس در جریان این دیدار بر حمایت سازمان ملل از برگزاری انتخابات در لیبی در موعد مقرر تاکید کرد و گفت که انتخابات لیبیایی‌ها را به مرحله ثبات و صلح می‌رساند.

کمیسیون عالی انتخابات لیبی سه شنبه گذشته ضمن اعلام پایان مهلت ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور گزارش داد: تعداد کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری لیبی که از ابتدای مهلت ثبت نام تاکنون درخواست خود را رسما ارائه کردند و مدارک و درخواست آنها تایید شده، به ۹۸ تن رسید.

از مهمترین چهره‌هایی که درخواست خود را برای کاندیداتوری در این انتخابات ارائه کردند، خلیفه حفتر، سیف الاسلام قذافی، فتحی باشاغا، عقیله صالح و احمد معیتیق بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات لیبی انتخابات ریاست جمهوری دادگاه استیناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۹۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران

آفتاب‌‌نیوز :

 آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جو بایدن که به چین سفر کرده است، روز جمعه در پکن با شی جین پینگ، رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کرد و گفت که در خصوص چگونگی نقش سازنده چین در «بازدارندگی حکومت ایران» و گروه‌های وابسته به آن در تشدید تنش‌ها در خاورمیانه (غرب آسیا) گفتگو کرده است.

بلینکن تصریح کرد: «من فکر می‌کنم روابطی که چین [با حکومت ایران]دارد می‌تواند در تلاش برای آرام کردن تنش، جلوگیری از تشدید و گسترش آن مثبت باشد و ما توافق کردیم که به طور منظم در باره این موضوع در ارتبط باشیم و مطمئنم که این طور خواهد بود.»

وزیر خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در عین حال، چین را متهم کرد که با تداوم ارسال اقلامی که روسیه می‌تواند از آن‌ها در ساخت تسلیحات استفاده کند، به این کشور در ادامه حملات به اوکراین کمک می‌کند.

او مدعی شد: چین با تامین ریزتراشه‌ها و قطعات مکانیکی که می‌تواند برای اهداف نظامی استفاده شود به روسیه در این جنگ کمک می‌کند.

بلینکن در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا نیز در پایان این سفر گفت که از دیدار خود برای مطرح کردن نگرانی‌های دولت بایدن در مورد حمایت چین از پایگاه صنعتی دفاعی روسیه استفاده و تاکید کرده است که در صورت حمایت، اقدامات بیشتری از سوی واشنگتن مانند گسترش تحریم‌های موجود علیه بیش از ۱۰۰ نهاد و فرد چینی انجام خواهد شد.

آمریکا ادعا می‌کند که حمایت چین، روسیه را قادر می‌سازد تا تولید تانک، مهمات و خودرو‌های زرهی را افزایش دهد و به حمله خود به اوکراین ادامه دهد.

بلینکن افزود: «ما به چین گفتیم که اگر این حمایت متوقف نشود، اقدامات را افزایش خواهیم داد و احتمالا سایر کشور‌ها نیز این کار را خواهند کرد. ما به دنبال این هستیم که آن‌ها این حمایت را متوقف کنند، و اگر این کار را نکردند، ما اقدام خواهیم کرد.»

وزیر خارجه آمریکا از ارائه جدول زمانی برای اقدامات بیشتر خودداری کرد و گفت که همتایان چینی او نقش این کالا‌ها را در جنگ اوکراین بی اثر دانسته اند، اما این کالا‌ها را تجارت با روسیه توصیف کرده و گفته اند که موفقیت مسکو به چین بستگی ندارد.

پکن پیش از این از آمریکا به عنوان «اتهامات بی اساس» درباره «تجارت و مبادلات عادی اقتصادی» بین چین و روسیه انتقاد کرده بود.

چین مدت‌ها اعلام کرده است که در جنگ اوکراین بی طرف است و همچنان خود را به عنوان یک میانجی بالقوه صلح در مناقشه معرفی می‌کند، درحالی که از زمان آغاز جنگ روابط اقتصادی، استراتژیک و دیپلماتیک خود را با روسیه تقویت کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا