صباغزاده: مافیای شبکه نمایش خانگی اجازه ورود به هرکسی را نمیدهد/جشنواره فيلم فجر همواره باید انقلابی باشد
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۹۹۸۰۵
کارگردان فیلم «بی صدا» گفت: جشنواره فیلم فجر از همان ابتدا هم انقلابی بوده است، اصلا دلیل پیدایش این جشنواره فجر انقلاب اسلامی و ثمره همین رویداد بزرگ بوده است.
مهدی صباغ زاده در گفتوگو با میزان، پیرامون حضور خود یا فرزندش کاوه صباغ زاده در چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: متاسفانه امسال هیچ اثری را برای حضور در جشنواره فیلم فجر نداریم و بیشتر درگیر اکران فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبی» هستیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی درباره شرایط اکران فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبی» افزود: به شخصه به هیچ عنوان از شرایط اکران این فیلم راضی نیستم، در ابتدا و بعد از مذاکرات قرار نبود که در زمان اکران این فیلم اثری کمدی اکران شود. منتها دوستان به یکباره تصمیم گرفته و چند فیلم کمدی را اکران کردند. این اتفاق باعث شد نه تنها فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی» بلکه بسیاری از آثار چرخه اکران ضرر کنند.
کارگردان فیلم «بی صدا» در همین رابطه افزود: اگر ما از ابتدا میدانستیم که فیلممان با یک فیلم کمدی بفروش اکران میشود طبیعتا اثر را دیرتر پخش می کردیم اما این اتفاق نیفتاد و به نوعی اکران فیلم از روی ناچاری بود، متاسفانه مخاطبان استقبال خوبی از فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی» نکرده اند زیرا ترجیح میدهند فیلم کمدی ببینند، امیدوارم در ادامه این روند تغییر کند و ما شاهد حضور بیشتر مخاطبان در سالنها اکران کننده فیلممان باشیم.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنیداین تهیه کننده سینما درباره ادغام جشنواره بین المللی و ملی فیلم فجر افزود: به نظر من این بهترین تصمیم بود، زیرا در سالهای گذشته جشنواره بین المللی فیلم فجر دستاورد بزرگی نداشت، تلفیق این دو جشنواره تصمیم درستی بود زیرا در مخارج صرفه جویی درستی شد، به نظر من این اتفاق هدر رفت سرمایه را پایان داد، ما کلا یک جشنواره فیلم فجر داریم و نیازی به جدا سازی بخش بین الملل و ملی نبوده و نیست، زیرا همه فیلمها می توانند به راحتی در یک جشنواره با برنامه ریزی درست حضور داشته باشند. شخصا معتقدم که تلفیق جشنواره جهانی و ملی فیلم فجر مثبت بوده و تاثیر امسال و در سالهای بعد به خوبی نمایان خواهد شد.
وی درباره انقلابی شدن جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر از همان ابتدا هم انقلابی بوده است، اصلا دلیل پیدایش این جشنواره فجر انقلاب اسلامی و ثمره همین رویداد بزرگ بوده است، از نظر من این جشنواره باید همین روند را حتی پررنگ تر در این دوره و ادوار آینده ادامه دهد. شاید برخی انقلابی بودن را با شعارزدگی اشتباه بگیرند اما اینگونه نیست، وقتی جشنواره ای از همان ابتدا به واسطه انقلاب اسلامی بوجود آمده پس پرداختن به موضوعات انقلابی در آن نوعی وظیفه بوده و به هیچ عنوان حمل بر شعارزدگی نیست.
صباغ زاده درباره احتمال حضورش در شبکه نمایش خانگی و تجربه تهیه کنندگی یا کارگردانی در این مدیوم افزود: بدون شک خودم و پسرم دوست داریم که در شبکه نمایش خانگی کار کنیم، منتها مافیای شبکه نمایش خانگی به هیچ وجه اجازه ورود غیرخودی ها را نمیدهد. همان مافیای سینما در سالهای گذشته بسیار پررنگتر راهی شبکه نمایش خانگی شده است.
وی در همین رابطه خاطرنشان کرد: متاسفانه در عرصه هنر و سینما مافیا همواره وجود دارد، این روزها با حضور همین مافیا شاهد حضور تعداد محدودی از افراد در شبکه نمایش خانگی هستیم که آثار را با هم دست به دست می کنند. تا زمانی که این وضعیت وجود داشته باشد نمی توانیم امیدوار به حضور چهره های توانمند در مدیوم نمایش خانگی باشیم. زیرا آنچه انتخابها در شبکه نمایش خانگی را معین می کند مافیا است و نه چیزی دیگر.
انتهای پیام/
برچسب ها: اخبار سینما جشنواره فیلم فجرمنبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: اینجا اخبار سینما جشنواره فیلم فجر رمانتیسم عماد و طوبی شبکه نمایش خانگی جشنواره فیلم فجر صباغ زاده
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۹۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مهران مدیری در سکوت قهوهاش را میخورد؟
مهران مدیری مدتی است با تولید و پخش برنامه «اسکار»، در کنار پیگیری ماجرای اختلافش با صداوسیما بر سر «دورهمی» و اخیرا هم خبر ساخت سریال جدیدش، نگاهها را به خود معطوف کرده است.
به گزارش ایسنا، ماجرای اختلاف نظر میان مهران مدیری و صداوسیما، با امتداد شکایت این سازمان از سازندگان «دورهمی» و جلوگیری از پخش قسمتهای جدید برنامه مدیری، به مرحلهی تازهای نرسیده اما متوقف هم نشده است.
اختلافنظرها میان صداوسیما و مهران مدیری از آن زمان بار دیگر بالا گرفت که عنوان شد، مدیری قصد ساخت برنامهای با نام «اسکار» را برای شبکه نمایش خانگی دارد و در حالی که مجوز تولید این برنامه از سوی خود ساترا داده شده بود، شائبههایی مبنی بر جلوگیری از پخش وجود داشت. با این وجود و در حالی که بحث بر سر «دورهمی» و شکایت صداوسیما از مهران مدیری ادامه داشت، این کارگردان «اسکار» را ساخت که این روزها در شبکه نمایش خانگی هم در حال انتشار است.
به تازگی هم خبرهایی مبنی بر ساخت سریال جدید مهران مدیری با عنوان «پدر قهوه» عنوان شده اما هنوز به تایید رسمی نرسیده است؛ هرچند این کارگردان از آن دسته افرادی است که معمولا ترجیح میدهند پروژههایشان را در بیخبری و در عین حال با توسل به انتشار اخبار غیررسمی پیش ببرند.
در اخباری که منتشر شده، عنوان شده است که «پدر قهوه» را میتوان پروژهی جدید مهران مدیری پس از برنامهی «اسکار» دانست؛ رئالیتیشویی که اتفاقا استقبال چندانی هم از آن نشد و حالا داستان سریال جدید، در فضا و ساختاری کاملا متفاوت، حول موضوع مافیای قهوه در ایران میگذرد.
گویا قرار است ژاله صامتی ـ بازیگر محبوب سریال زیرخاکی ـ بازیگر نقش اول زن این سریال باشد. مهران مدیری نقش رئیس مافیای قهوه را ایفا کند و سام درخشانی هم یکی از نقشهای محوری پدر قهوه را بر عهده بگیرد. همچنین از ترکیبی که برای بازیگران در نظر گرفته شده، میتوان از همین حالا فضای کمدی کار و شباهتش با آثاری چون مرد هزار چهره یا هیولا را متصور شد.
هرچند مدیری حدود ۱۴ سال پیش، سریال «قهوه تلخ» را هم در شبکه نمایش خانگی ساخته بود و حالا نام «پدر قهوه»، این سریال را هم به یاد مخاطبان میاندازد؛ سریالی که در قالب سیدی و دیوی دی منتشر میشد و به عنوان پرفروشترین سریال رسانهٔ خانگی لقب گرفت. با این حال ناتمام ماندن انتشار «قهوه تلخ»، برای همیشه برگی پرسشبرانگیز را در کارنامه این هنرمند و حتی شبکه نمایش خانگی رقم زد.
انتهای پیام