Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جهانی بهداشت و کشورهای مختلف جهان هشدارهایی را درباره سویه اومیکرون کرونا صادر کردند.

خبرگزاری میزان - سویه اومیکرون ویروس کرونا همچنان در حال گسترش در جهان است و موارد جدیدی از ابتلا به آن در هلند، دانمارک و استرالیا یافت شده است.

این در حالی است که حتی کشور‌های بیشتری محدودیت سفر را در جهت تلاش برای جلوگیری از گسترش این سویه، اعمال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «رویترز»، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که هنوز مشخص نیست که آیا اومیکرون، که برای نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، بیشتر از سایر سویه‌های دیگر قابل انتقال است یا اینکه باعث بیماری شدیدتر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت، می‎گوید «داده‌های اولیه نشان می‌دهند که میزان بستری شدن در بیمارستان در آفریقای جنوبی رو به افزایش است، اما این ممکن است به دلیل افزایش تعداد کلی افراد آلوده باشد، نه نتیجه یک ابتلای خاص.»

به گفته مقام‎های این سازمان، «درک میزان شدت اومیکرون، روز‌ها تا چند هفته طول می‌کشد.»

در همین حال انگلیس اعلام کرد که نشست فوری وزرای بهداشت گروه ۷ را روز دوشنبه برای بحث در مورد تحولات تشکیل خواهد داد.

مقام‎های بهداشتی هلند نیز اعلام کردند که ۱۳ مورد ابتلا به این سویه در میان افرادی که در ۲ پرواز روز جمعه از آفریقای جنوبی به آمستردام وارد شدند، یافت شده است.

یبشتر بخوانید: موج جدید کرونا در اروپا؛ کشور‌های اروپایی به قرنطینه می‌روند جولان «اومیکرون» در کشور‌های مختلف جهان

پلیس هلند اعلام کرد زوجی را که پس از مثبت شدن آزمایش کووید-۱۹ از هتلی که در آن در قرنطینه بودند، خارج شدند و قصد فرار از این کشور را داشتند، بازداشت کرده است.

بسیاری از کشور‌ها برای جلوگیری از شیوع این بیماری، ممنوعیت سفر یا محدودیت‌هایی را مربوط به پرواز‌های ورودی از جنوب آفریقا اعمال کرده‎اند.

همچنین بازار‌های مالی سقوط کردند و قیمت نفت کاهش یافته است.

منابع دولتی ژاپن نیز روز دوشنبه، اعلام کردند که این کشور قصد دارد به طور موثر مرز‌ها را به روی ورودی‌های جدید اتباع خارجی، از جمله مسافران تجاری، دانشجویان خارجی و کارآموزان خارجی ببندد، چرا که نگرانی از سویه جدید ویروس کرونا افزایش یافته است.

از روز جمعه بسیاری از کشورها، از جمله آمریکا، برخی کشور‌های اروپایی و برخی از کشور‌های آسیایی نیز سفر‌های هوایی به آفریقای جنوبی را ممنوع کرده‎اند.

یک پزشک در آفریقای جنوبی، می‎گویذ که علائم سویه اومیکرون تاکنون خفیف بوده و در خانه قابل درمان است.


انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث بین الملل کرونا اومیکرون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا اومیکرون آفریقای جنوبی کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۹۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم


به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، بعدازظهر امروز، بعد از نماز جمعه به توقف دادوستد‌های تجاری ترکیه و اسرائیل پرداخت.
وزارت بازرگانی ترکیه، امروز، اعلام کرد که تمام دادوستد‌های بازرگانی خود با اسرائیل را تا زمان صدور مجوز ورود بدون محدودیت کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه متوقف خواهد کرد.
ترکیه همچنین روز چهارشنبه اعلام کرده بود که به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم اسرائیل خواهد پیوست. آفریقای جنوبی پیشتر از رژیم اسرائیل به دلیل کشتار گروهی مردم فلسطین به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرده بود.
رئیس جمهور ترکیه در این باره گفت: «اقدامات اسرائیل در خاک فلسطین قابل قبول نیست.»
 رجب طیب اردوغان اضافه کرد: «نتانیاهو بی‌رحم است و این را در نوع رفتار با کودکان، زنان و سالخوردگان غزه نشان داد.»
 اضافه در عین حال اشاره کرد: «میزان تجارت ترکیه و اسرائیل ۹.۵ میلیارد دلار بود که ما فرض کردیم اصلا وجود ندارد و این پنجره را بستیم.»

دیگر خبرها

  • بهبوددهنده‌های آنزیمی مخصوص صنعت آرد و نان تولید شد
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • (ویدئو) هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • اردوغان: دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم