Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر توسلی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: عمده موضوع این پرونده‌های قضایی نپرداختن اجاره و حق‌وحقوق موقوفات است که بخشی از آن‌ها با توجه به تفاهم‌های انجام‌شده در حال مختومه شدن است.

وی با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۷۰۰ مدرسه موقوفه در استان اصفهان وجود دارد اظهار داشت: بیشترین پرونده‌های موقوفات که در حال حل‌وفصل و مختومه شدن است مربوط به آموزش‌وپرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور ثبتی و حقوقی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه اصفهان افزود: پرونده‌های قضایی موقوفات حوزه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز بر اساس تفاهم‌های مختومه شد.

وی بابیان اینکه تعداد موقوفات در حوزه بهداشت و درمان در قالب خانه‌های بهداشت و درمانگاه زیاد است گفت: درمجموع سه بیمارستان مهم در استان موقوفه است.

حجت‌الاسلام توسلی افزود: به‌تمامی دستگاه‌های دولتی اعلام می‌شود که باب تعامل در اوقاف باز است و آن‌ها می‌توانند مشکلات موقوفه‌های خود را از این طریق حل‌وفصل کنند.

وی همچنین از صدور یک هزار و ۸۰۰ سند برای رقبات استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: این در حالی است که سهمیه در نظر گرفته‌شده برای دریافت سند مالکیت در استان برای سال جاری ۲ هزار فقره بوده است.
معاون امور ثبتی و حقوقی اداره‌کل کل اوقاف و امور خیریه اصفهان یادآور شد: بر این اساس حدود ۸۰ درصد از برنامه صدور سند برای موقوفات در استان اصفهان محقق شده است.
وی با تأکید بر اینکه در پنج مورد اسناد مهمی را برای موقوفات استان اصفهان دریافت کرده‌ایم، افزود: مهم‌ترین آن‌ها سند قلعه زینبیه است که این موقوفه دارای بیش از ۵۵۶ هکتار مساحت است که نیت آن نیز کمک به آستان مقدس حضرت زینب (س) اصفهان به ثبت رسیده است.
حجت‌الاسلام توسلی ادامه داد: کاربری فعلی موقوفه قلعه زینبیه کشاورزی، باغی و مسکونی است.
وی با اشاره به اینکه در ۲۰ روز آینده تمامی موقوفات استان سنددار خواهند شد گفت: برای این منظور نهادهای مختلف و به‌ویژه سازمان ثبت‌اسناد در این زمینه همراهی خوبی با اوقاف داشته است.
معاون امور ثبتی و حقوقی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه اصفهان بابیان اینکه ۷۶ درصد از موقوفات سنددار شده در سال جاری منفعتی و ۲۴ درصد انتفاعی بوده است،‌ابراز داشت: با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری درست می‌توان بهره‌برداری مناسبی از موقوفات داشت.
وی در خصوص آخرین وضعیت صدور سند برای مسجد جامع اصفهان گفت: همه مراحل صدور سند برای مسجد جامع و ۵۹ رقبه آن انجام‌شده است و در سه روز آینده نیز این امر محقق خواهد شد.
حجت‌الاسلام توسلی در خصوص آخرین وضعیت تبدیل به احسن موقوفه حَصِه نیز گفت: در این زمینه پیشنهادها اوقاف به‌تمامی دستگاه‌ها ارائه و جلسه‌ای با فرماندار اصفهان برگزار شد و انتظار می‌رود که دستگاه‌های اجرایی هر چه زودتر اقدامات لازم را در این راستا را انجام دهند.
به گزارش ایرنا، در استان اصفهان ۷۱۸ باب امامزاده و ۱۵ هزار و ۲۰۰ موقوفه وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۳۱۶ مسجد، ۹۸۰ حسینیه، حدود ۱۵۰ حوزه علمیه و مابقی موقوفات منفعتی است که این موقوفات حدود ۴۵ هزار رقبه را شامل می شود.

برچسب‌ها معاونت بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اصفهان قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان قوه قضاییه اصفهان قوه قضاییه استان اصفهان حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۹۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی شعبانی در مراسم معارفه رییس‌ کل جدید دادگستری استان قزوین که صبح امروز در سالن اجتماعات مرکز آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام(ره) قزوین برگزار شد، گفت: از زمانی که بار امانت این مسئولیت را به دوش گرفتیم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و انتظامی توانستیم برخی از مشکلات استان را حل کنیم.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در دستگاه قضایی استان با همراهی معاونین و کارکنان صورت گرفته است گفت: داشتن برنامه و ساختار کارآمد با روحیه جهادی دو موضوع مهمی است که می‌توان برای حل مشکلات از آن بهره برد.

رئیس کل سابق دادگستری استان قزوین با بیان اینکه برخی از مشکلات موجود در استان قزوین به فعل و یا ترک فعل مدیران بازمی‌گردد، افزود: یکی از موضوعات چالشی در استان قزوین که دستگاه قضایی ورود پیدا کرد شرکت‌های خودرویی بود که در این بحث، ریسک ها را پذیرفتیم و با کمک شورای تامین این موضوع رو پیگیری و ساماندهی کردیم.

شعبانی اضافه کرد: در برخی موضوعات جلوتر از سیاست های قوه حرکت کردیم و در حوزه عفاف و حجاب جز استان‌های پیشرو و برتر در کشور بودیم.

گفتنی است در پایان این مراسم و با اهدا حکمی از سوی ریاست محترم قوه قضاییه حجت الاسلام علی مصطفوی نیا به عنوان رییس کل جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد و از خدمات و تلاش های علی شعبانی رییس کل پیشین دادگستری این استان تجلیل به عمل آمد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900680

دیگر خبرها

  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان