Web Analytics Made Easy - Statcounter

«امیر لاهوتیان» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای عملیات لایروبی و بهسازی ۱۵۰ رشته قنات در استان همدان با سه میلیارد تومان تسهیلات و ۲۴ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض تا پایان سال جاری پیش بینی شده است.

به گفته وی، این طرح با مشارکت بنیاد برکت و استفاده از تسهیلات بخش خشکسالی و اعتبارات بلاعوض خشکسالی اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: علاوه بر این حدود سه میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی نیز برای لابروبی و بهسازی قنوات استان همدان اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه همچنین جذب ۱۸ میلیارد تومان اعتبار هم از محل ردیف‌های ملی نیز برای بهسازی و لایروبی قنوات ثبت شده استان همدان در حال پیگیری است، گفت: مجموع این اعتبارات بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان می شود که تاکنون حدود ۲۲.۵ میلیارد تومان آن اختصاص داده شده است.

لاهوتیان افزود: در ۱۰ سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ تا ۳۰۰ رشته قنات در استان همدان احیا و مرمت شده‌ که اگر اعتبار موردنیاز برای این مجموعه تامین شود؛ روند لایروبی و بهسازی قنوات برای پیشگیری از تخریب و نابودی آنها تسریع می یابد.

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی در سال گذشته و افت منابع آب زیرزمینی، تسریع بازسازی و نوسازی قنوات موجب پایداری منابع آبی در مناطق روستایی می شود.

برچسب‌ها سازمان جهادکشاورزی استان همدان قنوات شهر همدان کشاورزی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان جهادکشاورزی استان همدان قنوات شهر همدان سازمان جهادکشاورزی استان همدان قنوات شهر همدان کشاورزی اراضی کشاورزی میلیارد تومان استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۹۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است

مهدی اله پور مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: بر این اساس، هوای مناطق سرافرازان، سمرقند، امامیه، الهیه، خیام جنوبی، ویلا، نخریسی و طرق مشهد پاک است.

وی اضافه کرد: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۵۵ نشانگر هوای سالم است و شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۷۴ از شرایط سالم هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هم اکنون کیفیت هوای ۱۵ منطقه دیگر دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط پاک تنفسی است.

اله پور افزود: به شهروندان توصیه می‌شود در روز‌های دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

وی ادامه داد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمد‌های غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • حذف معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال از برنامه هفتم
  • احیا و مرمت قنات مدوئیه
  • نظارت میدانی بر اجرای عملیات حفاظتی قنوات شهرستان یزد
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • هیئت وزنه‌برداری استان همدان ۱۷ نشان به دست آورد
  • حذف معافیت مشمولان ۳۵ ساله و دارای دو فرزند
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است
  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع