Web Analytics Made Easy - Statcounter

معین‌الدین سعیدی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ، در رابطه با اعتراضات اخیر کشاورزان اصفهانی به مساله کمبود آب و وقایع روزهای اخیر، گفت: من از ابتدای شروع کارم در مجلس شورای اسلامی نسبت به وقوع اتفاقاتی نظر این هشدار داده بودم و مشخصا عرض کرده بودم که با این شرایطی که اکنون کشور در حال تجربه آن است، از جمله شرایط خشکسالی و کاهش بارش‌ها؛ ما پیش‌بینی می‌کنیم اگر حکمرانی آب ما دچار یک تحول بنیادین نشود، بحث بحران آب می‌تواند منجر به فجایع امنیتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: واقعیت امر این است که در این موضوع تردیدی نیست که حکمرانی آب ما اشکالات جدی داشته است، فلات مرکزی ایران دارای اقلیم خشک و نیمه خشکی است و طبیعتا باید ساز و کار مدیریتی ما هم براساس این شرایط باشد.

نماینده چابهار همچنین بیان کرد: این باعث اعتراض کشاورزان شده است و من فکر می‌کنم که باید این حق را به کشاورزان داد که در یک چارچوب قانونی بیایند و اعتراضات خود را عنوان کنند؛ اما اگر قرار باشد که موازین قانونی رعایت نشود، سوءاستفاده افرادی را خواهیم داشت که اصل موضوع اعتراض را به حاشیه خواهند برد.

وی افزود: از عزیزان ما و کسانی که دچار مشکل هستند، این خواهش را داریم که حتما در اعتراض خود سعی کنند مجوزهای قانونی اخذ شود.

عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به اینکه آزادی اعتراض حق مردم است، گفت: نظام ما و انقلاب ما یکی از مشخصه‌هایش آزادی است و آزادی اعتراض در چارچوب قانون جزو حقوق حقه مردم می‌شمارد.

سعیدی در پایان به نقش پررنگ و پراهمیت روحانیت در این موارد اشاره کرد و خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم اینجا رسالت روحانیون خیلی برجسته است، روحانیت شیعه همواره یک نقش پررنگ در این زمینه ایفا کرده و ملجاء مظلومان بوده است. این انتظار را داریم که روحانیت هم بیاید در اینجا ورود کند و سعی کند که مطالبه کشاورزان را به طریق احسن به حاکمیت منتقل کند. من تا الان هیچ فعالیتی در این جهت مشاهده نکردم.

23217

کد خبر 1577661

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کم آبی خشکسالی جیره بندی آب زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۹۹۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مصوب کرد.

به گزارش مهر، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جایگاه معلم در سند تحول بنیادین کجاست؟
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • نگاهی به نقاط ضعف نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین
  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سریع‌تر اجرایی شود
  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع تر اجرایی شود
  • سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود